Playing God (1997)

Alternatieve titel: Playing Hero

Thriller

geregisseerd door Andy Wilson
met David Duchovny, Timothy Hutton en Angelina Jolie

Eugene is een briljante chirurg die echter door zijn drugsverslaving wordt geschorst. Wanneer hij na een vuurgevecht in een bar het leven van een zwaargewonde crimineel redt, verzorgt hij de gangsterbaas, genaamd Raymond. Raymond besluit hem in te huren om criminelen een discrete behandeling te geven. Tegen wil en dank gaat Eugene deel uit maken van het gewelddadige criminele circuit.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
De eerste film die Duchovny maken met zijn X-Files-faam, en het was een flinke tegenvaller. Redelijk verhaal, redelijke acteerprestaties, maar zeker niet bijzonder. 2 en een halve ster.

neo (crew)
inderdaad niet echt bijzonder.ik vond de rol van peter stormare wel erg goed.

Ik vond dat stukje met die walkie-talkie in de lift wel grappig

Mza
Voor de X-files was ie wel leuk maar daarbuiten is het een hark. Hij acteert gewoon niet goed genoeg, het verhaal was ook 13 in een dozijn.

avatar van Armin
Zwakke film. **

avatar van Mescaline
Vond deze film nog wel gaan.
Acteren was niet geweldig maar ook niet storend.
Verhaal zit wel een lekker gangetje in en film is voor anderhalf uur net niet langdradig.
3,5sterren.
Best leuk voor een avondje op de bank niet super niet slecht.

avatar van gondwana
heb wel gelachen

avatar van funnyhow
zo slecht was het nu ook allemaal niet ... gewoon verstand op nul en kijken maar

Het verhaal werkte als een neo noir thriller en zat op zichzelf goed in elkaar, maar kwam vrij idioot over. Bovendien schortte het aan de uitwerking. Het was een allegaartje van drama, komisch gedoe, geweld en bloed. De cast speelde niet onverdienstelijk. Maar alles bij elkaar te weinig om te overtuigen.

avatar van missl
Redelijk vermakelijke film over een arts die op het verkeerde pad terecht komt. Het is wel prima, bekende gezichten maar morgen vergeten.