• 8.671.260 stemmen

Releasedatum: 18 juni 1998

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Playing God

"Joining this deadly underworld was easy. But getting out...deadly!"

Eugene is een briljante chirurg die echter door zijn drugsverslaving wordt geschorst. Wanneer hij na een vuurgevecht in een bar het leven van een zwaargewonde crimineel redt, verzorgt hij de gangsterbaas, genaamd Raymond. Raymond besluit hem in te huren om criminelen een discrete behandeling te geven. Tegen wil en dank gaat Eugene deel uit maken van het gewelddadige criminele circuit.

logo tmdbimage

avatar van Jordy

Jordy

De eerste film die Duchovny maken met zijn X-Files-faam, en het was een flinke tegenvaller. Redelijk verhaal, redelijke acteerprestaties, maar zeker niet bijzonder. 2 en een halve ster.

avatar van neo

neo

inderdaad niet echt bijzonder.ik vond de rol van peter stormare wel erg goed.

avatar van IamBernie

IamBernie

Ik vond dat stukje met die walkie-talkie in de lift wel grappig

avatar van Mza

Mza

• 1924 stemmen

Voor de X-files was ie wel leuk maar daarbuiten is het een hark. Hij acteert gewoon niet goed genoeg, het verhaal was ook 13 in een dozijn.

avatar van Armin

Armin

Zwakke film. **

avatar van Mescaline

Mescaline

Vond deze film nog wel gaan.

Acteren was niet geweldig maar ook niet storend.

Verhaal zit wel een lekker gangetje in en film is voor anderhalf uur net niet langdradig.

3,5sterren.

Best leuk voor een avondje op de bank niet super niet slecht.

avatar van gondwana

gondwana

heb wel gelachen

avatar van funnyhow

funnyhow

zo slecht was het nu ook allemaal niet ... gewoon verstand op nul en kijken maar

gauke

Het verhaal werkte als een neo noir thriller en zat op zichzelf goed in elkaar, maar kwam vrij idioot over. Bovendien schortte het aan de uitwerking. Het was een allegaartje van drama, komisch gedoe, geweld en bloed. De cast speelde niet onverdienstelijk. Maar alles bij elkaar te weinig om te overtuigen.

avatar van missl

missl

Redelijk vermakelijke film over een arts die op het verkeerde pad terecht komt. Het is wel prima, bekende gezichten maar morgen vergeten.

avatar van TragieStar.*

TragieStar.*

En dan alweer de vijfde film in de Angelina Jolie marathon. Een redelijke film. Kijkt lekker weg, goede chemie tussen Jolie en Duchovny (wel een lekkerding trouwens). Er zitten ook grappige stukken in voor de afwisseling, maar het verhaaltje is niet zo goed uitgewerkt.

Jolie blijkt dood te zijn (maar dit spelen ze), maar haar vriend vraagt zich niet af waarom ze tegen hem hebben gelogen, dat zijn handlanger er niet meer is enzovoorts. Het voelt een beetje raar. Hij wil haar absoluut terug hebben, maar waarom? En waarom denkt hij dat ze niet dood is? Waarom had Jolie een zender om? Was zij ook een infiltrant? Dat wordt naar mijn idee niet goed uitgelegd. Die dialogen hadden veel beter gekund, meer emotie en anders geschreven. Het gaat van de hak op de tak. De eindscene is ook kort door de bocht. De slechterik pakt zijn wapen midden op de weg, maar je ziet dat het super druk is. Waarom zou je dat doen? Je weet 90% zeker dat je het niet gaat halen. Dat is gewoon zo geschreven om het verhaal af te ronden, maar is te geforceerd.