Permanent Midnight (1998)

geregisseerd door David Veloz
met Ben Stiller, Elizabeth Hurley en Cheryl Ladd

Jerry is een succesvolle schrijver van tv-series en getrouwd met een mooie vrouw. Maar zijn drugsverslaving brengt hem naar het randje van de afgrond.

avatar van bisse
Heel vermakelijke movie waarin stiller een geloofwaardige addict neerzet.Zeker geen geweldige film maar hij doet niet onder voor het gemiddelde in het genre.In ieder geval zeker niet voor 28 days die ik laatst op tv zag en hier een te hoge rating krijgt op mm.

avatar van dope
Geweldige film! Ben Stiller speelt hier super! Vooral de scène waar hij met zijn nieuwe dealer tegen die ramen staan aan te springen! Is ook nog eens waar gebeurd!

serieuze film met ben stiller? tja het kan. en hij zet een overtuigende verslaafde neer. Het verhaal wordt in flashbacks verteld en dat stoort niet in deze film.

aanrader!

****

avatar van IcU
IcU
Een erg slechte film. Een komedie cast (Ben Stiller, Owen Wilson e.a) in een drama film? Ik was constant op een grap aan het wachten. Ik vind drugs films ook niet meer leuk. 1½*

avatar van mayhemblik
Onwijs goeie rol van Ben Stiller, zeer realistische film met een klein beetje humor.
Echt een ongelofelijke goeie rol van ben Stiller.
Die scene met die baby vond ik echt verschrikkelijk maar ik weet ook donders goed dat zulke dingen ook echt gebeuren.

avatar van Woolf
Voor de verandering Ben Stiller in een serieuze rol en dat doet hij zeer overtuigend. Goede film.

Dick2008
Geen beste film. Ben Stiller en Owen Wilsen zijn zoals vaker vervelend en Elisatbeth Hurley speelt ook niet echt geweldig. Op zich wel aardig Ben Stiller in een drama te zien maar het hele verhaal rond die drugsverslaving kon me toch niet echt boeien. 2.0.

avatar van mrklm
Hoewel er absoluut zwartkomische elementen zijn in deze biografische film over hoe de aan heroïne verslaafde scenarioschrijver Jerry Stahl zich desondanks nog jarenlang overeind wist te houden in Hollywood, laat Ben Stiller zien dat hij in ooit in staat was om dramatische rollen met overtuiging te spelen. David Veloz besteedt veel aandacht aan het drugsgebruik en de directe fysieke gevolgen daarvan en Ben Stiller is ook in deze scènes zeer overtuigend. De momenten waarop hij, zwetend en volledig van de wap, zijn vaak waanzinnige ideeën pitcht zijn ongemakkelijke momenten, ook al omdat zijn collega's zich totaal niet lijken te (willen?) realiseren dat Jerry zo high is als een Vlaamse papegaai! Het scenario gebruikt een ontmoeting met de aantrekkelijke, eveneens verslaafde Kitty [Maria Bello] als framework voor een serie flashbacks. Die episodische benadering betekent dat er weinig dramatische opbouw is waardoor het nooit zo meeslepend wordt als het had kunnen zijn.