The Alternate (2000)

Alternatieve titel: The Replacement

Actie

geregisseerd door Sam Firstenberg
met Eric Roberts, Ice-T en Michael Madsen

Het is een week voor de Amerikaanse verkiezingen en de kans is groot dat de poging van president Fallbrook om herkozen te worden, niet zal slagen. Uit onverwachte hoek komt een presidentiële medewerker met een raadselachtig plan. Als de president nou eens wordt ontvoerd? En als dit nou eens uitgevoerd wordt door bevriende CIA-agenten met medeweten van slechts die ene 'persoon' in het Witte Huis. Zou dat genoeg publiciteit opleveren om de herkiezing van president Fallbrook te garanderen? In het diepste geheim wordt een team vertrouwelingen op de hoogte gebracht: het aan waanzin grenzende plan kan worden uitgevoerd. Dan zorgt verraad voor zinderende spanning en bloedstollende actie.

Een film met Eric Roberts, Ice-T en Michael Madsen zal wel niet slecht zijn zeker...? Dat dacht ik toch, maar wat een ongelofelijke klotefilm! Het verhaal op zich valt wel nog mee, maar hoe het allemaal in beeld is gebracht is niet te geloven. 'Special agents' die 100 keer schieten en nog niets raken, Roberts die een tiental slagen krijgt met een stalen pijp en achteraf gewoon opstaat en verderloopt, een lachwekkende scene met een vlammenwerper...

Eric Roberts speelt nog wel ok maar de slechterik (gespeeld door een zekere Bryan Genesse) speelt irritant slecht. Als de bloopers tijdens de aftiteling de hoogtepunten van de hele film zijn, dan weet je het wel... 1/5

avatar van Thorak
Van ellende hebben ze de namen Michael Madsen en Ice-T op de hoes moeten zetten om het nog iets te laten lijken, maar beide acteurs hebben nog geen 5 minuten screenplay.
Eric Roberts is voor zijn doen niet echt onaardig bezig maar het script zuigt aan alle kanten om over de special effects nog maar te zwijgen!
Deze film is dus niet veel meer dan 1/2* waard

avatar van sn@ke
Amateuristische film , duidelijk gekenmerkd door het lage budget en het belachelijke verhaal. Roberts die met een uiterst irritante grijns op z'n gezicht loopt te acteren en Madsen is en blijft een B - acteur met enkele hoogtepunten in z'n carrière. De muziek bij bepaalde scenes was erg goed en at the end was het allemaal toch kijkbaar en vermakelijk op sommige momenten.

Man wat een slechte film!dit was echt zo slecht dat ik me helemaal rot zat te lachen tijdens de film.
de Special Effects zien er niet uit(kijk maar naar die neerstortende helikopter).
Het verhaal is ook niet echt origineel en de meeste acteurs denken volgens mij in een kinderserie te spelen.(behalve Ice-T)

avatar van Jokerman
Ik had de hoop dat deze film uit de begin periode van de acteurs zou stammen, dan zou het ze nog vergeven zijn. Van shots die gewoon 2x in beeld gebracht worden tot baggerslecht acteerwerk, het zit er allemaal in! Om een echt oordeel te kunnen vellen moet je een film afkijken.. Maar deze heb ik afgezet. Dat zegt genoeg denk ik.

Kinderlijke montage en cinematografie, een belachelijk script (ondanks het aardige gegeven) en slecht spel, maar desondanks redelijk vermakelijk.

Roberts, Madsen en Ice-T. De B-film hemel!

Maar eens met Quido. Faalt op ongeveer alle fronten, maar Roberts en Madsen zorgen voor nog enig vermaak. Vooral Madsen blijft heerlijk om naar te kijken...

Toch eigenlijk te slecht voor woorden. 1* voor Madsen.

Jullie zien deze film verkeerd het is bedoeld als een komedie.

dominion
Erg leuk B-Filmpje .

Snap dan ook niet waarom hij ook echt zo belachelijk laag scoort.
Eric Roberts deed het eigenlijk best aardig en hij is ook niet de beste acteur dus je moet dan ook niet heel veel van hem verwachten.
Ice-T vind ik wel altijd leuk om in een film te zien want ik vind hem gewoon een stoere acteur.
Vreemd genoeg was hij ook best wel spannend en saai is hij zeker niet.
Het verhaaltje is volgens mij al duizend keer verfilmd en niet zo bijzonder maar toch verpest dat niet de plezier voor mij.
Vond die slechterik ook juist wel lekker over de top acteren en zeker met dat slechte Frans accentje .
Actie ziet er wel heel ongeloofwaardig uit maar is toch leuk om naar te kijken.
Toch wel een vermakelijk filmpje om naar te kijken als je er niet te veel van verwacht.

3,5.

avatar van eavymetal
Slechte B-film.

Wanneer de twee B-iconen Eric Roberts en Michael Madsen elkaar treffen, krijg je een film als The Replacement/Alternate/Whatever. Ironisch genoeg zijn ze beiden gewezen vedetten die hun carrière tot in het B-moeras lieten afzakken door zowat alles aan te nemen wat ze konden, waaronder deze film. Heel af en toe geraken ze nog eens in een bioscoopfilm, zoals The Expendables (Roberts) of Sin City (Madsen). Maar die momenten zijn jammer genoeg zeldzaam.
Bon, terug naar het onderwerp. Vanaf de beginscènes druipt het amateurisme er af en dat etaleert zich verder op andere vlakken: een luizig script, onlogisch en ongeloofwaardig, dat de film totaal niet boeiend maakt. Je zou nochtans denken dat regisseur Sam Firstenberg (American Ninja, Cyborg Cop) al wat geleerd zou hebben uit eerdere fouten, maar enkel het tegendeel is waar.