Cerro Torre: Schrei aus Stein (1991)

Alternatieve titel: Cerro Torre: Scream of Stone

Duitsland / Canada / Frankrijk / België

geregisseerd door Werner Herzog
met Vittorio Mezzogiorno, Mathilda May en Donald Sutherland

Een jonge winnaar van het wereldkampioenschap alpinisme beklimt de nog nooit bedwongen Cerro Torre. Hij heeft geen bewijs echter. Hij zal de berg wederom moeten beklimmen en doet dat. Tegelijkertijd beklimt een zeer ervaren alpinist dezelfde berg vanaf de andere kant. Een aanwezige filmploeg zorgt voor bewijs.

MaTtIeBoY
In onze videotheek was deze nog dagfilm en op de achterkant stond 2002. Hier staat dat ie uit 1991 komt. Ben gewoon genept!

us_raider
Vergeleken met deze film is Vertical Limit een pareltje en dat was qua inhoud al waardeloos.
Alles is slechter aan deze film. Toen ik deze een paar jaar geleden keek heb ik het een uur en een kwartier volgehouden maar toen heb ik deze uber-saaie film afgezet.

Een halve ster zet ik neer, heel misschien wordt dat nog een keer hoger als ik de film nog eens probeer te kijken.

avatar van danuz
Eigenlijk een erg slechte Herzog film, maar op de één of andere manier toch fascinerend.

Het loopt allemaal erg stroef en de anderhalf uur dat de film duurt lijken maar niet voorbij te gaan. Toch zitten er scènes in die me bijblijven. De scène waar we de indianenvrouw zien praten, de lange eindscène waar alleen de soundtrack en het suizen van de wind te horen zijn. Het geeft de film een surrealistische tint mee.

De acteerprestaties en het visuele is niet direct om naar huis te schrijven, maar door net die vreemde scènes en de aardige soundtrack vond ik het goed te verteren. Dik 3*

Warren Stantin
Nogal negatief commentaar op deze film, maar daar ben ik het volstrekt niet mee eens. Integendeel. Je moet er van houden, maar ik vind het dus echt een weergaloze film. Ingetogen, prachtige opnames en met name subliem acteerwerk van Vittorio Mezzohiorno en Brad Dourif.

avatar van Quentin
Herzog vindt dit zelf overigens troep en beschouwt het niet als onderdeel van zijn oeuvre.

avatar van FILM!BOY!
Dit was nog wel een aardig filmpje. Helaas is hij erg langdradig en gaat hij constant op één toon door. Matig. 2,0