The Wasp Woman (1959)

Alternatieve titels: The Bee Girl | Insect Woman

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Roger Corman
met Susan Cabot, Anthony Eisley en Barboura Morris

Wetenschapper Eric Zinthrop ontwikkelt een serum die het verouderingsproces kan vertragen en zelfs omdraaien. Echter zijn onderzoeksresultaten worden niet serieus genomen en omdat hij te weinig resultaten levert en teveel kosten maakt, wordt hij ontslagen. Aangezien zijzelf het gezicht is van het bedrijf, wordt gesuggereerd dat dit komt doordat ze de jongste niet meer is en mensen daardoor het merk niet meer vertrouwen.

avatar van otherfool
De 'bij'werkingen?

Klinkt als een film die ik absoluut nog eens moet opsnorren...

avatar van xangadix
Een vrouw die in het laatste kwartier van de film af en toe in een soort zwart spidermanpak met wespenmasker verschijnt.

Let ook op de cavia die als resultaat van een verjongingskuur in een rat verandert.

avatar van Dogie_Hogan
Deze film is ON-LINE te bekijken.

Zie verder de IMDB over het tragische leven van Susan Cabot.

Vandernagel
Wat een film. Precies het tegenovergestelde van "The Incredible Shrinking Man" van drie jaar eerder.

1,5 sterren

avatar van otherfool
Corny Corman at it again (dank voor de tip Dogie_Hogan)! Slome film compleet met mad scientist en belachelijke kostuums verdient slechts punten voor de hilarische aanvallen van het bijenvrouwtje...

1,5*.

avatar van movie acteurs
De film had aardig acteerwerk en geinige muziek.

De Wasp Woman ziet er niet uit zoals het op de poster staat. Ze zag er eigenlijk stom uit, ze was helemaal zwart. Ze leek wel een beetje op een springende Catwoman. De film verveelde me ook en ik had eigenlijk een leuke horror/cult verwacht, zonde. Krijgt een kleine 2,0.

avatar van alexspyforever
Meer een drama met enkele sci-fi elementen. Op de horror is het bijna een uur wachten. De film is geen hoogvlieger maar verveelt nooit. Neen, de wasp woman ziet er niet uit zoals op de poster maar vond het naar jaren 50 normen wel overtuigend gedaan.