Troll (1986)

Horror

geregisseerd door John Carl Buechler
met Noah Hathaway, Michael Moriarty en Sonny Bono

Harry Potters (Noah Hathaway) zusje raakt bezeten door de gemene trol Torok. Torok wil de wereld veroveren en hij begint bij het appartementencomplex waar Harry's familie woont. Torok vermomt zich als Harry's zusje, gaat de appartementen van de andere bewoners binnen en verandert hen in planten.

Harry Potter?

Die creatie is toch pas veel later verzonnen?

Dit is dan ook niet DE Harry Potter, maar een naamgenoot.

avatar van speedy23
Er is meer dan één koe die Klara of Bella noemt...

avatar van Lennert
Deze film wil ik dus echt HEEL graag zien... weet iemand waar ik hem kan kopen?

avatar van xangadix
Hij is in Amerika te koop samen met Troll 2 voor onder de 20 dollar. Wel regio 1 natuurlijk...

damon
en nu ook in ons kaaslandje te koop: delen 1 en 2 bij elkaar voor iets meer dan 10 euro! doen!

Wat? Waar?

avatar van Lennert
Ik heb hem gisteren gekocht en ik kan hem iedereen die jaren 80 fantasyfilms met een knipoog waardeerd aanraden. De trol Torok zelf ziet er erg indrukwekkend uit en ook de special FX Sonny Bono die langzaamaan in een smerige plant verandert zijn erg mooi. De acteurs hadden iets beter hun best mogen doen maar worden nergens storend. Vergelijk de film maar met Gremlins (die trouwens overduidelijk door Troll beinvloed is)
Ik geef hem ****

avatar van maurice74
Het tweede deel schijnt heel erg slecht te zijn, dus die moet ik sowieso kopen.

Het plaatje bovenaan,is van deel 2.
Dus ik zou het veranderen.
Trouwens leuke film.

avatar van SuperSideSwipe
Heej das mooi, ben al een tijdje op zoek naar de titel van deze film en viola, vind ik het ineens bij de updates.

Ik vond dit zeker een uitblinker in de grote stapel 70'er en 80'er jaren Horrors. Deze presteert het om nog wel een beetje eng te zijn, en de Special Effects waren best aardig.

Aanrader voor iedereen die van die wat oudere Horrors houden.

avatar van moviemike
En nu weten we meteen waar J.K. Rowling de mosterd is gaan halen.

Falkor
Lijkt me wel een leuke film om te zien!!!!
Alleen dat trolletje dat erin voorkomt lijkt me nogal eng om te zien.

Je kan de trol vergelijken met de "Leprechaun".

Trouwens...
Neen, die bovenste plaatje is werkelijk van Troll 1.
Troll 2 heeft een complete andere cover.

Falkor
hee ja.. vind ze op elkaar lijken.

Falkor
Deze film komt volgens mij niet vaak op tv.
tenminste ik heb deze film helemaal niet vaak in de tv gids zien staan.

Helemaal niet eigenlijk.

avatar van dutchtuga
Lollige film die alleen jammer genoeg meer fantasy is dan horror. Een beetje flauwe gore had hier zeker geholpen. Desaliettemin bevat dit genoeg memorabele nonsens en een lekker jaren 80 sfeertje om voor meerdere herzieningen in aanraking te komen.

Het plaatje hier is idd niet het goede plaatje. Dit is het hoesje voor de dvd die is uitgekomen met beide delen erop. Als je goed kijkt is rechtsonder van de titel 'Troll 2' 'weggewerkt'. Het is nog een beetje te zien. De tagline is ook nog eens 'Be Afraid, Be TWICE as afraid'.

avatar van Nicolage Rico
moviemike schreef:
En nu weten we meteen waar J.K. Rowling de mosterd is gaan halen.

Harry Potter was een persoon uit de jeugd van J.K. Rowling. Ik dacht een buurjongen oid.

avatar van dutchtuga
In 2009 is een remake gepland. Zelfde regisseur en met Noah Hathaway weer die in het origineel de rol van Potter Jr speelt (en Atreyu speelt in Neverending Story) plus dezelfde acteur die Malcolm speelt. Grappig dat ze bij elkaar komen voor een remake, maar of het wat zal worden...

Ik kijk er alvast naar uit, ik vindt de eerste film wel lollig.
Een ras- echte fantasyfilm met horrorelementen.

Hmmm...nu ik er eens goed over nadenk....
Troll is een film die enkel mogenlijk was anno 1986, toen zulke films nog een rage waren (Willow, Hellraiser...)
Anno 2009 zal het verhaal erg gemoderniseerd moeten zijn als de "new age people" het zullen leuk vinden.

Wat dit met horror te maken heeft snap ik eigenlijk want het is gewoon een fantasyfilm. In deze film zit totaal niets engs. Het is een typische jaren 80 film met een low budget en dat is prima te zien aan de acteur prestaties en de special effects. Vooral het laatste is uiterst belabberd.

Het verhaal slaat echt nergens op en de verschillende karakters in deze film zijn te belachelijk voor worden. Het enige grappige in deze film vond ik dat Elaine Benes (of te wel Julia Louis-Dreyfus) uit de serie Seinfeld er effen in meespeelde.

Het is gewoon een film om eens een keertje gezien te hebben want echt lang duurt hij gelukkig niet zodat je er weinig tijd aan verknoeid.

avatar van Die Hard,Willis
Heerlijk genoten van dit sprookjesachtige horrorverhaaltje!

avatar van Die Hard,Willis
Die cover klopt niet zoals dutchtuga ook al zei zie ik.

Patat
Harry Potter (!) en zijn familie trekken in in hun nieuwe woonst, maar hun dochtertje blijkt een nogal aparte persoonlijkheidswissel door te maken. Ze is immers ingenomen door een troll die van plan is de wereld te veranderen in één grote jungle!

Dit levert een aantal grappige scènes op waarin de dochter des huizes als een hondsdolle door de gangen van het appartement holt en bezoekjes brengt aan de stuk voor stuk zonderlinge bewoners van de blok. De effects zijn knullig en het is duidelijk dat er geen groots budget voor handen was. Soms vraag je je ook af wat de bedoeling van de makers was: moest het eng zijn? Moest het grappig zijn? Moest het een hedendaags sprookje zijn? Er zit beetje van al deze elementen in de film, maar geen één lijkt voldoende uitgewerkt om te overtuigen.

Al bij al een plezante kijkervaring, vooral voor het aparte 80's-sfeertje en het cultgehalte, maar verwacht geen meesterwerk a la "Gremlins" of "The Neverending Story".

damianodebeste
Deel 1 en 2 te koop op bol.com voor 7,00

avatar van Drs. DAJA
Heel bewust een film die zo slecht is dat hij goed wordt. En dat slechte zit hem vooral in het hoogst belabberde acteerwerk, de belachelijke dialogen en de extreme karikaturen om het verhaal nog maar achterwege te laten. Neemt niet weg dat er in het appartement een bepaalde intimiteit en gezelligheid ontstaat waarin ze met vrijwel alles wegkomen. De clichés worden vermakelijk en tezamen met de geslaagde artdirector en special-effects is Troll een lekker entertainende Fantasy/Horror.

avatar van Prudh
Lekker foute 80s onzin. Enorm veel slechte meuk wordt spaarzaam afgewisseld met dingen die eigenlijk niet eens zo heel slecht waren. De acteurs en het script zijn hilarisch en maken van Troll een uiterst belabberde prent, maar al die trollenpoppen zagen er juist weer geinig uit. Sesamstraat in fantasystijl. Niet eng dus, wel grappig. Ook Torok ( ) de trol zag er cool uit. Niets is hoogstaand natuurlijk, maar in een film als deze past het prima op zijn plek.

Verder waren een aantal bijrollen hilarisch slecht, zoals de vrijgezelle bovenbuurman en de legerbuurman. Hun appartementen zijn nogal typisch ingericht, dat valt dus weer mooi boven op de pret. Dan zijn er nog de jaren 80 muziek en de SFX die echt vreselijk belabberd zijn, plus het einde van de film. Troll is geestige pauper.

avatar van Vascago
Heerlijk fantasy|horror verhaaltje met een geweldige sfeer. Het slaat allemaal nergens op en vooral de bijrollen zijn hilarisch fout. Heel erg grappige onzin dus. De trollen zien er goed uit.