Hector (1987)

2,95

Belgiรซ

geregisseerd door Stijn Coninx
met Urbanus, Sylvia Millecam en Frank Aendenboom

Achiel, de eigenaar van de plaatselijke bakkerij, is allerminst gelukkig. Zijn zoon faalt veelvuldig bij het wielrennen en zijn vrouw doet haar uiterste best om het dorp zo snel mogelijk te kunnen ontvluchten. Achiel roept uit wanhoop de hulp in van Hector om zijn zoon Jos te helpen bij de trainingen voor de wielerronde van Zwalmzele. Intussen is zijn vrouw begonnen aan een carrière als actrice en speelt samen met Achiels grootste aartsrivaal de ene liefdesscène na de andere.

80 BERICHTEN 6 MENINGEN
avatar van Guinness
geplaatst: 31 december 2009, 22:18 uur [permalink]
Pieter Montana schreef:
Aan alle Nederlanders hier -->ZEKER kijken!

Heb ik door de jaren heen al meerdere keren gedaan! Vind hem beter dan Koko Flanel.

Ik zag net tijdens het zappen dat hij weer op tv is.

avatar van Thomas3
geplaatst: 31 december 2009, 23:13 uur [permalink]
op het laatst zie je urbanus lopen op een weg naast een boom...is dit de witse boom?

geplaatst: 31 december 2009, 23:32 uur [permalink]
De film zit goed ineen, een constante zachte humor en eigenlijk heel goed acteerwerk van zowat de hele cast.

4.5sterren.

geplaatst: 31 december 2009, 23:34 uur [permalink]
Thomas3 schreef:

Denk het niet.
Hector is volgens mij opgenomen in de vlaamse ardennen (Oost-Vl.) terwijl Witse de Brusselse rand is dacht ik...

avatar van Thomas3
geplaatst: 1 januari 2010, 11:08 uur [permalink]
AnthonyG. schreef:

Denk het niet.

op het laatst staat er: met dank aan onder andere sint pieters leeuw, daar staat de boom van witse allesinds

geplaatst: 1 januari 2010, 11:24 uur [permalink]
Ah, heb ik niet op gelet, heb wel gezien dat er stond "met dank aan Meas" maar het enige bier dat duidelijk in beeld kwam, was Grimbergen.

avatar van MyOwnStyle

geplaatst: 6 juli 2010, 15:14 uur [permalink]
Grappige film, Urbanus acteert ook heel erg grappig. Verhaal zat ook wel oké. Aangenaam om zien.

geplaatst: 27 juli 2010, 15:09 uur [permalink]
Beste Vlaamse Film ! Urbanus is echt bangelijk ! ๐Ÿ‘

GuyB
geplaatst: 14 augustus 2010, 23:46 uur [permalink]
Vlaams, vlaamster, vlaamstst; Urbanus.

Zo'n Vlaams humorfilmke uit de jaren 80. Er zijn er toch wel een paar, waarvan Hector me de bekendste/beste lijkt. Het doodgewone leven op het platteland/dorp heeft wel wat, en de humor zit ook goed.

Al zoveel op tv getoond.

avatar van SnakeDoc
geplaatst: 29 oktober 2010, 12:45 uur [permalink]
Slappe hap!
Ik heb niks, helemaal niks met Urbanus!
Hij speelde best aardig maar het verhaal ging natuurlijk ook nergens over.
Vooral erg saai, overdreven en vaak wat vervelend!

avatar van Betamax
geplaatst: 29 juni 2011, 07:37 uur [permalink]
Geen bijzondere film.
Gewoon leuk om een keer te kijken. Simpel verhaal.

avatar van Beertje45
geplaatst: 29 januari 2012, 04:28 uur [permalink]
Eerste en beste film met theaterbeest Urbanus. De cast bestaat uit vlaanderens beste acteurs, Aendenboom, Flack, Verbeeck en Petersen geven het beste van zichzelf indit charmante werkje. Jammer van de veel te vroege dood van Millecam. Topamusement!

geplaatst: 23 mei 2012, 20:48 uur [permalink]
Urbanus was enorm populair in de jaren tachtig. En ik kan me nog goed herinneren dat ik hem toen best grappig vond. Evenals deze film. Ook nu, na al die jaren is de film nog steeds best grappig. Het verhaal loopt ook best lekker. Hoewel het niet allemaal erg hoogstaand is en inmiddels ook behoorlijk gedateerd. Het is waarschijnlijk vooral de nostalgie die de film voor mij nog steeds aangenaam maakt.

Dick2008
geplaatst: 19 oktober 2013, 20:38 uur [permalink]
Dick2008 schreef:
Totaal geen fan van Urbanus of Silvia, maar vond het een grappige film. Leuke scenes, bijvoorbeeld als Urbanus scherven opraapt, met Sylvia aan tafel en als Urbanus de taartjes die op straat verspreid liggen in de auto laadt.

Dat de uitvinding met de fiets naar beneden dondert is ook een hele leuke.

Eigenlijk vind ik het maar een moeizame film. Van Millecam had ik vroeger best wel een afkeer, maar (r.i.p.) ze is hier knap en ze zet een verrassend leuke rol neer. Verder altijd lastig met komieken in een film dus eigenlijk vooral voor de Urbanus-fans. De film heeft best wel veel drama alleen het wordt nogal kluchtig neergezet. De andere rollen worden vrij goed ingevuld, terwijl Urbanus grappig loopt te doen blijven zij juist serieus waardoor de film in evenwicht blijft. Verder is het visueel een mooi gemaakte film waarin vrij veel grappige details zijn te zien en het camerawerk is goed, en dat is misschien nog wel het beste.

Een onbezorgde film met een aantal goeie grappen erin. Wordt het laatste halfuur wel minder met toch weer een leuk einde. Niet echt een supergeweldigemegakomische.....maar ach het blijft toch alleraardigst. 3.0

ipman-99
geplaatst: 6 januari 2014, 18:46 uur [permalink]
"Nog Choco ... " ... ๐Ÿ˜œ " !!!

Fantastische Vlaamse Komedie (Heropfrissing) ๐Ÿ˜› !!! Zoveelste Heropfrissing
van deze heerlijke komedie met Urbanus. De cast is weer heerlijk met bekende namen.
Uiterst ontroerend en sympathiek werkje van Stijn Coninx die met een lach en een traan deze
film maakte. Ik kan deze film (van kleins af aan) blijven zien !
Urbanus geeft een goede performance van Hector.
Herbert Flack alias Gregoire en Frank Aendenboom alias Achiel zijn weer heerlijk in hun rollen.
Sylvia Millecam alias Ella zit heerlijk in haar rol ! (Jammer genoeg stierf deze actrice op 20 augustus 2001)
Pure nostalgie deze heerlijk komedie.

avatar van alexspyforever
geplaatst: 26 maart 2014, 16:27 uur [permalink]
Als klein gastje voor het eerst in de bios gezien. Urbanus en zijn onnozeliteiten waren toen de enige reden dat ik die film wilde gaan kijken. Enkele scènes zijn nadien ook favoriete lijnen geworden in mijn vriendengroep: "en dichter en dichter en dichter..." en "Nog choco!". Het verhaaltje is eigenlijk nog wel best leuk, zoals de vorige poster al zei: een lach en een traan. Van iemand die niet zo van Vlaamse films houdt, vind ik dit toch wel een hele leuke.

avatar van jOERI

geplaatst: 24 juli 2016, 21:51 uur [permalink]
AnthonyG. schreef:

Das van dezelfde brouwerij, namelijk Heineken

geplaatst: 2 augustus 2016, 14:28 uur [permalink]
jOERI schreef:

Das van dezelfde brouwerij, namelijk Heineken

Was Grimbergen in de jaren 80 al van Heineken?

avatar van jOERI

geplaatst: 2 augustus 2016, 19:17 uur [permalink]
skyrfretter schreef:

Was Grimbergen in de jaren 80 al van Heineken?

Nee. Maar Grimbergen is sinds 1958 deel van Maes.

geplaatst: 24 december 2016, 11:26 uur [permalink]
Leuk wegkijkfilmpje met een behoorlijke Urbanus, maar helaas ook niet meer dan dat. 3*