Beggars of Life (1928)

Drama / Avontuur

geregisseerd door William A. Wellman
met Wallace Beery, Louise Brooks en Richard Arlen

Als haar stiefvader haar probeert te verkrachten, wordt hij door Nancy vermoord. De landloper Jim helpt haar, verkleed als een jongen, te vluchten voor de politie. Ze zoeken veiligheid bij een groep zwervers, maar die blijken al net zo vijandig te zijn als de autoriteiten waarvoor ze op de vlucht zijn.

avatar van alexspyforever
Lastig te beoordelen film. Stond al een tijdje op mijn watchlist en nu toch eens bekeken. De kwaliteit was niet altijd zo best maar denk niet dat dit de film zoveel beter had gemaakt. Ja, de actiescènes met de trein zijn zeker wel knap gedaan maar dit ging wel een beetje ten koste van het verhaal en karakterontwikkeling. Zeker het begin was geweldig interessant maar eens dat het koppel de hobo's ontmoet wordt het allemaal veel minder interessant.