En Som Hodder (2003)

Denemarken
Familie / Fantasy

geregisseerd door Henrik Ruben Genz
met Frederik Christian Johansen, Lars Brygmann en Birthe Neumann

De negenjarige Hodder is een beetje raar, vinden zijn klasgenoten. Dat vindt zelfs het IJslandse meisje dat gerookte schapehersens in haar lunchdoosje heeft, kun je nagaan. Ja, Hodder ligt er helemaal uit en hij is ook erg zielig. Is dat nou een jongen die de wereld kan redden? Toch krijgt hij bezoek van een fee (hee, die lijkt op zijn overleden moeder!) die hem vraagt juist dat te doen. De wereld redden... Hij begint bij het kleinste bewoonde eiland in de hele wereld: Guambilua. Samen met zijn mysterieuze buurvrouw Lola gaat hij op pad. Hoe moet dit aflopen? Zal Hodder de wereld redden? En waarvan dan? En is Hodder eigenlijk wel zo raar en zielig?

avatar van Phantasm
Redelijke jeugdfilm met de nodige fantasie.