The Green Man (1956)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Robert Day en Basil Dearden
met Alastair Sim, George Cole en Terry-Thomas

De zachtaardige, onschuldig lijkende horlogier Hawkins blijkt in zijn vrije tijd een professionele huurmoordenaar te zijn. Een simpel lijkende opdracht, het uitschakelen van een arrogante minister, verloopt allesbehalve volgens plan.

The Green Man is een fijne zwarte komedie, met een leuke rol voor Alastair Sim als Hawkins, de freelance huurmoordenaar.

Sidney Gilliat en Frank Launder, regisseurs van o.a. de St. Trinian-films, schreven en produceerden deze film. George Cole, die ook in de eerste vier St. Trinians speelt, heeft hier een grappige rol als William Blake, een huis-aan-huis verkoper van stofzuigers, waarbij vooral de wisselwerking met Ann Vincent (Jill Adams) erg leuk is.

Reginald Willoughby-Cruft, de geaffecteerde verloofde van Ann en tevens een gedistingeerd nieuwslezer, die steeds meer geschokt raakt door het onbetamelijke gedrag van zijn aanstaande, is een perfect passende rol voor Colin Gordon.

avatar van clubsport
Dit verhaal lijkt ( tenminste ik moest er gelijk aan denken) op die film uit 1980 Buddy Buddy .
Moet hem nog kijken dus we zien wel of dat klopt .

avatar van clubsport
heb de film zojuist gezien en ik heb me dus vergist .
De film zelf is op zich leuk , vooral het gedeelte in de 2 huizen met het lichaam en de interactie tussen Blake en Ann Vincent is grappig .
Als ze doorkrijgen per toeval waar de aanslag plaats zal vinden in een hotel snellen ze er heen maar uiteraard wil niemand hen geloven en ook daar levert het de nodige grappige scenes op .
Natuurlijk allemaal wat gedatteerd maar zeker amusant en onderhoudend .