Show People (1928)

geregisseerd door King Vidor
met Marion Davies, William Haines en Paul Ralli

De mooie Peggy Pepper verhuist van Georgia naar Hollywood met het idee om daar een beroemde drama actrice te worden. Ze ontmoet Billy Boone die haar aan een rolletje in een slapstick comedy helpt en mettertijd wordt ze een beroemde comedienne. Dan neemt Peggy een aanbod van een prestigieuze studio aan om "serieuze" films te maken. Ze leert daar Andre Telefair kennen die zich voordoet als zijnde een graaf. Ze verandert haar naam, laat Billy en al haar andere vrienden vallen en gedraagt zich steeds meer als een snob, waardoor ook haar fans zich tegen haar gaan keren. Als Billy vervolgens hoort dat Andre en Peggy gaan trouwen besluit hij in actie te komen.

Deze film komt zondag op de Duitser.

Vandaag om 1:20 op Duitsland 1.

Kijken iedereen!!!

Leuke komedie met veel verwijzingen naar andere films en sterren uit die tijd.

avatar van Poisonthewell
Erg leuke parodie op de werkwijzen in het oude Hollywood, vol met in-jokes en high-profile cameo's. Wellicht is het dankzij Citizen Kane misschien wat moeilijker geworden om Marion Davies serieus te nemen, maar het zal nooit vergeten mogen worden dat ze een getalenteerd comedienne was.

Plezierige komedie, waarin Marion Davis laat zien dat zij veel meer is dan de beroemde maîtresse van krantenmagnaat William Randolph Hearst. Zoals Poisonthewell al schrijft is zij een getalenteerde comédienne, die er als mede-producer van deze film niet voor terugdeinst zichzelf en heel Hollywood op de hak te nemen. Als extraatje komt tijdens deze film zowat iedereen voorbij, die destijds binnen de MGM-studio (en sommigen ook daarbuiten) iets te betekenen had. Vooral de lunchscène lijkt wel een “who’s who”. Erg vermakelijk.

avatar van Flavio
Flavio (moderator)
Ik sluit me helemaal aan bij vorig bericht, erg geslaagde Hollywood satire. Film vol zelfspot en komisch talent, met de huilscene als hoogtepunt. Ook grappig als Davies zichzelf ziet en dan een vies gezicht trekt.