Sneekweek (2016)

Nederland
Thriller / Komedie

geregisseerd door Martijn Heijne
met Carolien Spoor, Jelle de Jong en Jord Knotter

Zes bevriende jongeren, 3 meiden en 3 jongens, komen naar de Sneekweek om een week lang te zeilen en los te gaan. Eenmaal aangekomen in een gigantische villa kan het feest beginnen. Maar gaandeweg komt een geheim uit hun verleden bovendrijven. Er is een paar jaar geleden iets misgegaan bij de ballotage van hun studentenhuis. Wanneer blijkt dat de villa niet door één van hen is geregeld, lopen de spanningen snel op. Ze proberen hun week niet te laten verpesten en feesten door. Maar er gebeuren steeds meer bizarre dingen en als een aantal vrienden door een foute mix van Ritalin en antidepressiva onverwachte bijwerkingen vertoont, vertrouwen ze niemand en zelfs elkaar niet meer. Wat de vakantie van het jaar had moeten zijn, eindigt in een nachtmerrie…

avatar van Grindhouse62
Dit was absoluut niet mijn ding 1.0

avatar van Shadowed
Ach.

Nederlands jatwerk, zowel van verschillende horrorfilms, waarvan Scream toch wel de grootste is. De regisseur en scriptschrijver hebben ook werkelijk geen idee hoe WhatsApp werkt volgensmij, hoofdpersonages zijn ook te stom voor woorden.

Slechts Peter en Boris spelen iets beter, de rest was echt om te janken zo slecht, Spoor daarbij voorop. Er zit geen moment spanning in, waarmee de film in Thriller niveau faalt. Kills bevatten veel te weinig gore, en gore was nou juist hetgeen waarmee deze film zowaar gered kon worden.

Begon dan wel weer wat leuker, lekker melig en veel feestjes en andere ongein. Daar kwam ik eigenlijk beter doorheen dan de zogenaamd "spannende" scenes. Erg jammer weer.

avatar van Ebenezer Scrooge
Ritalin The Movie. Ik heb helemaal niets met bootjes, niets met varen en op Mata Hari na heb ik ook vrij weinig met Friezen c.q. Friesland. Wat een klotefilm. Belgen uitlachen om hun uitspraak, zo goedkoop. Teringherrie die voor muziek door moet gaan. Irritante wijven, irritante gasten. En dan 1 actrice ertussen met een donkere huidskleur, als een soort excuustruus. Dit ook al in I Know What You Did Last Summer, overigens. O, en ik had al vrijwel meteen door wie de dader was. Een politieagente die een troostende arm op de schouder van een slachtoffer legt en ook nog de tijd neemt een luisterend oor te bieden. Dat vond ik dus heel verdacht.

avatar van Warp
Visueel gezien misschien nog niet eens zo heel slecht. Een oké montage en camerawerk. Soundtrack was niet om aan te horen, elektronische muziek kan ik normaal wel waarderen maar niet deze platte en vooral stomvervelende house hitjes. Voor de rest is alles barslecht en oliedom. Voornamelijk de kritiek op ritalin is lachwekkend.