The Lost World (1992)

Canada
Avontuur / Sciencefiction

geregisseerd door Timothy Bond
met John Rhys-Davies, David Warner en Eric McCormack

Twee rivaliserende wetenschappers, de excentrieke Challenger en de sceptische Summerlee, trekken door de Afrikaanse jungle samen met verslaggever Malone en diens vriendin. Ze zijn op zoek naar een hoger gelegen plateau waar nog een aantal levende dinosaurussen zouden verblijven. Het wordt een tocht die niet zonder gevaren blijkt te zijn.

Hoeveel Lost Worlds zijn er wel niet?

avatar van BoordAppel
Heila! Volgens mij heb ik deze film gezien. Komen ze hier op een gegeven moment niet een Apatosaurus moeder en kind tegen waarvan de moeder op t eind dood gaat?

waardeloze special-effects.

roda schreef:

waardeloze special-effects.
Weet je zeker dat je niet deze Lost World bedoeld?

Die was nl een poosje terug nog op TV.

ik weet zeker dat het deze film was.

avatar van JohnWilliams
Wat lijkt mij deze slecht zeg.

avatar van kirk douglas
een simpele televisie-film lijkt mij. hoewel de film op het begin het boek vrij precies opvolgd.behalve de verandering van locatie dan.wijkt de film steeds verder van het boek af.de jager roxton werd compleet geschrapt.daarvoor gaan een vrouw en een jochie mee op reis wat al gelijk aanduid dat het hier om een kinderfilm gaat.de dinosaurussen zijn door handpoppen vormgegeven.desondanks heeft deze film met john rhys davis een erg goede challenger te bieden maar voor de rest is deze film gewoon overbodig.