One Fine Day (1996)

Romantiek / Komedie

geregisseerd door Michael Hoffman
met Michelle Pfeiffer, George Clooney en Mae Whitman

Melanie Parker, architecte en moeder van Sammy, en Jack Taylor, columnist in een krant en vader van Maggie, zijn beiden gescheiden. Op een ochtend ontmoeten ze elkaar, en zitten ze met elkaar opgescheept als beide kinderen een schoolreisje missen. De twee projecteren in het begin de negatieve ervaringen uit het verleden op elkaar, maar langzaam groeien de twee toch naar elkaar toe.

avatar van Linn
Snap het gewauwel niet over feel-good movie ja of nee. En prulfilms heb ik wel heel veel ergere gezien. Deze film is een feel-good movie als je je er goed bij voelt. En ja ik voel me er goed bij en ik heb er van genoten.

Heerlijke no-worries film na een lange dag hard gewerkt te hebben en even geen gezeik aan je hoofd te hebben. (de nog niet zo ver begrijsde) Clooney is grappig en leuk in zijn rol en Pfeiffer is leuk en herkenbaar met haar kind en de dingen die de kinderen uithalen. Samen vormen ze ook een leuk filmkoppel.

Leuk! 4*

In zijn genre van 'feel good movie' is One Fine Day een solide en gedegen film. Ongeloofwaardig is hij zeker niet, hooguit wat aangedikt omdat het hier immers om een kunstuiting gaat. Het is geen documentaire over Scheiden en Lijden in de Verenigde Staten.
George Clooney zetten hier zo'n beetje zijn eerste nog wat schuchtere schreden op het cinematografische pad. Hij had in sneltreinvaart wereldfaam verkregen door zijn glansrol als sympathieke kinderarts in de tv-serie E.R. De aanbiedingen en filmscripts vielen met wagonladingen op zijn deurmat. Clooney bleef er nuchter onder en zag daarom kans om alleen voor de 'betere' films te kiezen, ook doorgaans mede gedragen door een keur aan de 'betere' acteurs en actrices. Zo ook hier. Michelle Pfeiffer zit Clooney als gegoten zo lijkt. Het is duidelijk dat ze elkaar echt leuk vinden en mede daardoor werd One Fine Day van niemendalletje tot een onderhoudende film.
De film kraken omdat deze saai zou zijn en met nauwelijks enige actie, is nonsens. Nee, er worden geen vuurwapens in leeg geschoten, er ontploffen geen granaten en er worden zelfs geen mensen in zessen gehakt door een ninja. One Fine Day is voor de liefhebber die ook zo af en toe nog es een boek ter hand neemt.

avatar van Jip11
vanavond, zeker, voor de 2e x kijken.
Kan mij herrineren, dat dit een fijne feel good movie is

avatar van nightbreed
Niet bijzonder maar wel erg vermakelijk en MET Michelle Pfeiffer...hmmmmm yummie

avatar van tjalling
Een erg vermakelijke film, en inderdaag Michelle Pfeifffer altijd een mooie vrouw om te zien, ook leuk om manhatten weer te zien, ben er 2 weken geleden nog geweest dus herkende veel straatje en dingetjes 3,5 kan nog halfpuntje omhoog

Redelijk filmpje, maar het werd allemaal niet echt bijzonder, al kan ik me voorstellen dat de kinderen met hun streken best herkenbaar kunnen zijn.

Clooney en Pfeiffer waren goed op elkaar ingespeeld, maar voor de rest bleef het een doorsnee romantische komedie, die overigens wel wat korter had gekund.

avatar van G.1Rl
Wel een leuke film, zo af en toe wel grappig en er werd wel goed geacteerd. Maar meer was het eigenlijk ook niet.

avatar van Arturo
George Clooney doet het leuk, en uiteraard Pfeiffer, knappe vrouw.

3.5

avatar van Aapje81
Een van de betere in zijn genre. Leuke kinderen en er is een mooie chemie tussen Clooney en Pfeiffer

avatar van Donkerwoud
Kleine intieme dramady die de juiste snaar weet te raken. Zeer vermakelijk.

avatar van Drs. DAJA
Alhoewel allemaal behoorlijk voor de hand liggend, weinig gewaagd en met momenten zelfs zeer clichématig nog redelijk entertainend. De kinderen speelden goed en waar Pfeiffer nog wel eens gemaakt over wou komen wist Clooney het geheel redelijk vol te houden. Grootste minpunt is het eeuwige gezever tegen het einde, de boodschap is allang duidelijk en ze hadden veel sneller en scherper kunnen eindigen.

avatar van tommykonijn
Normaal gesproken houd ik niet zo van de George Clooney-films maar in deze film viel hij me wel mee. Er zaten best mooie scenes tussen en ook de 2 kinderen spelen goed (zelfs het jongetje van Home Alone 3 vond ik niet slecht acteren). Michelle Pfeiffer heb ik wel wat vaker gezien en zij speelde ook best redelijk. Hier en daar inderdaad veel cliché's maar dan nog.. erg goede film.

*snurk*

Was in de veronderstelling dat ik een soort Kramer vs. Kramer zou gaan zien. Zoet, maar met een zwart randje dus. Niets van dit al. Zo zoet dat het glazuur van je tanden afspringt, personages waarbij vanaf seconde één al duidelijk is dat ze bij elkaar komen -maar laten we doen alsof ze elkaar helemaal niet mogen...spannend!- en waar is het fucking drama. Gedoe met katten, knikkers in neuzen en weggelopen kinderen die eigenlijk helemaal niet weg zijn. Ontzettend suf gedoe allemaal...

avatar van Karl van H.
Uitstekend vermaak, zodra je je intellect hebt uitgeschakeld. De film heeft een beetje dezelfde sfeer als het eerste seizoen van Friends, maar dan met een budget

Ware het niet dat er in Friends daadwerkelijk iets gebeurd, drama bevat en vooral veel vlotter geschreven is. Dit zooitje was niet om aan te zien...

avatar van Veruca
Leuke film, vooral om te kijken met je vriendinnen.

George Clooney ... die naam zegt toch al genoeg?

avatar van pfan
Veruca schreef:
Leuke film, vooral om te kijken met je vriendinnen.

George Clooney ... die naam zegt toch al genoeg?

Niet alleen leuk voor vriendinnen. Michelle Pfeiffer, wat dacht je daar van !
Goede chemie tusse die twee.

avatar van Saaimen
Hij was op tv, en heb hem uit kunnen kijken... Michelle Pfeiffer is wel ernstig knap in deze film, en George clooney bewijst dat hij goed kan acteren... redelijke film , maar een genre die niet in mijn straatje ligt... Die mobiele telefoons zijn wel geniaal, en de kinderen van bovengenoemde in de film dragen de film ook wel..

avatar van DragQueen
Leuke film, waarin Clooney en Pfeiffer prima acteren. en bovendien een goede chemie lijken te hebben. het verloop van het verhaal is redelijk voorspelbaar, maar is wel goed uitgewerkt. verder ook leuk acteerwerk van de kinderen. 2,5 ster.

avatar van 606
Best wel een leuke film, verhaal is leuk en zo of en toe goed komisch.
Goed geacteerd ook door de jongere cast.

3 sterren

Aardig.

Het was al erg lang geleden dat ik deze voor het laatst gezien had. Is me altijd bijgebleven als een vlotte en warme film, die indruk staat nog steeds als een huis.

Hoewel de twee hoofdpersonages best wat problemen voorgeschoteld krijgen is er nooit sprake van echt drama. Op geen enkel moment wordt de illusie gewekt dat het verkeerd zou kunnen aflopen, wat het dramagehalte verfrissend laag houdt.

Verder zijn het vooral Clooney en in iets mindere mate Pfeiffer die de film rechthouden. Een leuk filmkoppel, daarbij is Clooney erg vermakelijk in z'n rol. Ook het kleine ventje, hoe irritant ook, is best grappig.

Het is een simpele en eenvoudige film die gewoon werkt. Meer zit er niet in, maar ook zeker niet minder. Als het duo Clooney/Pfeiffer echter niet zou werken voor mensen schiet er maar bitterweinig over.

avatar van Lof78
Fijne film!! je krijgt er wel een feel good gevoel van!!

avatar van hardhiller1992
Aardige film, niet meer dan dat..
Dat jongetje is echt verschrikkelijk irritant

avatar van booyo
Jongetje is inderdaad behoorlijk irritant, net als z'n moeder overigens. Een lieverd als ze lacht, maar een verschrikking als ze zo'n schreeuwlelijk is als ze in de eerste 90 minuten speelt. Clooney maakt de film nog enigzins dragelijk, verder is er voor mij weinig positiefs te melden. Bar cliché allemaal. Het hele elkaar eerst zogenaamd haten en vervolgens toch maar verliefd worden trucje kennen we wel.

Het lukt mij niet meer om George Clooney los te zien van die irritante koffiereklame. In een romcom kan ik hem nu niet meer serieus nemen.

Maar voor de rest lijkt deze film mij ook niet echt spectaculair. Het stuk wat ik ervan zag leek op Jersey Shore, een beetje stappen in de stad en onderling geklets. En als een moeder aso schreeuwend gaat rennen met een kind als een vod onder haar arm (naar Clooney), haak ik definitief af.
Dit betekent overslaan voor mij. Voor wat ik gezien heb zou ik 2* geven.

avatar van Pollypeachum1
Heb je iets beters te doen? Kijk dan niet naar deze film: hij voegt totaal niets toe.
Een niemendalletje, geen humor, het romantische komt totaal niet uit de verf en gaat zoals vanaf de 1e minuut duidelijk is.

En heb je niets beters te doen? Dan is er vast wel een andere film te vinden ergens.

avatar van gillie24
Fijn feel-good filmpje!

Zeer prettige chemie tussen de nonchalant, natuurlijk acterende Clooney en de erg mooie Pfeiffer die het ook erg goed doet. Clooney komt af en toe zeer grappig uit de hoek en heeft een natuurlijke manier van omgaan met de kids die het beide zeer leuk doen, met name het dochtertje is erg goed.

Verhaal is natuurlijk voorspelbaar tot en met (elkaar volledig afzeiken, maar elkaar toch heel leuk vinden), maar mag de pret niet drukken. Met het einde hadden ze we iets meer kunnen doen, beetje zwakjes.
De film kijkt lekker weg en NY is altijd fijn.

Een ouderwets overkomende komedie volgens de bekende formule, over alleenstaande ouders, die, al ging er van alles mis, wat meer humor en romantiek had kunnen gebruiken, maar er waren een aantal bijzonder aantrekkelijke momenten. De cast opereerde solide; er was bovendien sprake van onderlinge chemie tussen George Clooney en Michelle pfeiffer, al werden ze net wat te vaak van elkaar gescheiden.

avatar van Phantasm
Vrij voorspelbare film die lekker wegkijkt.

avatar van Decec
Een goede komedie/drama/romantiek film...
Leuk verhaal...
Prima acteerwerk...
Een jonge bekende acteur George Clooney en ook een bekende actrice
Michelle Pfeiffer...
Goed beeld, geen HD aanwezig...
Goed achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...