Trick or Treat (1986)

Horror

geregisseerd door Charles Martin Smith
met Marc Price, Gene Simmons en Ozzy Osbourne

De duivelaanbidder en rock-muzikant Sammi Curr gaat onder duistere omstandigheden dood. Om terug te keren naar de aarde moet hij het lichaam van Eddie Weinbauer overnemen en enkele menselijke offers brengen.

Amerikaanse hoes zeker?
Op de Nederlandse hoes staat voor 12 jaar en ouder, dus GEEN 18 jaar en ouder.....
Bovendien is het een thriller/horror.

Voor de rest top filmpje!

avatar van Fangs
Fangs (crew)
Vermakelijke jaren '80 rock-horror. Niks meer, niks minder. De afgebeelde hoes is trouwens een Engelse hoes.

matige film. gene simmons en ozzy osbourne staan op de creditlist als 'publiekstrekkers' maar de rolletjes zijn erg klein.

Matige jaren '80 Heavy Metal film. Leuk om een keer gezien te hebben. Soundtrack is interessanter dan de film.

Ik houd van metal film zelf heb ik dacht ik nog niet gezien. ik zal binnekort eens kijken, heb hem wel op dvd dus

avatar van 606
BeMetal schreef:

echt vet zo vet goede muziek met spanning en erg leuk gebracht.
en ja te lage waardering.

en op de dvd staat 12 jaar

4 sterren

Alweer een teleurstelling, en dat maken meneer Simmons en Osbourne zeker niet goed.
Gelukkig speelt Skippy uit Family Ties een goeie rol hier in maar niet heus.
pfffffffff bagger en nog eens een bagger film.
Zwaaien met je sterren geven aan dit soort films.

Ach, zo erg als veel het hier doen lijken is de film niet. Aardig voorspelbaar, maar grappig met Simmons en Osbourne.... 3,0

avatar van Vascago
Heerlijk stereotype 80's karakters, waaronder een geweldig foute rocker. De sfeer is weer vanouds lekker en de hardrock soundtrack is geweldig. Verder is het allemaal behoorlijk fout. Zoals het hoort dus. Erg vermakelijk dus allemaal en makkelijk weg te kijken. Leuk piepklein rolletje van Ozzy ook.

avatar van Richard_Voorhees
De vermakelijkste jaren '80 heavy metal/hard rock horror die ik tot op heden heb gezien. Het idee dat deze muziek gemaakt en beluisterd word door een stel duivelaanbidders is natuurlijk al behoorlijk gedateerd, maar weet zelfs tot heden ten dagen te zorgen voor prima vermaak.
De effecten zijn nog verrassend goed en de soundtrack van rockband Fastway weet de sfeer prima te zetten.
De karakters worden inderdaad wel erg stereotype neergezet, maar dat zorgt juist alleen nog maar voor meer vermaak. Naar mijn mening een erg toffe, onderschatte jaren '80 horror die het goed zal doen bij de meeste liefhebbers van jaren '80 pulp.

avatar van misterdhdh
leuk filmpje om een keer te bekijken, maar daar stopt het. Jaren 80 sfeer zit er wel goed in, behoorlijke special effects voor die tijd en leuke personages. Sammi Cur wordt goed neergezet en zijn mini-optreden dat hij geeft met het halloweenfeest op school is wel genieten. Leuke muziek trouwens. Verhaal is natuurlijk niet echt origineel meer. Klassiek einde, maar de laatste 20 minuten vond ik toch minder sterk dan het openingsuur. Spannend werd het eigenlijk nooit, al waren er wel kleine schrikmomentjes.

3/5
***

avatar van perceived
Leuk! Heel aardige film die ik om onverklaarbare redenen nog nooit eerder had bekeken. Net als Richard_Voorhees vind ik dit één van de vermakelijkste horrors met hardrock/metal als (sub)onderwerp.

avatar van ChrisM
NSM records blu ray aka Ragman net als de uitgave van Black Roses onder de naam Freakshow een aanrader voor de liefhebber van het genre.

avatar van alexspyforever
Metalfans zullen deze wel leuk vinden. Ik vond het wel leuk popcorn vermaak, typisch 80s met heel af en toe wat gratuit naakt. Gorehounds kunnen deze best overslaan, die zullen hier niet worden bediend. Het plot begint nogal Carrie achtig maar dan met een tienerjongen in de hoofdrol. De slechterik is hier een overleden rockster, die zijn rol wel fijntjes neerzet. De eerste keer dat de op wraak beluste rockster zich manifesteert is erg leuk met dat meisje dat in de auto naar haar walkman zit te luisteren. jammer dat het niet op dit elan verder ging en men alweer voor een soort Carrie effect wilde gaan met de rockster die opeens een show komt geven en aanwezigen met zijn gitaar begint te beschieten; je moet het gezien hebben om dit te geloven. Ik geef het nog een nipte voldoende omdat hde eerste 45 minuten nog wel leuk waren, maar daarna gaat het bergafwaarts.