La Dolce Casa degli Orrori (1989)

Alternatieve titel: The Sweet House of Horrors

Italië
Horror

geregisseerd door Lucio Fulci
met Jean-Christophe Brétigniere, Cinzia Monreale en Lubka Cibulova

Een gemaskeerde man breekt in bij een huis en vermoordt op zeer gewelddadige wijze een echtpaar. De twee kinderen van het paar worden aan hun oom en tante toegewezen, maar blijven achtervolgd door het incident. Door supernatuurlijke krachten brengen de kinderen hun ouders terug, maar niet zonder desastreuze gevolgen.

avatar van Hemdale
Mijn dertiende Fulci film ondertussen alweer en ook de slechtste die ik tot nu toe gezien heb. De 1,5 ster is voor de gore scenes, voor de rest was het maar crap.

avatar van Mr Confused
Yep Killabot, deze is ronduit schandalig slecht. Film begon veel belovend met een gore openingsscene die 40 minuten later nog eens herhaald werd en dat was het dan. Echt schandalig!

Meneer Bungel
Ik heb hier de trailer van gezien en hoewel ik Fulci nu toch wel echt hoog heb zitten, ga ik dit voorlopig maar overslaan. Misschien is die genoemde openingsscene ergens te JoeToeben...

avatar van alexspyforever
Deze film begint heel erg brutaal waarop je als kijker hoopt op nog eens een bloederige gore film van Fulci. En dat voor een TV-film dan nog! Na deze schokkende intro is het eigenlijk gedaan met de gruwel en verandert het in een soort familiefilm met komische en paranormale elementen. De kinderen deden nog wel hun best om er iets leuks van te maken. Dat hun stemmen vrij irritant en onnatuurlijk overkwamen kwam zonder twijfel door de dubbing. De volwassen acteurs liepen er een beetje ongeïnteresseerd bij en dat kwam de film uiteraard niet ten goede. House of Clocks is dan toch een stuk beter dan deze.