Chiller (1985)

Horror / Thriller

geregisseerd door Wes Craven
met Michael Beck, Beatrice Straight en Laura Johnson

Marion Creighton laat haar zieke zoon invriezen, hopend dat hij ooit behandeld kan worden. Na 10 jaar ingevroren te zijn ontdooit Miles en heeft zijn ziel verloren. Nu is hij ontsterfelijk en veroorzaakt allerlei problemen.

Max en Joep
weer zo'n "onbekende"Craven.

Gek...
Nightmare sloeg in als een bom dus je zou toch zeggen dat mensen destijds 'de volgende Craven' afwachtten.

Toch lijkt deze vergeten.
Iemand deze wel eens gezien?

Max en Joep schreef:
weer zo'n "onbekende"Craven.

Gek...
Nightmare sloeg in als ee nbom dus je zou toch zeggen dat mensne destijds 'de volgende Craven' afwachtten.

Het zou goed kunnen dat deze eerder gemaakt is en pas werd gereleased na het succes van Nightmare..

Max en Joep
ja, zou kunnen...

deze lijkt in ieder geval zo goed als onbekend.
ik heb hier echt nog nooit iemand over gehoord of iets over gelezen.

op zich wekt dit dan wel weer mijn interesse.

maar hij zal wel niet zo onbekend zijn omdat hij zo ontzettend goed is

avatar van xangadix
Ik heb deze film eind jaren tachtig op op tv gezien en later in de videotheek als ex-rental VHS voor een paar gulden gekocht. Ik vind het een goede en originele film, maar dat kan ook jeugdsentiment zijn. Ik heb 'em in ieder geval snel op een dvd-erretje gezet.

avatar van niethie
Max en Joep schreef:
Iemand deze wel eens gezien?
Ja ik, destijds tijdens mijn Craven fase eens een oude ex-rental videoband van gevonden, het is alweer een tijdje geleden maar ik kan me nog goed herinneren dat het ontzettend saai was allemaal, er gebeurd de gehele speelduur eigenlijk niets, spannend is het niet en het verhaaltje is erg matig uitgewerkt, toch nog wat aardige momentjes kan ik me herrineren maar die kunnen de film verder niet echt redden.

1,5 sterren. Maar ik zou hem toch eens moeten herzien voor een beter oordeel.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Gemiddelde thriller met een altijd enge Beck. Dit minder bekende Craven werkje is enorm gedateerd tegenwoordig. Dit is niet erg, maar het levert soms komische scenes die niet komisch bedoeld zijn op.

Meneer Bungel
Ik heb de Video International uitgave gekeken, met een enorme slechte geluidsband, stemmen die soms niet synchroon lopen(het leek wel achteraf ingesproken o.i.d.), vervorming in de soundtrack(dat leek me niet zo bedoeld) en ook het beeld was niet best, alsof het een oude VHS band was die op DVD is gezet.

Daar doorheen gekeken en geluisterd, wat behoorlijk lastig was, toch een vermakelijke 'chiller' gezien, niet bepaald horror te noemen(een beetje special effects in de'ontwakingsscene') en zelfs als thriller niet helemaal geslaagd. Blijft over een aardig verhaaltje over een ingevroren man zonder ziel die weer tot leven komt en de boel op stelten zet. Totdat moederlief er genoeg van heeft.

Tsja, wegens de slechte 'omstandigheden' ben ik maar coulant en deel ik een 3,5* uit, maar drie sterren zou misschien ook wel voldoende waardering zijn...

avatar van dutchtuga
Leuke Craven. Het concept van het verstoren van de natuur en zijn payback wordt hier leuk toegepast middels het Cryogeen-uitgangspunt. Sfeervol, aardig geacteerd en met zijn korte speelduur een prima tussendoortje.

avatar van perceived
Met in het achterhoofd dat het een TV-film is, is het best te doen. Helaas wel weer een mindere Craven, kom niet aan een voldoende.