La Casa nel Tempo (1989)

Italië
Horror

geregisseerd door Lucio Fulci
met Kieth Van Hoven, Paolo Paoloni en Karina Huff

Een groep punk-tieners breekt in een oud huis en terroriseert en vermoordt de daar aanwezige bewoners. Plotseling beginnen alle klokken in het huis terug te lopen en de dood komt terug voor wraak.

avatar van Hemdale
Een wat nieuwere en onbekendere Fulci film. Erg lekker donker sfeertje, vooral in het begin van de film en ook echt geen slechte film, niet veel gore maar toch een geslaagde film.

Nou ik ben toch wat minder te spreken over The House of Clocks.

Ik heb m een paar dagen geleden gezien, maar kan er nu al bijna niks meer van herinneren.
Het verhaal vond ik erg flauw en aangezien er ook weinig gore in zit, vind ik het maar een matige Fulci.
De drie tieners vond ik maar irritante figuren.

avatar van Vascago
Ik was toch aangenaam verrast door dit filmpje. Vond het verhaal best aardig en bij vlagen ook spannend. Het acteerwerk viel me behoorlijk mee. Heb het al veel slechter gezien in een Fulci. Alleen moorden en gore hadden wat meer aanwezig mogen zijn.

erik1677
qua sfeer zit het hier wel weer ok, en ook het verhaal is wel vermakelijk.
Waar ik wel een beetje triest van werd waren de satankruisjes in de oren van de blonde actrice.
Zulke kruisen in je oren en dan zo n softe schreeuwkip zijn
Verder was er helaas niet zoveel gore aanwezig, maar wat er aanwezg was zag er lekker smerig uit.
Niet een van de beste van fulci, maar zekers ook niet de slechtste.
Leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van perceived
Tegenvaller.
Het verhaal klinkt best leuk, de uitwerking is jammer genoeg aan de saaie kant. De film speelt zich voornamelijk in 'het huis' af. Het sfeertje daar valt erg tegen. Beetje muf Engels, zoals ik me Engelse tv-series uit de jaren '70 herinner. Spanning is er ook al niet of nauwelijks. En dan, de 'punk-tieners': die zien er dus uit als tweeJohnnies + één Anita... 4/10*

avatar van GrobbekuikenXL
Irritante tieners idd. Wel een leuke film. Viel mij erg mee. Eindelijk weer eens een Fulci gezien die ik nog niet kende. Binnenkort Sweet house of horror en Demonia bekijken , ook nog niet gezien. Het gor in deze film was er weinig maar deed er niet zo toe. Alleen die kat in de zak was onaangenaam ! Was dus erg blij met het einde ! Vreemd verhaal , vreemde film. Is overigens voor tv gemaakt maar nooit uitgezonden omdat ie te bloederig was.

avatar van dutchtuga
Goede Fulci, die vooral een erg sterk en sfeervol begin kent. Eenmaal richting het einde zakt House of Clocks wat in en ook de typische Fulci-gore blijft uit, maar toch is dit tot nu de beste 'House' film. Sweet House of Horrors moet nog volgen.

avatar van Richard_Voorhees
De film begint nog best sterk. Vooral het moment dat je als kijker beseft dat er toch iets goed mis is met de twee ogenschijnlijk sympathieke oudjes is nog best sterk. Wat daarna volgt, onder andere het verzorgen van de lijken van hun neef en nicht en de moord op de bediende zijn lekker macaber. Zeker wanneer ze daarna onderling praten over dat dit al hun derde dienstmeid van het jaar was.
Wanneer de tieners ten tonele verschijnen zwakt de film helaas langzaam maar zeker wat af. Ze komen met een kinderlijk gemak binnen en ok, dat de situatie dusdanig zou wenden is nog redelijk origineel. Al word het vooral tegen het einde aan iets teveel "karma at work".
Deze keer ook wel relatief weinig gore voor een Fulci, maar de gore die te zien is ziet er weer lekker smerig uit zoals we dat van deze man kunnen verwachten.
Nog wel aardig voor de liefhebbers van zijn werk, maar meer dan dat ook niet.

avatar van alexspyforever
Een wat moeilijker te vinden Fulci omdat deze enkel voor TV werd uitgebracht. Het huis met al zijn klokken was best sfeervol en ook de twee oudjes waren op een olijke manier macaber. Echt sympathieke karakters zaten er eigenlijk niet in deze film dus de outcome liet me eigenlijk onverschillig. Dat door de tijd terug te draaien doden weer tot leven worden gebracht dat is ergens wel logisch maar hoe de irritante tieners het hele gebeuren zogezegd hadden gedroomd en weer tot leven kwamen en de oudjes niet, druist toch een beetje in tegen de logica. Op vlak van gore, vrij braaf maar zeker al een veel betere dan Sodoma's ghost.

avatar van Boeikens
Eerder matige Fulci.

Wat me het meest ergerde de hele film door was het brakke acteerwerk!
Sfeeropbouw is nog best goed en vooral verkregen door een redelijk klank en lichtspel. Toch viel het ook hier soms in herhaling. Na vrij matige eerste 20 minuten komt er wat meer actie in de vorm van enkele moorden en wordt het allemaal wat mysterieuzer. Hier was de FX meestal zwak uitgewerkt, zeker voor 1989!
Aan het einde was ik niet meer helemaal mee met het verhaal, maar who cares meest enge van de film was misschien nog die kat in de zak