Laws of Attraction (2004)

Ierland / Verenigd Koninkrijk / Duitsland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Peter Howitt
met Pierce Brosnan, Julianne Moore en Parker Posey

Twee echtscheidings-advocaten bestrijden elkaar veelvuldig voor de rechter, maar raken niettemin tot elkaar aangetrokken. Nadat ze getrouwd zijn is de vraag echter, of zij de huwelijksproblemen kunnen vermijden, die ze zo vaak zien in hun werk. Bovendien krijgen ze te maken met de veelbesproken zaak van een rock-ster die van zijn vrouw wil scheiden.

avatar van Tun-89
Deze vond ik echt heel leuk.
Romantisch en grappig, heb me geen moment verveeld.
Met een zeer vermakelijke Pierce Brosnan en Julianne Moore.

3 *

Ja ik vond dit ook een leuke romantische comedy !

de humor beviel me wel en ze speelden allebei erg leuk als advocaten.
en natuurlijk dat het een deel in Ierland afspeelt is ook geweldig,
vink zo'n prachtig land !

3 sterren + een 1/2 ster voor de prachtige Ierland Scenes

avatar van AmazingPP
Zeer flauwe romantische komedie die naar mijn mening het talent van Moore en Brosnan naar beneden haalt. En daar wil ik het graag bij laten. 1 *

Dick2008
Deze film op dvd gekocht voor 2 Euro, baat het niet schaadt het niet dacht ik bij mezelf. Toen ik hem bekeek merkte ik dat toch al delen op tv had gezien maar ach dat maakt niet uit. Achteraf vind ik dat ik deze toch voor een schandalig laag prijsje heb kunnen aanschaffen.

Wat een heerlijke film dit zeg. Simpel, voorspelbaar maar tegelijkertijd een warme film. Zal deze nog wel vaker bekijken al is het alleen maar om de combinatie Pierre en Julianne. Grappige dialogen en de romantiek spat er vanaf. En dan nog die gekke moeder erbij. Na toch een hoop flauwe romcoms gezien te hebben is dit er toch echt weer een die eruit springt. Topfilm.

Heerlijke film. Brosman is in topvorm en Moore zet haar karakter zeer goed neer.

Echt een lekkere film, voor een druilerige zondagmiddag
Heb genoten.

avatar van aburex
Onderhoudedende romantische komedie, die toch niet veel biedt om te lachen. Ik zie Pierce Brosnan liever in thrillers of actiefilms.
Al bij al niet zo slecht.

avatar van Missbandidas
Leuke film!
goed acteerwerk van Julianne moore!!

avatar van Q Jones
Echt een leuke film over twee van de beste echtscheidingsadvocaten die verliefd op elkaar worden. Ook hij volgt hij de standaard romkom formule, toch er valt echt veel lol te beleven aan deze ondergewaarderde film. Brosnan is geweldig en past perfect in zijn rol en dit is percies het zelfde bij Moore zij zit er ook lekker in. Ook zijn de twee goed op elkaar ingespeeld en ik vermoed dat er ook veel is geinproviseert door de 2 en ze hebben echt plezier dat zie je gewoon, kortom een hele leuke film .

speranza
Deze film slaagt er in onvoldoende mate in mij te pakken. Julianne Moore kan vele malen beter.

avatar van Q Jones
Maar vermaken doet hij wel 1 van de beste romkoms

Dick2008
Dick2008 schreef:

De film heeft een flinke tijd in mijn top 10 gestaan, maar nu ik hem nog eens gezien heb voor de tweede keer, kan ik het wel de "uitglijder van de week" noemen.
Deze film lag op gegeven moment zelfs in de 1 Euro bak. Al zegt een prijskaartje bij de dvd natuurlijk verder niets.

Tegenvaller dus bij herkijken. Heb na deze film nog wel wat films met Julianne Moore bekeken, maar ik vind het niet zo'n beste actrice. In deze film vind ik haar ook niet zo geweldig spelen, misschien dat ze in drama's beter op haar plaats is. Pierce Brosnan doet het dan wat leuker, die speelt wat relaxter.

Toch een tamelijke matige film is mijn mening nu, niet slecht maar erg goed ook weer niet.
Ik vind vooral het komische wat magertjes. Romantisch gezien zit de film nog wel redelijk in elkaar. De chemie tussen beide hoofdrolspelers is ook niet zo sterk aanwezig. De film wordt richting het eind wel wat beter. Toch had ik er voordat ik de film weer ging bekijken wel wat meer van verwacht. Jammer maar het is niet anders. 3.0

avatar van bellaatje
Viel een beetje tegen. Werd nergens lang genoeg romantisch zodat je ervan kon genieten.
Vooral de stugge houding van de vrouw bedierf veel. Veel te veel afstand voor chemie.
Dat is jammer, want ik vind Pierce toch altijd lekker om naar te kijken. Maar misschien is hij leuker als charmantie boef dan als romantische sul.

Leuke en vermakelijke film. Het cijfer had nog hoger uit kunnen vallen als het einde iets orgineler was geweest en er enkele andere acteurs hadden meegedaan. Vindt Julianne Moore niet aantrekkelijk genoeg, waardoor het een beetje ongeloofwaardig overkwam. Ook het punkstel had van mij niet gehoeven.

avatar van Katharina
Twee toffe acteurs en een grappige film. Best leuk voor een romcom!

avatar van Parisa
Wat een irritante soundtrack. o.a.

Erg ondermaatse film, ondanks Julianne Moore en Pierce Brosnan. Deze laatste is nochtans goed in het spelen van gladde typetjes (zoals James Bond) zodat de rol van advocaat hem perfect zou moeten liggen. Helaas is komedie duidelijk toch zijn ding niet. Hoewel, komedie...

Tarkus schreef:
Leuke film als tussendoortje, maar een topfilm is dit zeker niet.
Pierce Brosnan lijkt wel de ene komedie na de andere te doen, wellicht om zijn Bondimago kwijt te spelen, maar is ie dat niet al een tijdje kwijt dan ?
En Julianne Moore vond ik nu wel een keertje goed in deze rol, wat niet altijd van haar kan gezegd worden.
Kortom leuke, voorspelbare, komedie.

Deze prent is me nu beter bevallen dan de eerste maal. Is een leuke komedie met twee goede hoofdrolspelers.