The Bone Snatcher (2003)

Verenigd Koninkrijk / Canada / Zuid-Afrika
Horror

geregisseerd door Jason Wulfsohn
met Scott Bairstow, Rachel Sheley en Warrick Grier

Alex is een laborant met een hartgrondige hekel aan veldonderzoek. Hij raakt verzeild in de Namibische woestijn, temidden van de vliegen en de stofstormen. Op een dag hoort hij een radio-oproep: 4 diamantzoekers zijn midden in de woestijn verdwenen. Na een lange zoektocht worden de van het vlees ontdane lijken van drie van hen gevonden bij een vreemd gevormde rots. Later diezelfde nacht ziet Alex een donkere gedaante die zich over de overblijfselen van de diamantzoekers buigt. Hevig geschrokken alarmeert hij de bewakers, maar het schepsel weet te ontkomen. Het gezelschap besluit de volgende ochtend de voetsporen van de duistere gedaante te volgen, maar dit maakt het raadsel alleen maar groter. Opnieuw valt de nacht over de uitgestrekte, lege woestijn, en dan breekt de hel pas echt los...

avatar van SSeagal
Ben benieuwd, de voorkant ziet er wel enigzins veelbelovend uit, iemand al gezien deze?

De voorkant, daar is alles mee gezeg!
Zeer teleurstellende film met een ongelooflijk dun verhaaltje.
Moet eerlijk bekennen dat ik ook door het prentje werd gelokt. **

Als er iemand slaapproblemen heeft, huur of koop dan zeker deze film!

Heel weinig actie, totaal geen spannende momenten, niets horror-achtig, is de naam horror niet eens waardig, vind ik.

1 ster.

toen ik deze in de videotheek zag staan dacht ik dat kan nog wel wat worden, mooie hoes en een lekker makkelijk verhaal (doet het goed bij horror), maar wat krijg je : NIKS!!!!!! niet eens 1 bloed kwab. van mij krijgen de mieren 1 ster.

Flutfilm, een onduidelijk verhaal, een zo niet-eng monster, en een einde wat echt afgeraffeld was. 1.5*

avatar van IcU
IcU
Ik vond hem wel aardig, zaten leuke dingen in. Maar het was geen top film. 3* vind ik hem wel waard...

Gothepica
Ik vond hem cool! Beetje raar eindje... Eshikulu Is Alive!!

komt volgende week vrijdag op kanaaltwee.

avatar van xenne
killerfreak schreef:
komt volgende week vrijdag op kanaaltwee.
gezien aldaar, en ik moet zeggen een vervelend filmpje. 't verhaal is nogal vaag, de personages in de film zijn irrotant, je kan niet wachten tot ze afgeslacht worden. het enige goeie aan de film is het camerawerk en de vele mooie woestijnshots. voor de rest kan je deze maar beter mijden ... 1½

avatar van nightbreed
Waarom deze film hier zo'n laag cijfer krijgt is me een raadsel.
Waarschijnlijk zitten we hier alleen maar te wachten op flick-offs van Scream en dat soort campus horror B.S.
In tegenstelling tot films als Scream zijn de dialogen en het acteerwerk in deze film wel goed en deze film heeft zelfs Special Effects die er wezen mogen.
Voor de afwisseling dus eens een keer geen bloedmooie 'highschool girls', waarvan het kapsel onder en na alle omstandigheden perfect zit, die het moeten hebben van hun uiterlijk in plaats van hun acteertalent maar gewoon normaal uitziende volwassen mensen die normale dialogen aankunnen.
Ook zit er in het begin van de film een erg leuke en droge grap wanneer een dame (ook een hoofrolspeler) de persoonlijke spullen van DE hoofdrolspeler gaat doorzoeken.
Af en toe is te zien dat een deel van de woestijn-scenes is opgenomen in de studio maar dan stoort eigenlijk helemaal niet.
Ook is de verklaring van het schepsel nogal vergezocht maarja horrorfilms moeten het nou eenmaal niet hebben van realisme.
Ik vond dit een frisse, leuke en erg onderhoudende horrorfilm want ik had eigenlijk een slechte B-film verwacht.

Cijfer: 3,5

avatar van akira124
Hier kunnen we kort over zijn.
Zeer slecht:
acteerwerk
score
effects

Lekker simpel filmpje. Aardig verhaal, soms teveel onlogische momenten, maar onderhoudend genoeg. 3*

avatar van dinhus
Haha, vond dit een erg slechte film. Ook het beeld van een woestijn in de nacht: gewoon een zwarte achtergrond, je kon de studio gewoon veels te duidelijk zin. Amateurwerk en totaal niet eng.

1.5*, meer kon ik er niet van maken en misschien wel minder.

avatar van Triple G
Niet spannend, nauwelijks spectaculaire of minimaal enigszins enge scènes met een behoorlijk aantal twijfelachtige handelingen. Rachel was in ieder geval nog aardig om naar te kijken.

Film die veelbelovend begon en een aardige spanning wist op te bouwen. Het einde staat echter in schril contrast met het begin .Het verhaal ontspoorde al eveneens naar het einde toe en ik bleef met tal van vragen naar de eindcredits kijken.

avatar van 606
Helemaal niks mis met deze film, wilde deze al zolang zien.
En het is me goed bevallen.
Acteurs redelijk, spanning prima.

3,5 ster

avatar van Boeikens
Mist vaart, spanning en gore.
Soms wat mooie shots en opflakkerende sfeer maar voor mij zeker geen herziening waard.

avatar van misterdhdh
Overduidelijk een B-filmpje. Deze film kon me niet echt overtuigen. Het verhaal op zich is niet origineel en wel erg dunnetjes, de uitwerking is ook allemaal maar zeer matig. Al is dit niet een enorm slechte film, echt boeiend om te volgen vond ik hem toch ook niet. Het is allemaal enorm saai, de hele film eigenlijk. De film begint nog redelijk, maar wordt minder naar het einde toe. Film mist spanning, want er hangt op geen enkel moment een spannende sfeer. Ook schrikmomentjes zul je niet echt in deze film terugvinden, niet echt een horrorfilm dus eigenlijk. Het engste was de naam Eshikulu, wat veel over het spanningsniveau zegt. Het acteerwerk is ook niet zo bijzonder, al was dat ene meisje wel nog een pareltje om naar te kijken. Echt meeleven met de personages deed ik niet, dus kon het mij eigenlijk niet schelen wie het allemaal zou overleven en wie het loodje zou leggen. Verhaal verloopt redelijk eenvoudig, en ook het einde was redelijk voorspelbaar en niet erg origineel de manier waarop ze de mieren weten te verslaan. . Ook was het al lang duidelijk dat deze twee het zouden overleven en close zouden worden. Al bij al geen superslechte film maar echt goed kan je the bone snatcher ook niet noemen. Film is te saai en het verhaal te dunnetjes en te matig uitgewerkt.
1.5/5

avatar van Noodless
Van in het begin ben je geboeid door de vraag van wat is dat voor een schepsel en hoe ga je het monster bestrijden. Helaas is het einde zo stom en belachelijk dat al het vorige wordt vergeten. Jammer! 5/10