The Puppet Masters (1994)

Alternatieve titel: Robert A. Heinlein's The Puppet Masters

Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Stuart Orme
met Donald Sutherland, Eric Thal en Julie Warner

Bizarre buitenaardse wezens landen in het nachtelijke Iowa in de Verenigde Staten. Agenten Sam en Andrew Nivens maken deel uit van het team dat van de regering de op handen zijnde invasie moet proberen in te dijken. Ze worden bijgestaan door Mary Sefton, een specialiste in buitenaardse biologie van de NASA. De buitenaardse wezens, een soort slakken die zich vasthechten aan de rug van de mens, blijken systematisch de gedachtenwereld van de mens over te nemen, met de bedoeling de aarde te koloniseren.

neo (crew)
eens soort van x-files aflevering maar dan totaal niet spannend.2 sterren

avatar van geronimo
Inderdaad helemaal niet spannend. Snap niet dat ie in m'n tv-gids 4 sterren kreeg.

vic
erg genietbare film. beetje jatwerk van invasion of the bodysnatchers

GerwinF
geronimo schreef:

Wie neemt zn gids nou serieus als hij Moviemeter heeft?

Tja, wat zal ik hiervan zeggen. Erg matig filmpje die nergens echt leuk en/of spannend wordt. Gewoon weer het zoveelste filmpje over een bende aliens die de wereld dreigen over te nemen, maar die zoals vaker door één of een paar personen gestopt worden. 2*

avatar van Goodfella
Invasion of the Bodysnatchers, alleen dan absoluut niet zo beklemmend en spannend, maar juist nogal makkelijk, flauw en fantasieloos. Het uitgangsprincipe blijft leuk, maar het is wel eens beter uitgewerkt.

Trouwens, over remakes gesproken... De remake van Invasion of the Bodysnatchers (die uit '78 dan) vind ik er wèl eentje die beter is dan het orgineel!

Super film! erg spannend met een altijd goede donald. vooral op een gegeven moment als je niet meer weet wie echt is of wie een alien. Zijn meerder van dit soort films gemaakt zoals the body snatchers uit 1978 en uit 1994 en the faculty, maar vind deze toch het best. jammer dat je hem nergens op dvd kan vinden.

mariove schreef:

jammer dat je hem nergens op dvd kan vinden.
Hierzo

he thanks maar moet ik hem helemaal uit engeland halen, ik bedoel ergens in ned!

Don Gertus
Ze bezorgen de film gewoon thuis.

avatar van predator
vind het wel een vermakelijke film. Wel een beetje Bodysnatchers achtig, maar dan minder goed. Maar verder wel een leuke film.

Wel hele slechte cloon van Invasion of the Body Snatchers.
Zelfs Donald Sutherland is aangetrokken.
Maar ook hij kan de middelmatige sf/thriller niet redden..

soms vergelijken we films te veel, tuurlijk zijn verhalen als deze vaker gedaan maar ik vind de uitwerking van deze film, het acteerwerk en de special effects best goed.

Ik heb deze al een paar keer gekeken en vind hem wel 3.5* waard

hij viel goed mee
ik vond dit een redelijke film
niet te spannend maar leuk acteerwerk en verhaal

avatar van Friday the 13 th
Zéér slechte bodysnatchers rip-off. Saai en rommelig over de hele lijn. Donald Sutherland is een zeer goede acteur, maar de man is toch zo onverstaanbaar. De hele film mompelt hij maar door.

De aliëns zagen er nogthans mooi uit. Maar het verhaal zelf hebben we al beter uitgewerkt gezien.

avatar van film88888
Sutherland dacht even ik ga eens even in een nieuwe Body Snatcher film spelen, maar deze film is helaas gefaalt.

Wel vermakelijk voor één kijkbeurt maar dat is het ook.

avatar van 606
Leuk filmpje voor tussen door wat goed is voor 1 keer.
Acteurs zijn goed.
Verders niet al te bijzonder.

3 sterre

avatar van Ch3wb4cc4h
Ch3wb4cc4h
Gisternacht om 1 uur gezien. Tjah als je niets beters te doen hebt kun je deze film kijken.
Het verhaal kennen we, ik vind The Faculty (schrijf ik dat goed ?)overigens beter.

ps. In die ''intieme'' scene, had ik mij persoonlijk niets aangetrokken van de alien op de rug van die vrouw .

avatar van DragQueen
Verhaaltje is redelijk bedacht, en aardig uitgevoerd. Alleen mist het hier en daar aan echte spanning. Over het algemeen wel een redelijk genietbare film, met een prima rol van Sutherland. 2,5 Ster.

avatar van keimpeS
Ik vond de film nog best leuk, qua verhaal en special effects. Ondanks dat de film uit 1994 komt heeft ie meer een jaren 80 sfeertje, wat mij betreft. Hij heeft inderdaad niet de klasse van een film als Invasion of the Body Snatchers, maar toch leuk om eens gezien te hebben.