Ordinary Decent Criminal (2000)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Duitsland / Ierland
Misdaad

geregisseerd door Thaddeus O'Sullivan
met Kevin Spacey, Linda Fiorentino en Colin Farrell

Michael Lynch, een dief boordevol talent, is de meest beruchte crimineel in Dublin. Hij gedraagt zich als een moderne Robin Hood: hij berooft enkel de rijken maar verkiest zelf een leven tussen de minderbedeelden, bijgestaan door zijn twee vrouwen, zijn kinderen en zijn bende. Wanneer het ook maar mogelijk is, verstoort Michael de gevestigde orde en zet hij met zijn spectaculaire overvallen de politie en andere criminelen voor schut. Naarmate zijn populariteit bij de bevolking toeneemt, groeit bij de politie de frustratie omdat ze hem niet te pakken krijgen. Vooral Noel Quigley maakt er een erezaak van om Michael Lynch een toontje lager te laten zingen.

ECHT EEN GEWELDIGE FILM!!!...DAMN!....GEWOON ALLES AAN DEZE FILM IS GOED!!...DEZE MOET JE ZIEN!!...HIJ IS GEWOON ZO GOED!!!

Slim ventje die lynch, wel gave stunts zaten erin, kwa diefstallen dan.................maar ik moet jordy wel gelijk geven!! ja ja het moet maar eens. Als je een ier speelt probeer dan in iedergeval wel een iers accentje na te doen. Iets waar ik me ook kapot aan ergerde. Voor de rest was ie wel grappig 2,5 ster

avatar van Jordy
Het verhaal is nogal flauw en zouteloos. Er zitten wat momenten in die grappig bedoeld zijn, maar echt lachen moest ik er niet om. Bovendien ergerde ik me nogal aan de slechte Ierse accenten van de Amerikaanse hoofdrolspelers. Maar goed, er zaten nog wel wat originele stukjes in, 2 sterren.

hij past dus niet in het rijtje? "snatch", "boondock saints" en "lock stock and two.."

avatar van Jordy
wat mij betreft ZEKER niet nee..

Wat mij betreft zeker wel!!!....

Ik wilde deze film absoluut niet zien, want er leek me dus totaal geen reet aan. Maar een vriend van mij moest en zou hem zien en dus heb ik hem toch maar gekeken. Verrassend genoeg vond ik het eigenlijk wel een leuke film. Het is geen film die bij de hoogste regionen hoort, maar ik kon hem toch wel waarderen. Ik lach ook niet te schaterlaggen, maar vond sommige grapjes toch best wel leuk(bijvoorbeeld met die benzine). Ik heb hem 3 sterren gegeven terwijl ik van te voren meer aan 0 zat te denken. Tja...

Sorry voor dat "schaterla-gg-en.

Ik kon er niet omlachen en ik vond het allemaal niet interessant. Vreselijk slecht alemaal

Ik vond dit echt een onwijs goeie film, leuk einde, leuke acteurs met leuke accenten.

leuk hier die meningsverschillen. ik ben er nu zo benieuwd door geworden dat ik hem ga zien.

Ik vind Linda Fiorentino zo ie zo wel de moeite waard om de film te zien

avatar van Macmanus
Verwacht niet te veel hoor.
Ik vond hem wat tegenvallen.

dit is gewoon echt de bom mensen, ik vind het zelf net iets minder goed dan snatch maar het hoort zeker wel in het rijtje thuis van dat soort films. prima acteerwerk van kevin spacy en van de overigen. scoort bij mij echt heel erg hoog.

Viel me erg tegen... Ondanks (of juist dankzij) Kevin Spacey

Mik
Ben benieuwd of dit mijn "inslaapval-film" wordt voor vanavond, of juist mijn "blijfwakker-film"

Alsjebegrijptwatikbedoel

Mik
Het is dus mijn "inslaapval"film geworden.

Jesus, wat irriteerde ik me ook aan die accenten zeg.. en in het eerste half uur heb ik werkelijk geen enkele, maar dan ook echt geen enkele amusante dialoog meegemaakt. Wel wat raakpunten met Snatch en Lock, Stock (camera effecten, overgangne e.d.) maar nooit zo leuk.

En toen viel ik in slaap

tovenaar
Mik schreef:

Het is dus mijn "inslaapval"film geworden.

Same here

avatar van NERD
Zag ik een mini cameo van Colin Farrell? Als 1 van de crooks bij Spaceys auto vlak voor een "overval".

Ook bij de 2e poging was het voor mij onmogelijk om de film uit te zien.

avatar van Banjo
Best een leuke film, maar soms ook wel erg simpel.

2 1/2 ster

Leuke muziek van Damon Albarn.

avatar van De GeuS
Aardig filmpje; 3*

Misschien omdat ik er erg tegenop zag om deze te bekijken (weeral; stuur nooit een ander naar de videotheek), viel deze ontzettend mee. Eigenlijk valt alles mee als je maar dénkt dat hij slecht is... Daarom: 3.5*

avatar van sn@ke
Ordinary descent criminal

Kevin Spacey is een man die z'n rollen steeds wel weet uit te kiezen ( seven ) maar in fact gewoon de meest expressieloze acteur uit Hollywood is. Dat wordt in deze middelmaat erg duidelijk , de man acteert hier als een hark zonder enige diepgang - emoties - etc. De film zelf is erg zoutloos : ik heb nooit echt gelachen , ik heb me niet vermaakt , ik ben niet ontroerd ... de film deed me niks. Gewoon een pitloos zootje dus.

Wat een waardeloze film!
Ongelooflijk dat ze zo'n shit nog maken.
Ik heb me nieuwsgierig laten maken omdat ik de reacties hier las die wel erg verschillend waren. Maar ook dat ik meer verwacht had van Kevin Spacey. Maar ik ben tot de conclusie gekomen dat hij niet kan acteren en het teveel van hetzelfde is.

Zonet deze film gezien en moet zeggen had er iets meer van verwacht.Zo half weg van de film begon het wat tegen te steken maar naar het einde toe weer wat beter.Vond dit wel de eerste keer dat Kevin Spacy niet zo goed acteerde,normaal gezien is die echt wel goud waard maar vond het nu ietske minder eigenlijk.
Voor de rest verhaal viel wel mee.
3 sterren

Ordinary Decent Criminal is een geslaagde film van regisseur Thaddeus O'Sullivan. De personages zijn leuk, vooral het personage Michael Lynch. Deze rol wordt ook prima neergezet door Kevin Spacey. Het plot is verder erg simpel maar vermakelijk. Leuke gebeurtenissen worden afgewisseld met verrassende elementen en simpele maar effectieve overvallen.

Het verveelt geen moment en het is eigenlijk topvermaak voor een avondje doelloos film kijken.

tuureluur
ik ga deze zoo kijken. (conclusie volgt...)

vond ik geen geslaagde film, nogal saai

Nog eens herbeken en blijf bij mijn vorig bericht.
3 sterren