L'Uomo delle Stelle (1995)

Alternatieve titel: The Star Maker

Italië
Drama / Komedie

geregisseerd door Giuseppe Tornatore
met Sergio Castellitto, Tiziana Lodato en Franco Scaldati

Iedereen denkt dat "Dottore" Joe Moretti door heel Sicilie reist om screentests te doen voor een grote filmstudio. Moretti blijkt echter een oplichter te zijn die de mensen valse dromen verkoopt en het in een moeite door een flink bedrag afhandig maakt. Op een dag hoort het naïeve kloostermeisje Beata van de "sterrenmaker" en ze is vastbesloten om bij hem een auditie te doen.

Weer een prachtige film van "underrated" filmmaker G. Tornatore. Prachtig acteerwerk en mooie sfeerbeelden.
Zie ook malena, nuevo cinema paradiso, the legend of 1900.

Is er niet zoiets als dit te vinden (in betere kwaliteit)?:

Poster verbeterd.

speranza
Zowel het prachtige Siciliaanse landschap als de betoverend mooie Tiziana Lodato worden prachtig in beeld gebracht. Er zit bijzonder mooie erotiek in deze heerlijke film.

Zeker niet Tornatore's beste film, maar niettemin heel mooi. Anders dan in de Hollywood-films gaan de films van Tornatore over "echte" mensen. Het zijn reality-shows lang voordat het fenomeen uitgevonden is voor televisie. Zoals in vrijwel al zijn films toont Tornatore opnieuw prachtige beelden van Sicilië. Bovendien heeft hij een fijne neus voor nieuwkomers, zoals in deze film het geval is met Tiziana Lodato. Het enige jammere vind ik dat zij pas vrij laat in het verhaal ten tonele wordt gevoerd.