Boiler Room (2000)

Drama / Misdaad

geregisseerd door Ben Younger
met Giovanni Ribisi, Vin Diesel en Nia Long

De jonge Seth kan niet aan de verwachtingen van zijn vader voldoen: hij is gestopt met z'n studie, en runt een illegaal casino. Seth wordt benaderd om voor een optiehandelaarsbedrijf te werken, waar hij al snel naar de top klimt. Hij komt er echter achter dat het bedrijf niet helemaal legaal aan z'n winst komt.

lloydbarker
Pracht filmpje met echter wel een zwak en zoals eerder aangegeven abrubt einde, zo van het geld is op=nu afkappen, beetje zonde.

avatar van deLeeuw
Zeer matige film. Weinig emotie en dus weinig medeleven in de personages. Hoewel de film redelijk sterk en op dreef begon zakte dat in de tweede helft geheel in elkaar, met grote saaie stukken en weinig verhaal en spanning.
Op een Vin Diesel en Ben Affleck was flink bespaard. Vooral Affleck was amper 5 minuten te zien, deze moest waarschijnlijk als promotiemateriaal dienen voor de film. Ondanks dat ik absoluut geen fan van hem ben, kan ik me voorstellen dat anderen teleurgesteld zijn van het weinige (en zelfs slechte en onsympathieke) spelen.

Vervolgens eindigde de film heel abrupt en leek het alsof er na de reclame nog een half uur moest komen.
Een goede - liefst spannende - beursfilm kan er bij mij altijd in. Deze is helaas niet voor herhaling vatbaar!

avatar van K. V.
Deze eens bekeken en het is een goeie film geworden. Vlot verfilmd, sterke cast en een boeiend verhaal. Alleen de muziek vond 'k niet zo bij de film passen.
Je leeft mee met de verschillende personages en als ze dan meer inzoomen op het leven van een van hun klanten, zie je ook wat de gevolgen van hun daden zijn.
De opvallendste tussen de cast was toch wel Vin Diesel, 'k had hem hier niet direct in verwacht, maar hij zette wel eens een andere rol neer.
'k vond het een interessante film om eens gezien te hebben, spijtig dat dit (zo de mensen bedriegen) in het echt ook wel gebeurt.

Misschien waren mij verwachtingen te hoog voor deze film aangezien ik door een aantal mensen getipt was om deze te gaan kijken. Ik vond het qua verhaallijn, acteerwerk en de sfeer die in de film neergezet wordt alleemaal nogal matig. Het verhaal kent een trage opbouw en op het moment dat het los zou moeten schieten (nadat hij door zijn training heen is) hobbelt het allemaal maar een beetje door naar een onthusend zwak einde.

3 sterren max kan ik er voor geven.

avatar van DBTim
De film komt tergend langzaam op gang, en als het tempo eindelijk een beetje begint te komen komt er een beetje een abrupt einde aan de film. Echt zonde, en had er wat meer van verwacht. Veel bekende gezichten/acteurs voor mij in de film die het allemaal wel leuk doen. Maar voor de rest is het allemaal net niet. Soundtrack is wel heerlijk, verder geen memorabele film

Er is niets mis met laatste gedeelte en het einde van de film, verwacht alleen geen vuurgevecht of zoiets.

Wat is J.T Marlin. Het heeft niet de naam (faam) van Goldman Sachs ... hahahaa

Zeer teleurstellende film. Heel erg jammer met zo'n goede cast. Vooral het einde zeer abrupt. Waarom is dit een thriller? Er is niets spannends aan, ik heb echt geen moment in spanning gezeten.

avatar van Boenga
Het zal wel voor een deel aan mijn heel beperkte kennis van de beurswereld liggen, maar het eerste uur is echt wel een saaie boel met oninteressante dialogen.
Daarna werd het boeiender, werd er een zekere spanning opgebouwd en kon ik meer en meer opgaan in het verhaal.
Prima acteerwerk, en - helemaal niks sexistisch achter te zoeken, gewoon een persoonlijke vaststelling - Nia Long: bijzonder knappe vrouw (nooit eerder gezien).

avatar van Brabants
Dit beursverhaaltje lijkt in het begin interessant te gaan worden. Uiteindelijk is het verhaal net iets te simpel en kent het weinig diepgang. Het acteerwerk van Giovanni Ribisi en consorten is zwaar beneden pijl. De verkooppraatjes maken weinig indruk en de emoties zijn niet voelbaar. Het slot van deze film is evenals de rest zeer simpel en teleurstellend van aard.

avatar van Insignificance
Wolf of Wall Street zonder de peper. Lang niet zo ongeremd en levendig als die van Scorsese, dat hoeft ook niet, maar Youngers film lijdt aan bloedarmoede. Het ding is tam, heeft een groot gebrek aan drive en mist op allerlei vlakken elke vorm van overtuiging. De cast bijvoorbeeld.

De eerste speech van Affleck heeft het simpelweg niet. Ja, veel f-bombs, maar ik geloof hem geen tel. Zelfde effect wanneer Diesel aan z'n verkooppraatjes begint en zo lopen er nog een paar rond die te lauw te werk gaan. Het knikje naar Stone's film komt ook al niet uit de verf.

Binnen deze apathie is Ribisi het meest de klos met het karige potje drama dat hij voor de kiezen krijgt. Iets over rijzende twijfels over zijn frauduleuze baantje dat via een vriendinnetje en een slap vadercomplex naar een soort van climax toewerkt. Het stelt maar bitter weinig voor.

Maar daarvoor is het al foute boel. De hiphop tracks slaan hier als een tang op een varken en one-liners die op papier best aardig zullen hebben geleken, komen op beeld mak en krachteloos over. De film zakt steeds dieper weg en dooft uiteindelijk als de welbekende nachtkaars.

avatar van des1
Aanrader. Entertaining. Believable. Goeie rollen.

avatar van fatshark
En er zijn nog altijd brokers op de markt die met al jou geld gaan lopen, anno 2016 regularisatie nooit van gehoord...
4* sterren film!

avatar van ChrisM
Lekkere muziek en prima filmpje

avatar van IH88
“They say money can't buy happiness? Look at the fucking smile on my face. Ear to ear, baby.”

Gordon Gekko wannabe’s gaan zelf ver over de schreef en worden ontzettend rijk, maar het betekend uiteindelijk hun ondergang. Het bekende rise and fall verhaal. De gekte van bijvoorbeeld The Wolf of Wall Street wordt nergens benaderd en de spannende tweestrijd tussen Gordon Gekko en Bud Fox levert het ook niet op.

Maar het yuppen leven wordt goed neergezet en de acteurs en dialogen zijn sterk. Vooral de telefoongesprekken met potentiële kopers levert vermakelijke scènes op. En daarvan zitten er in Boiler Room genoeg.

avatar van SmackItUp
Het kleine broertje van Wolf of Wall Street.

Al is dat alleen gebaseerd op het onderwerp. De karakters verschillen verder enorm. Waar TWOWS zich richt op komedie door ongelofelijke situaties te creëren, wordt hier grotendeels ingezet op drama. Het luchtigere toontje van Scorsese bevalt me dan toch vele malen beter, al is Boiler Room nog steeds een aardig fijne film. Het onderwerp blijft gewoon enorm sterk, en ook hier wordt er bij momenten leuk mee omgegaan, al mist het uiteindelijk de flair en de speelsheid om van een echt goede film te spreken.

Kleine 3*.