101 Dalmatians II: Patch's London Adventure (2003)

Alternatieve titels: 101 Dalmatiërs II: Het Avontuur van Vlek in Londen | 101 Dalmatiers 2: Vlek in Londen | 101 Dalmatians 2: Patch's London Adventure

Animatie / Komedie

geregisseerd door Jim Kammerud en Brian Smith
met de stemmen van Barry Bostwick, Jason Alexander en Martin Short

De kleine Patch voelt zich een beetje verloren tussen al die vlekken en verlangt er naar zich van de andere puppies te onderscheiden. Hij droomt ervan een 'Wonderhond' te worden, net als zijn favoriete televisiester, Superwoef. Als Patch per ongeluk van zijn familie gescheiden raakt, grijpt hij zijn kans om zijn held te ontmoeten. Op een wonderbaarlijke wijze wordt hij zelfs het maatje van Superwoef! Ondertussen is Cruella kunstliefhebster geworden, nadat ze de gevlekte schilderijen van een excentrieke nieuwe kunstliefhebber heeft ontdekt. Om hem te inspireren ontvoert ze alle andere puppy's.

ThaNick
Leuk verhaal, vooral voor de kinderen natuurlijk, maar ik vind het wel nep, de orginele dalmatiers zijn leuker!

het is leuk, echt iets voor kinderen van 4 tot 8 (9).
Ja ThaNick, je hebt gelijk ik heb ook liever de orginele dalmatiërs.

een 3,5

film_kaza
doodsaai. ik hou niet meer van die kinderfilms.

avatar van matthijs_013
Standaard tekenfilmpje. Vooral leuk voor als je een griepje hebt ofzo en de hele dag binnen moet blijven.

avatar van P8rb
vroeger gezien, toen vond ik hem best leuk, nu zal het wel iets minder zijn.

avatar van JohnWilliams
P8rb schreef:
vroeger gezien, toen vond ik hem best leuk, nu zal het wel iets minder zijn.

Best wel een grappig vervolg maar niet zo goed als de 1ste.

avatar van tommykonijn
Ik vind hem wel leuk om eens te kijken maar ik vind hem niet zo leuk als het eerste deel die ik toch wel echt door de jaren heen gewend ben, Ik heb deze Film twee keer gezien de eerste keer vond ik hem Top en de tweede keer vond ik hem een Flop heel raar maar het is zo en ik heb hem laats (3e keer dus) nog eens gezien en nu vond ik hem beter dan een Flop maar nog altijd niet Top dus geef ik zo ook mijn Cijfer.

Vandernagel
Het eerste deel was prima, maar dit deel is stukken minder. Alleen al de tekenstijl valt tegen, alsmede de stemmen, de liedjes, de vreselijke hoeveelheid aan komedie etc... Met pijn en moeite:

2,5 sterren

avatar van Legan
Oei, wat een slecht vervolg op het leuke eerste deel. Sfeerloos, slecht geanimeerd en met oninteressante personages geportretteerd door een slappen cast. De liedjes zijn slecht en de grote hoeveelheid niet-grappige humor draagt helemaal bij aan de slechte ervaring.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Net als bij de meeste Disneytekenfilms wordt hier ook een vervolg van gemaakt. En net als bij de meeste films lukt dat niet. Een B-team dat hiermee kan experimenteren en ervaring opdoen, een verhaal dat weinig origineel is, omdat men gewoon deel 1 zo veel mogelijk wil benaderen (kwestie van herkenbaarheid). Misschien wel leuk voor de kinderen, terwijl deel 1 nog een familiefilm was. Overslaan, er is beter te zien.

leuke vervolg en grappig jasper en herece warren weer grappig

avatar van AjaxRulezzz
Ik vond deze vroeger minder als de 1ste, maar nog wel mooi.

avatar van The Almighty
Vond hem vroeger beter als deel 1.

avatar van movie acteurs
Standaard Disney vervolg animatie. De humor was niet echt geweldig en het steekt zeker niet boven het oude, leuke origineel uit. Dus ik geef een 2,5.

avatar van TheLionKingFan
Wat viel deze tegen. Ik had er niet veel van verwacht,maar dit is gewoon

avatar van TheLionKingFan
Is het iemand opgevallen dat het einde (als Vlek blaft tegen Cruella de Vill en die 2 schurken en dan opeens Superwoof blaft) is gejat van the Lion King (scéne bij de hyenas)

avatar van Moviestar1979
Stukken minder leuk dan zijn voorganger.
Deze sequel was eigenlijk niet nodig geweest.

2,5 *

avatar van Phantasm
Moviestar1979 schreef:
Stukken minder leuk dan zijn voorganger.
Deze sequel was eigenlijk niet nodig geweest.

2,5 *

Ben het helemaal met je eens.

avatar van TheLionKingFan
Zondag 23 februari om 18:00 op Disney Channel.

avatar van mjk87
Best aardig. Het verhaal gaat ermee door en legt wat andere accenten, a had die hele DeVille er niet bij gehoeven van mij en stoort eigenlijk vooral. De animatie is wel fraai, met die geschetste achtergronden waar vaak letterlijk buiten de lijntjes wordt gekleurd. Net als in het origineel het absolute pluspunt. Ook de jazzy soundtrack is prima. Wel merk je dat al die vervolgen voor de kinderen zijn gemaakt met vaak flauwe humor die nergens echt werkt. 2,5*.