Lying in Wait (2000)

Drama / Thriller

geregisseerd door D. Shone Kirkpatrick
met Rutger Hauer, Virginia Madsen en Thomas Newton

Babee (Thomas Newton), een eenzame jonge artiest raakt gefascineerd door zijn nieuwe buren Keith (Rutger Hauer) en Vera (Virginia Madsen). Zijn onschuldige wereldje wordt op zijn kop gezet als Keith betrokken raakt bij een levensgevaarlijk ongeluk en hersendood wordt verklaard. Babee voelt zich verantwoordelijk en helpt Vera om voor Keith te zorgen, maar wordt verliefd op haar. Dan komt Babee er achter dat Keith de schijn ophoudt om wraak te nemen op een aantal vrienden die hem in het verleden bedrogen hebben. Hij houdt het geheim voor zich, maar dan is er een getuige van dat Keith twee vrienden vermoordt. Zonder dat Babee er iets aan kan doen komt hij steeds verder in de problemen...

TVGids
Film die je telkens weer de verkeerde kant uitstuurt. 3,5 ster

Het verhaal slaat nergens op en het einde er wel erg vergezocht maar de film bied uitstekend amusement. Hauer speelt een heerlijke rol als psychopaat in een rolstoel, of toch niet? Hij heeft duidelijk plezier in zijn rol en Virginia Madsen is niet alleen leuk om naar te kijken maar ze speelt ook een goede rol.
Eindelijk weer eens een aardige film van Hauer..

avatar van Quentin
Film rammelt aan alle kanten, toch bijzonder genietbaar door het charmante spel van Hauer en de appetijtelijke Madsen.

avatar van sinterklaas
Best wel een redelijk filmpje met een redelijk verhaal. Rutger Hauer kon er weer wat leuks van maken maar acteerd ook beter dan die andere hoofdpersonen. Ook die Schizofrene Babee (wat een naam) was best wel geinig.

Rutger Hauer heeft in zijn leven, behalve in (zeer) goede, ook in belabberd slechte films gespeeld. Dit is er zo één. Vervelend: een totaal gebrek aan enige spanning, de regie is slecht en slordig en het script is schrikbarender. "Het enige goede aan deze film is dat het laat zien welke acteurs kunnen acteren en degenen die dat helemaal niet kunnen", las ik ergens. De portie beloofde seks valt ook al tegen.