The Girl Next Door (2004)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Luke Greenfield
met Emile Hirsch, Elisha Cuthbert en Timothy Olyphant

Matthew Kidman staat op het punt te slagen voor zijn eindexamen als hij zijn mooie nieuwe buurmeisje Danielle ontmoet. Matthew is ervan overtuigd dat hij het meisje van zijn dromen heeft gevonden, totdat zijn seksgeoriënteerde vriend Eli onthult dat Danielle eigenlijk een pornoster is. Matthew is zwaar geschrokken en weet niet hoe hij met de situatie om moet gaan.

funny

Nomak
Fijne film die vooral in het begin erg aangenaam wegkijkt. Leuk om te zien hoe die Matthew zijn nieuwe buurmeisje Danielle leert kennen. Dat is dan ook meteen het beste gedeelte van de film. Vanaf het moment dat die producer Matthew uit het klaslokaal sleurt begint de film erg ongeloofwaardig te worden. Ik verloor toen ook mijn intresse terwijl het daarvoor niet eens zo een vergezocht, maar wel een vermakelijk verhaal was.
Elisha Cuthbert ziet er zoals meestal erg goed uit. Maar gelukkig is zij ook iemand die prima kan acteren en er niet alleen maar goed uitziet. Zij zet hier dan ook echt het ideale buurmeisje neer.

Rabbitto
een zeer vermakelijke film waar de prachtige elisha helemaal in loskomt. De film duurde mij wat te lang en sleepte zich door vooral bij het ''bal'' maar goed desalniettemen erg leuk.

Elisha cuthbert speelt ook altijd hele leuke frisse rollen die verreweg van cliche zijn. hierin speelt ze dus ook juist heel begaanbaar en bij ''my sassy girl'' speelt ze ook een hele leuke personage die absoluut niet standaard te noemen is.

Kijk ook eens '' My sassy girl'' als je deze film leuk vond, aangezien die aanzienlijk beter is dan deze

avatar van xRockfairy
wat een geweldige film is het toch!

avatar van Mezelf
ja inderdaad.. geweldige film

Dick2008
Waar een topic als mooiste/leukste actrice wel niet toe kan leiden. Was bij deze film de vorige keer dat hij op tv was na 10 minuten al weggezapt. Maar Elisha Cuthbert geeft echt wel aanleiding om zo'n film nog eens een herkansing te geven.

Alle scenes met haar zijn dan ook wel de moeite waard. Het is een mooie meid en acteren kan ze ook wel degelijk. Helaas worden die scenes in het eerste en laatste deel constant naar beneden gehaald door nogal flauwe scenes. Toch een sterk middengedeelte, vooral dankzij Timothy Olyphant waardoor de film zelfs tegen drama aankomt.

Het had een aardig romantisch komisch drama kunnen worden waarvoor dan 4.0. Maar de romantiek en het dieper liggende verhaal gaan grotendeels verloren in teveel aan flauwe komedie. Dus ik hou het op 3.0.

avatar van c-l-a-r-i-s-s-a
Hij was gisteren op tv en ik heb erg gelachen bij deze film. En dat is de bedoeling bij een komedie, dus *3.

avatar van DragQueen
Erg vermakelijke komedie, die een leuk verhaal bevat. ook de cast is aardig, en brengen hun rollen op een vermakelijke manier. verder komen er een hoop flauwe grappen, en hilarische perikelen voorbij. hetgeen het toch wel de moeite waard maakte om te kijken. beter als de gemiddelde komedie die tegenwoordig verschijnt. 3 sterren.

Vette film! Erg genoten

O, en btw: I LOVE ELISHA

avatar van Elineloves
Wat een goeie bijdrage heb jij zeg! Waarom heb je genoten? Waarvan? Waarom hou je van Elisha?

Juist ja.

Dick2008
Van deze film is ook nog een uncensored dvd editie, voor als je nog meer wilt genieten. Ik heb hem op tv gezien en ik vind het best zo.

avatar van dEUS
Destijds nog in de cinema gezien omdat we te laat waren gekomen voor Alien vs. Predator. Nja, wat kan ik er van zeggen. Dat Elisha Cuthbert te heet is voor woorden . De film zelf was best wel vermakelijk en de soundtrack (met o.a. 2 Unlimited, The Verve en Donovan) wist ik ook wel te pruimen. Deze film krijgt 3,5*

avatar van darkknight
Een van de beste tiener/highschool films ooit, gewoon echt een leuk verhaal en leuke acteurs, prima vermaak dat naar mijn mening goed is voor 3,5*

Tot op zekere hoogte zeker genietbaar: 2.50 (2.40)
Het eerste uur is uiterst aangenaam met enkele meer dan geslaagde scenes, maar naarmate het einde nadert, kreeg ik steeds meer het gevoel dat men niet de goede weg heeft bewandelt. Het script loopt niet meer, de ongeloofwaardigheid neemt zienderogen toe en verzandt het geheel in een helaas zeer standaard comedyflick, hetgeen het eerste uur absoluut niet het geval was. Er waren zelfs momenten van humor die mij aanspraken, hetgeen zeker niet vaak gebeurt. De casting presteert redelijk naar de mogelijkheden, inclusief de gedenkwaardige bijrol van Olyphant en ontstijgen de dialogen het niveau zoals dat doorgaans het geval is in dit soort films. Toch geen voldoende, daarvoor zakt de prent te ver weg in het laatste halfuur (lees: voorspelbaar/clichematig/chaotisch), hetgeen onder andere Greenfield zich mag aanrekenen.

iezie
sexapeal

avatar van flipflop
Zeer vermakelijke film. Leuk acteerwerk en grappige karakters. Leuke humor en er waren maar barweinig cliches te bekennen. Een hele prestatie voor in film in dit genre. Op het eind gaat de regisseur wat los, en dat lijkt niet helemaal in juist contrast te staan met de rest van de film, maar persoonlijk vond ik het totaal niet ergerlijk.
Aanrader.

avatar van lars-pixar
Veel te lang is mijn mening, de film duurt te lang en veder valt de film bij mijn niet in de smaak, goeie casting dat wel.
Veder niks over te zeggen.

avatar van Imperial Figure
Die Timothy Olyphant, Ok people, let's make some fuckie Fuckie .

Ver bovengemiddelde romantische komedie

avatar van JDSsmetje
Ik heb deze film persoonlijk bij het topic van je 'guilty pleasures' geplaatst, omdat dit ergens toch wel een formulefilm is.

Hoewel het eerste deel zich overtreft van het standaard. Het weet voelbaar origineel uit de hoek te komen en dit ondanks toch wel enkele afgekeken gebeurtenissen (zie het zwembad-moment)

Het tweede deel, waarbij Timothy Olyphant erbij komt is minder goed. Het verliest zijn geloofwaardigheid zienderogen en Timothy Olyphant doet aan over-acting, en nog geen klein beetje. Toch blijft het zeer vermakelijk.

Verder is de humor op zich wat te Amerikaans om echt grappig te zijn, maar kon wel lachen met die Eli.

De herhaalde citaten ("What's the craziest thing you've done lately?") beginnen na deze film vier keer gezien te hebben al wat te irriteren maar de eerste twee kijkbeurten werkte het verdomd goed.

Voorts is het acteerwerk zowel van Elisha Cuthbert als van Emile Hirsch zeer goed en het verhaal: wel, dat is naast de nodige clichés een aaneenschakeling van voorspelbaarheden en wendingen.

Bijzonder prettige feel-good film dus.

avatar van mnrk
Dit was gewoon een leuke film met een zeer mooie Elisha Cuthbert...

Het verhaal is gewoon lekker simpel en wordt leuk gebracht...ook de muziek in de film is dik in orde.

avatar van Eh..buuh
Alleen al het nummer Teenage Wasteland van The Who zorgt ervoor dat ik deze film op een mooi plekje in mijn grijze hersenkwab heb opgeslagen.

Bird_Mad_Girl
Als je je verveeld is het nog wel een aardige film om naar te kijken.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Cutie Cuthbert.

Maar een mooie vrouw maakt nog geen goede film. Hoe sensueel de beginscènes met de mooie Cuthbert ook zijn. En hoe veelbelovend deze romcom ook van start gaat.

De film trekt nogal wat grappen uit de kast waarvan een hoop niet werken. Net als de karikaturale characters, met uitzondering van Olyphant die wat kolen op het halverwege bijna gedoofde vuur gooit. Daar gaat het tevens mis, wanneer de film ineens serieus gaat worden en de onwaarschijnlijkheid te overduidelijk wordt. Gelukkig is de cutie-beauty echt héél erg verliefd. Niet dat we daar als kijker dan nog iets van merken overigens, om van enige motivatie maar te zwijgen.

Behalve deze afgekapte chemistry is het ook onprettig dat plots allerlei moraal door de strot wordt gepropt van de kijker, incluis het tenekrommende einde. De film is nogal wisselvallig, maar dankzij een aantal memorabele scènes en een leuk begin is e.e.a. soms vermakelijk. Veel meer dan formule-voer is het uiteindelijk echter niet.

Redelijk.

avatar van blurp194
Leuke highschool film. Met een heel mooi buurmeisje. Het verhaaltje is natuurlijk ongeloofwaardig - maar best wel grappig, en het heeft ook wel wat subtiele wendingen in het plot.

Leuke film. Wordt voornamelijk gedragen door het acteerwerk van die jongen. Zij is helaas niet knap/schattig/leuk genoeg, maar het kon ermee door. Kelly - Timothy Olyphant is geweldig. Van mij mogen er meer van dit soort films gemaakt worden. Moet steeds denken aan Can't buy me love, waarbij deze film dat niveau totaal niet bereikt maar wel iets van het frivole ondeugende happy go lucky feel good gevoel geeft.

Beetje flauw maar wel aardig om eens gezien te hebben. Van de cast deed Timothy Olyphant het goed en waren de dames het aankijken meer dan waard.

avatar van cheyenne2004
Verrasende film. Ik had zo mijn twijfels toen ik de beschrijving las, maar kan niet anders zeggen...leuk..erg leuk. Hij kijk makkelijk weg, met een verrassend einde.