Naechureol Siti (2003)

Zuid-Korea
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Byung-chun Min
met Ji-tae Yoo, Jae-eun Lee en Rin Seo

Het is het jaar 2080. Een aantal multinationals hebben zich de afgelopen jaren bezig gehouden met het perfectioneren van androïden, die bijna niet meer van gewone mensen te onderscheiden zijn. De 'bots' nemen zowat alle lastige klusjes van de mensen over en maken voor hen het leven een stuk gemakkelijker. Helaas veroorzaken de androïden een maatschappelijk probleem dat niemand had voorzien: omdat de robots zo menselijk zijn, beginnen sommige mensen zich té veel aan hen te hechten.

avatar van FeZ
FeZ
Het is het jaar 2100. De wereld is vernietigd door een catastrofe. De overlevenden wonen in steden die op de oceaan zijn gebouwd.

Beetje tegenstrijdig; wereld is vernietigd <-> overlevenden wonen in steden die op de oceaan zijn gebouwd

avatar van JayLunar
ja, ik weet het. Ik heb het niet zelf verzonnen ofzo. Als ik wat meer van het plot weet pas ik wel aan

Wellicht is het land vernietigd?

avatar van JayLunar
Of misschien zijn ze eerst naar een andere (oceaan)planeet gevlogen?

Volgens mij moet het jaar 2080 zijn
bron

Korea wordt wel eens het Aziatisch Hollywood genoemd, en deze film illustreert perfect waarom. Een beter esthetisch gevoel en mindere CGI vertegenwoordigen het Aziatisch gedeelte van de titel, de banale rommel het Hollywood gedeelte.

Natural City is een film die te lenen ging bij Blade Runner en Ghost In The Shell, en zo een verhaaltje neerzet van een man die verliefd wordt op een cyborg (fantastische prestatie van de actrice in kwestie trouwens).

De goeie punten van de film zijn enkele hallucinant prachtige shots (de cyborg voor een oceaan (2 blauwschakeringen) en een helblauwe lucht ...) desktop materiaal. Verder een paar mooie acteerprestaties en bevallige dames. Maar daar eindigt het dan ook. Verder is de film uiterst banaal en saai, met een verhaaltje dat reeds 100 keer verteld is, en weinig boeiende actiescenes.

Een prul met enkele bloedmooie shots, die daarom nog net aan 1.5* komt.

avatar van bioscoopzaal
Ik vond het juist weer een bijzonder indrukwekkende film, en een aanrader voor alle liefhebbers van Blade Runner, Ghost in the Shell en Philip K. Dick in het algemeen.

Onderhond zegt het al, de fotografie is op sommige momenten bloedmooi, en wat mij betreft waren ook de speciale effecten bijzonder geslaagd. Bovendien deden een aantal waanzinnige actiescènes mijn bloed sneller stromen.

Ook het verhaal zat prima in elkaar, en als het einde niet zo vreselijk melig was geweest, had ik ongetwijfeld een maximale score toegekend.

Nu blijft het bij 4 sterren. Maar ik kan niet wachten om hem nog eens te zien.

avatar van Odie
Erg mooie filmposter, al spreekt het verhaal me niet echt aan.

de special effects waren wel aardig maar het verhaal viel zwaar tegen daarom 1 ster

avatar van Flipman
De trailer deed mij vermoeden dat dit best nog een mooie film zou kunnen zijn. Het huidige gemiddelde en zommige meningen hier blijken het tegendeel te bewijzen.

avatar van Flipman
Zommige=Sommige, By The Way !

AHWA
Vanavond op MTV.

Ik vond het echt een belachelijke film; veel cliche's, lelijke special effects, quasi diepzinnige verhaallijn en het meeste acteerwerk was om te huilen. Waarom had ik 'm ook alweer gekeken?.....o ja, er was niets anders op tv (was ik nu toch maar uitgegaan, liever een half uur door de regen dan nog een keer dit gedrocht bekijken) n_n

caz
het is geen 2100 het is 2080

Mooie shots.Film heeft zoals door anderen al is aangegeven raakpunten met Blade Runner en Ghost in the Shell.Wanneer je die films goed vond ,moet je hem zeker gaan kijken.

FeZ schreef:

Beetje tegenstrijdig; wereld is vernietigd overlevenden wonen in steden die op de oceaan zijn gebouwd

Heb niet gezien dat er steden op de oceaan gebouwd zijn en trouwens waar heb je dit stukje gelezen?

4.5*, omdat de OST mooi was, visueel was het mooi en het acteerwerk was goed. De actie was misschien een beetje te veel, maar de film boeide zeker.

avatar van sinterklaas
Heb hem op dvd sinds oktober en nog ben ik blij dat ie in mijn collectie staat. Gewoon een mooie SF met een mooi post acopalyptische wereld. Alleenhet speelde zich wel af in 2080 maar wat zag ik zo af en toe als je door een vooruit van een auto kijkt(in de film) Bussen en auto's uit onze tijd en dan later zie je weer futuristische auto's maarja staat vermaak absoluut niet in de weg.

avatar van Fikret8
Geniale special effects en goede vechtscenes. Daar houden de pluspunten dan ook op. Verder op alle fronten tegenvallend. Heb deze film puur gekeken om me te ammuseren met het muziek, het acteerwerk, de special effects en de vechtscenes.
Het doet me als science-fiction liefhebber wel aan de gewenste verwachtingen. Dus > 4,0 *

film ziet er goed uit

avatar van mikoz
Magere film die mij alleen af en toe kon bekoren om de mooie beelden en de verzorgde effecten. Helaas zag ik weinig in het verhaal en ging het helaas net allemaal iets te langzaam om te blijven boeien. Nou sprak het plot me sowieso niet echt aan dus moest de film me echt overtuigen ... Helaas was dat niet zo.

Zoals ik bij Sinterklaar al las , er zitten wat fouten in de film plus dat ik de gevechtscenes veels te onoverzichtelijk vond.

Krappe 2*

avatar van sinterklaas
Ik stoorde me helemaal niet aan die fouten. Het is gewoon een schiterende film.

Nog zo'n prachtig Zuid-Koreaanse SF topper: Yesterday

avatar van sinterklaas
Ik krijg toch wel weer zo'n zin om deze weer eens te bekijken maar ik heb nog een stapel ongeziende films liggen.

avatar van Fikret8
sinterklaas schreef:

Bij mij hetzelfde geval.

avatar van Erwinner
Wat een zonde van het budget waarmee hier gefilmd wordt, of het ligt aan mij of het ligt aan het zoutloze script waardoor ik de forward knop maar niet in bedwang kon houden.
Nee, kon dit niet rustig uitzitten maar door de show eromheen was het gelukkig nog wel te doen, visueel was het op zeker geweldig, vooral het 1e halfuur en vervolgens af en toe iets bijzonders er tussendoor. Maar dat verhaaltje was veel te mager en daarnaast leek het steeds langdradiger te worden.
Uiteindelijk werd het toch nog een vervelende zit na een veelbelovend start, nogmaals, wat zonde.

avatar van DonOswaldo
Goede introductie, maar wil daarna nog wel eens in licht slaapverwekkend vervallen.

Het verhaal wist niet echt te beklijven en wilde soms iets te diepgaand zijn maar het zag er allemaal mooi uit, en een paar shots mogen er zeker wezen.

De vrouw die voor cyborg moest spelen, deed het geweldig, en heeft er ook helemaal de look voor. Heb haar volgens mij eerder ook al in andere films gezien..

Moest trouwens sterk aan Dragonball Z denken bij het volgende:

Hier: Dr. Giro: gekke wetenschapper z'n lichaam is uiteindelijk een cyborg (z'n bewustzijn doet een of andere gedaanteverwisseling)

DBZ: Dr. Gero: gekke wetenschapper maakt zichzelf een android.

Maarja, kan ook aan mij liggen..

Anyways, best te doen voor een keertje, maar verder geen uitblinker.

Prachtig (visueel) vormgegeven, adembenemende actiescènes, maar het verhaal is splinterdun en ook nog verwarrend.

avatar van Alexander1900
Mijn eerste film die ik na 20 minuten heb uitgezet want deze film had ik geleend dus dan kan dat. Wat een drama! De kwaliteit van het beeld zag er af en toe / meestal niet uit (zie ook de achterkant van de dvd hoesje), de beelden gingen te snel en zag niet wat er gebeurde, en snap geen hout van het verhaal want er werd niks uitgelegd en vage dialogen of het is slecht ondertiteld... Maakt verder ook niet uit. Ook de acteerprestaties van sommige waren niet al te best. Er zullen vast nog meer hekelpunten zijn maar die ben ik gelukkig vergeten! Wat een gedrocht van een film.

De dvd gaat gelukkig weer snel naar de eigenaar.