Diplomatic Courier (1952)

Drama / Thriller

geregisseerd door Henry Hathaway
met Tyrone Power, Patricia Neal en Stephen McNally

Een undercoveragent wordt naar het na-oorlogse Triëst gestuurd om belangrijke documenten op te pikken. Helaas wordt de koerier met de documenten vermoord door spionnen en de agent moet op zoek naar de moordenaars.

Dick2008
Ouderwetse spionage actiethriller (gaap) ten tijde van de Koude Oorlog, in zwartwit. Heb hem gekeken vanwege Tyrone Power, want anders had ik hem niet eens gezien. (het was een zware roker...nooit zo op gelet, maar hier ook weer met een sigaret. En hij ziet er vermoeid uit).
Hildegard Knef, in deze film aangeduid als Neff, speelt ook een belangrijke rol. Ook Karl Malden is in de film te zien. Deels op locatie opgenomen, wat op zich wel een aantal mooie opnamen oplevert. Goed spel van Power, zoals vaker, maar de film heeft de intentie spannend te zijn...nou ja. 2.0