Jumanji (1995)

Fantasy / Avontuur

geregisseerd door Joe Johnston
met Robin Williams, Kirsten Dunst en Bonnie Hunt

Alan Parrish ontdekt Jumanji, een mysterieus en reuzespannend spel. Wanneer Alan het samen met zijn vriendinnetje Sarah gaat spelen, ontdekt hij, te laat, dat het spel bovennatuurlijke krachten heeft. Door een ongelukkige worp van de dobbelstenen wordt hij de jungle van Jumanji ingezogen. Daar blijft hij 26 jaar lang opgesloten tot hij door twee nietsvermoedende kinderen wordt bevrijd. Samen met Judy en Peter moeten de inmiddels volwassen geworden Alan en Sarah het spel uitspelen.

De film was we leuk, de naam niet

neo (crew)
Maakt een film er toch nooit minder op of wel?

avatar van SuperSideSwipe
Ik vond dit wel een aardige film.

Het verhaal was op een gegeven moment ver te zoeken, maar aangezien het hier meer om een film gaat die op de jeugd is gericht geeft dat niet.

De special effects waren erg leuk moet ik zeggen. Echt zo een film die je als kind geweldig vind en die je als een volwassenen wel lekker kunt meekijken.

Ik heb hem vandaag op dvd gekocht. Goeie film maar rampzalige ondertiteling. Ten eerst het is in het geel en het staat niet in het midden. Naar het schijnt is er bij de special edition wel normale ondertiteling.

avatar van RWL
RWL
Klopt ja.

avatar van soom
Het is een mooie film. echt een kinderfilm. Kinderen kunnen zich hier wel mee vermaken. Kirsten Dunst en Robin Williams doen het goed. Maar het is eigenlijk geen film om meerdere keren achter elkaar te kijken, dan word je het wel zat.

avatar van Turkeyloverz
Een mooie film vol avontuur met een jonge Kirsten DUnst.
Moet je een keer gezien hebben...

3 sterren

avatar van Tolkienfan
heerlijke film..met gave special effecten

avatar van Edie
Prima vermaakt... Nu nog..

Effecten zijn idd prima, en leuk verhaal..

Verhoogt naar 3,5* (beetje jeugd sentiment)

avatar van bioscoopzaal
Erg goed gemaakte jeugdfilm. En niet onbelangrijk: de digitale effecten blijven ondanks hun respectabele leeftijd nog prima overeind. Zeker in combinatie met de uitstekende animatronics.

Ook het uitgangspunt vond ik bijzonder origineel en de uitwerking niet al te braaf. Geen (of weinig) moraaltjes, veel spektakel, schitterend camerawerk en voldoende vaart om de hele speelduur te blijven boeien.

3.5 sterren.

us_raider
Toen ik de film heb bekeken(alweer een paar jaar terug) vond ik het een hele spannende film. En een origineel en leuk verhaal. Maar het acteerwerk(oa/vooral van Williams) vond ik soms wel wat irritant.
Ik denk dat als ik de film nog eens zal bekijken dat ik de film lager zal beoordelen.

avatar van Rianneke_Dan
Ik vond deze film vroeger echt geweldig!! haha
Nu wel minder, maar ik zou m nog best wel eens willen zien.

het was echt grappig en leuk vol avonturen en geef hem 3,5*

BlueSword
vroeger heb ik deze echt veel gekeken, gewoon een leuke film, meer niet.

film_kaza
dat deze film tot catagory actie behoord kan ik niet begrijpen, actie zie ik als pistolen en geweld met de vuisten en dat was hier niet. dan eerder drama.

maar dit was een geweldige film, als ik was ik er verslaafd aan.

4 sterren

darkRomance
Ik vond het vroeger een fantastische film die ik gewoon meermaals na elkaar kon bekijken.

avatar van Olivia
Vond deze film toen ik nog wat jonger was echt geweldig. Heb 'm inmiddels zo vaak gezien dat 't echt niet meer hoeft, maar nog steeds zou ik 't niet rampzalig vinden om hem nog eens te moeten zien.Special Effects blijven inderdaad goed overeind, en 't verhaal is tijdloos.
Lekker luchtig, spannend, avontuurlijk, vermakelijk...als je hem als kind helemaal goed vond, dan vind je hem nu als volwassene vast nog steeds (erg) leuk.

Er waren geruchten dat er een tweede deel uit zou komen. Weet iemand hier iets van?

Weer een van de beste films van Robin Williams

avatar van RWL
RWL
Justice4All schreef:

Ja.
Er komt geen 2e deel, althans, velen beschouwen Zathura als een vervolg

Ik heb hem thuis, en vind het een geweldige film.
Vooral goed acteerwerk van Robin

us_raider
Vond 'm nu toch een stuk minder.
De opzet van het verhaal is leuk maar ik vind het slecht uitgewerkt. Het is gewoon een opeenvolging van oninteressante scenes. Ook was het acteerwerk niet goed, vooral in het begin was dit erg slecht. Ten slotte zijn de special effects ook slecht maar dat zal in 1995 wel anders zijn geweest.

Leuke feel good movie die lekker wegkijkt

Vroeger heel vaak gekeken. Toen vond ik dat allemaal "eng" Die spinnenscène bijv.. Maar toen ik hem laatst weer zag.. Heb ik me kapot gelachen, echt super nep! Maarja, als klein kind beleef je dat natuurlijk anders..

avatar van Flipman
Hij blijft leuk! Maar wel voorspelbaar, het is de humor die de film het bekijken waard maakt.

ik vind het een zeer goede film! ik heb hem zelf ook.
maar toen ik klein was, zag ik niet graag hoe die alan in jumanji werd gezogen! ik vind hem toch wat eng voor kleinere kinderen. :s

us_raider schreef:
Vond 'm nu toch een stuk minder.

het is een goede film. maar inderdaad zie je er vrij veel minpunten aan. bv: die spinnen zijn echt nep! :s

kArIzMa_TuRk
wel een leuke avonturenfilm, Robin Williams deed het zoals altijd weer goed. een leuke vermakelijke film krijgt een 3*** van mij.

avatar van 606
een wel redelijke film en Robin Williams was de beste

2,5 ster

jack-sparrow
erg vermakelijke film met veel specil effects
hij is niet slecht en het heeft enkele geweldige acteurs :
- Robin Williams ( mrs Doubtfire,... )
- Kirsten Dunst ( Spiderman , .... )
-....

jumanji krijgt van mij een 3.5