Goddess of Love (2015)

Verenigde Staten / Canada
Drama / Horror

geregisseerd door Jon Knautz
met Elizabeth Sandy, Alexis Kendra en Woody Naismith

Een geestelijk instabiele vrouw heeft een relatie met een man. Hij fotografeert vrouwen voor zijn beroep. Ze is al snel jaloers. Haar geestesgezondheid gaat echter met rasse schreden achteruit wanneer ze vermoedt dat haar geliefde haar heeft verlaten voor een andere vrouw. Ze wordt langzamerhand waanzinnig.

avatar van HALVE TAMME.

avatar van tattoobob
Ik ben benieuwd....poster is niet geweldig maar dat hoeft niets te betekenen.

HALVE TAMME. schreef:

HALVE TAMME. schreef:
Gekke wijven, ik kan er helaas genoeg.

Al zou ik voor deze wel een gaatje vrij maken

avatar van tattoobob
Poe poe.....mooie dame hoor die Alexis Kendra,veelvuldig te zien met niet al te veel kleren aan.
Leuke wegkijker dit die het vooral van de sfeer moet hebben, van horror is er nauwelijks sprake....misschien is dit meer een misterie/drama film.

Het verhaal is opzich niet zo origineel maar ik vond het wel aardig gebracht,mede dankzij de sfeer in de film.....ook visueel vind ik de film goed.

avatar van blurp194
Ik vond het verhaal wat moeizaam, maar visueel best leuk uitgewerkt. Prettig kijkvoer, en niet in het minst door de mooie dames met voorop natuurlijk Alexis Kendra - die volgens de imdb samen met de regisseur Jon Knautz het script geschreven heeft overigens. Behalve de beelden is de sfeer ook sterk uitgewerkt. Niet slecht voor een low-budget gedoetje.

avatar van Collins
Een film die het vooral moet het hebben van de sfeer. En die sfeer is goed.
Een vrouw is het geestelijke spoor bijster. De krankzinnigheid wordt goed verbeeld in illusionaire beelden. Die zien er bijna kunstzinnig uit. Ze tonen groteske waarnemingen die niet stroken met de werkelijkheid en bevatten veel felle kleuren. Sfeervol, onwezenlijk en spannend.
De film an sich (het verhaal) is trouwens niet heel spannend. De spanning zit 'm echt in de sfeer. De omlijstende actie past daar overigens goed in, maar verhoogt de spanning nu niet direct.
Hoewel een hele redelijke film, betrapte ik me er wel een paar keer op dat ik de concentratie even kwijt was. Niet alle scenes zijn even interessant en kijkenswaardig.
Mooie vrouw, die Kendra. En ze acteert ook nog eens goed. Ze zet op overtuigende wijze een geestelijk instabiele en vooral angstaanjagende vrouw neer. Een prima prestatie en hopelijk echt gebaseerd op acteertalent.

avatar van Elchapo
Strak geregisseerde film,beetje film noir ipv horror,mooie actrice die zeer overtuigend overkomt als geestesgestoorde vrouw....4 stars.

avatar van Rickyman
Tof filmpje zeg, erg mooi en spannend, mede door die actrice inderdaad.

avatar van Daan258
Klinkt best leuk.
Ben wel benieuwd naar de film. Gek dat ik hier nu pas voor het eerst iets over lees. :s

avatar van FillumGek
Goddess of Love is klein maar fijn. Geen horror zoals ik ze doorgaans graag zie, daarvoor is het allemaal te licht. Als sfeervolle,, psychologische thriller kan het er echter uitstekend mee door.

Het is makkelijk scoren om een mooie vrouw de halve film half- of volledig naakt door de film te laten lopen, maar het werkt gewoon. Heerlijk zo'n vrouw die naast een mooi lichaam - en niet bang is om het te showen - ook nog eens beschikt over acteertalent. Dat maakt de boel een stuk echter en Alexis Kendra zet op overtuigende wijze een instabiele vrouw neer die steeds verder afglijdt. Bij vlagen mooi en sexy, maar net zo vaak volledig koekoek. Don't stick your dick in crazy. Brian doet het wel.

Het verhaal is flinterdun, maar het is de sfeer die het hem doet. Van de sleazy kleedkamers van een striptent tot aan het donkere kluizenaars-appartementje van Venus; de setting is sterk en licht depressief. De waanbeelden die Venus krijgt zijn vaak subtiel en juist daardoor geslaagd. Lichte vervormingen van de werkelijkheid, beeld en geluid worden goed naar de film overgebracht. In combinatie met de editing deed het me soms denken aan Requiem for a Dream. Al kan dit kleine werkje absoluut niet tippen aan die grootmacht.

De film wordt volledig gedragen door Kendra, een feest om naar te kijken. Of ze nou halfnaakt op een podium staat of gestoord met een schroevendraaier om zich heen zwaait. Die paar kleine momentjes van geweld waren overigens ook goed, met gevoel voor realisme. De score draagt ook zijn steentje bij aan de sfeer, met als hoogtepunt de luidruchtige buur.

Het einde voelt een beetje als geforceerd intelligentie aan te willen brengen, maar dat was naar mijn mening niet nodig. Verrassend is het wel. Het geheel voelt een beetje 'te klein' om een topscore aan vast te plakken, maar het is zeker geen verspilde tijd. Ik kijk graag uit naar nieuwe genrefilmpjes met Kendra!

avatar van Phantasm
Van dit soort films moet je houden, niet echt mijn ding.

Mooi onderhoudende film vol sfeer!

Werkelijkheid en waanbeelden. Prachtig in elkaar gezet.

avatar van joolstein
Goddess of Love is geschreven en gedeeltlijk geproduceerd door Alexis Kendra (Hatchet II) Deze zeer mooie dame neemt dan ook zelf de hoofdrol voor haar rekening. Groot voordeel voor de kijkers is dan ook dat zij menigmaal naakt of in sexy lingerie door het beeld loopt. Al speelt ze ook zeer gedegen haar rol. Regisseur Jon Knautz liet bij zijn vorige film: The Shrine (2010) al zien dat hij een prima filmer was, met een oog voor detail. Dat is ditmaal niet veel anders! Maar het verhaal is een beetje te routineus met teveel nadruk op het oninteressant drama en te weinig op de horror. Ikzelf kreeg ook het gevoel dat het rond 2015 populaire boek Fifty Shades of Grey lichtelijk dienst had gedaan voor inspiratie. Bijzondere van de film was de interessante twist tijdens de climax. Echter voelt de film in het geheel, door te weinig verandering in tempo, enigszins vlak. In het algemeen is Goddess of Love mooi gefilmd en is Alexis Kendra aantrekkelijke om naar te kijken. Heeft het een aantal leuke ideeën waardoor het verhaal net interessant genoeg is om je aandacht vast te houden, maar zie ik mezelf niet weer op zoek gaan naar deze Godin van de liefde. Daar maakt de film te weinig impact voor.

avatar van joolstein
FillumGek schreef:
Ik kijk graag uit naar nieuwe genrefilmpjes met Kendra!

Het ziet ernaar uit dat je wens uitkomt: The Cleaning Lady (2018) - IMDb

avatar van perceived
Prima film! Heb juist veel meer van deze film genoten dan Knautz´https://www.moviemeter.nl/film/61006

avatar van princesspeach
Heerlijke psycho film. Soms ietwat langzaam maar past wel bij het sfeertje.

moordscene van Brian aan het eind was heerlijk.