Le Cri du Hibou (1987)

Frankrijk / Italië
Thriller / Drama

geregisseerd door Claude Chabrol
met Christophe Malavoy, Mathilda May en Jacques Penot

Nadat Robert is gescheiden van zijn vrouw vertrekt hij naar Vichy. Daar raakt hij in de ban van Julliette. Haar verloofde Patrick wordt jaloers en valt hem aan. Als Patrick ineens wordt vermist, wordt Robert van moord verdacht.

avatar van Darbie
Veel momenten waarbij de verhaallijn de logica tart, maar dat mag gelukkig bij een thriller.
De altijd schijnbaar onbewogen Robert maakt het dat de film de moeite van het kijken waard blijft.

Een krankjorum open eind,..... wat me bij de aftiteling de vraag stelde hoe Robert dit nu weer aan de politie-inspecteur uit zou leggen.