• 8.351.687 stemmen

Les Convoyeurs Attendent (1999)

Komedie / Drama | 94 minuten

Genre: Komedie / Drama

Oorsprong: België / Frankrijk / Zwitserland

Geregisseerd door: Benoît Mariage

Met onder meer: Benoît Poelvoorde, Morgane Simon, Bouli Lanners

Oorspronkelijke taal: Frans

Releasedatum: 16 december 1999

Plot Les Convoyeurs Attendent

Een sjofele fotograaf wil ontsnappen aan de armoe, en heeft een plan. De zoon des huizes moet het wereldrecord deuren open- en dichtdoen verbreken. 42.000 keer in 24 uur en de familie wint een auto. Terwijl de zoon in de tuin is met trainer en oefendeur, luistert vader op de politiescanner naar ongelukken om te fotograferen.

avatar van FisherKing

FisherKing

Lijkt me een heel leuk verhaal!!

avatar van Wouter

Wouter

Leuke film. helaas is de franse dvd niet ondertiteld. Is deze ergens anders op dvd gekomen met NL of eng. ondertiteling?

avatar van FisherKing

FisherKing

Hij is aanwezig in Belgie met NL subs bij een aantal verhuurbedrijven op internet. Maar nergens nieuwe DVD's met subs kunnen ontdekken. (of je moet 2ehands gaan hobby'en)

avatar van Tomtommer

Tomtommer

FisherKing schreef:

Ik heb hem nochthans "sous-titré en néerlandais" gevonden in de Fnac van Brussel. Na de examens zal ik hem eens bekijken en beoordelen.

avatar van Zachery Glass

Zachery Glass

Enorm menselijke film

Je voelt als het ware de liefde voor de personages in iedere seconde van deze prent. Het grauwe decor van de vroeger Waalse industriesteden wordt hier doorkruist met warme empathie. De mens maakt de omgeving, niet de gebouwen

Het is best absurd dat Roger wil ontsnappen aan zijn penibele financiële situatie door zijn zoon te verplichten het wereldrecord deuropenen te verbeteren, maar zijn situatie an sich is ook best absurd.

avatar van homerjay

homerjay

Leuke film die drama prachtig in beeld brengt. Met mooie absurde situaties.

avatar van Phobophile

Phobophile

Schitterende film. Warm, humoristisch en ontroerend. Absolute top! Ooit gehuurd, maar de DVD heb ik nooit kunnen vinden...

avatar van Spiekercoen

Spiekercoen

Fantastische film. Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik een film echt als tragi-comedy kan bestempelen. Deze film is niet alleen grappig (vooral weer door een fantastische Poelvoorde), maar ook nog eens bijzonder ontroerend en aangrijpend. De personages zijn echt, waardoor meeleven geen enkel probleem is, ondanks de absurde situaties waarin ze geraken. Af en toe weet je echt niet of je moet lachen of huilen...

De cinematografie is fantastisch. De zwart-wit beelden zijn somber, de typisch Waalse industriële omgeving versterkt dit. De sterke contrasten deden me een beetje aan de films van Bergman denken.

Een film die voor een veel groter publiek bekend moet worden. Dikke 4,5*

avatar van toerist

toerist

Ik kan bovenstaande berichten enkel bevestigen. Heerlijke film van begin tot eind, die telkens het meeleven met de personages heel goed in beeld brengt. + schitterende prestaties van de personages, niets op aan te merken.
Ik lachte werkelijk een breuk tijdens het interview-fragment in de politiewagen

avatar van wihu61

wihu61

Verhaal vond ik wat vergezocht. In z'n geheel een beetje suffe film eigenlijk. Vanwege de geniale Poelvoorde en de soms mooie sfeertekening toch 3 sterren.

Ik heb hem na enig speurwerk gewoon kunnen downloaden en de NL-srt-file was ook meteen raak.

avatar van Boenga

Boenga

• 2086 berichten

Wouter schreef:

Meer dan 10 jaar na datum, maar betere laat dan nooit, niet...?

Ik heb de dvd gekocht, weliswaar 2dehands, uitgegeven door Belga Home Video.

Zo, ter info.

avatar van Tiany

Tiany

Komedie-drama ? Ik zie enkel drama,,,een moeilijke vader die meer aan zichzelf denkt dan aan zijn gezin, met alle gevolgen vandien. Gelukkig heeft hij toch nog gevoelens, maar daar moet toch wel eerst wat voor gebeuren.

Ik had een ander soort film verwacht met Poelvoorde in de hoofdrol, gezien er "komedie" vermeld stond en de affiche kwam bij mij ook anders over.

De film viel best te smaken.