Raw Deal (1986)

Verenigde Staten / Nederland
Actie

geregisseerd door John Irvin
met Arnold Schwarzenegger, Kathryn Harrold en Darren McGavin

FBI-agent Mark Kaminski is uit het corps geschopt wegens zijn ongekende bruutheid. Maar als de FBI de maffia-organisatie van godfather Luigi Patrovita in Chicago wil oprollen wordt maar één man bereid gevonden om te infiltreren in het gangsternetwerk: Kaminski! De FBI zorgt ervoor dat Mark Kaminski vermoord wordt verklaard en onder de valse naam Joseph Brenner probeert hij het vertrouwen te winnen van Patrovita.

avatar van Corcicus
Eerder een saaie film met korte goeie stukken dan omgekeerd

avatar van Lurtz
Wat een verschrikkelijk slechte oneliners van Schwarzenegger steeds, het verhaal en de acteerprestatie van onze held is ook niet al te best.

thymenmen
Acteerprestaties zijn niet al te best!

avatar van FunkStarr
Aardige actiefilm maar qua acteerprestaties laat Arnie het soms afweten, en ook zijn accent is soms tenenkrommend, maar dat alles neemt niet weg dat het een leuke film blijft.

avatar van Movie Jim
Goeie actiefilm met Arnold waar hij inderdaad weer flink tekeer gaat. Maar dit is denk ik geen topper vind ik zelf. Het einde is pas weer goed dan denkt hij weer van zo nou is het goed het spel is over en knalt hij iedereen overhoop.

Matige maar ook saaie film. Deze film blijft ook niet lang hangen.

Ik snap de negatieve commentaren eigenlijk niet zo bij deze film. Heb deze al meerdere malen gezien, en geniet elke keer weer. Zeker samenspel tussen Arnie en Robert Davi zijn erg goed.

Wil je nonstop vermaak met Arnie, dan is dit een hele leuke film.

Nee, het is geen oscarwinnende film, maar die zijn ook lang niet altijd zo goed / mooi / interessant / whatever !

avatar van Ajax&Litmanen1
Vanavond voor het eerst gezien en ik moet zeggen, het viel me reuze mee na alle negatieve reactie's en dito stemmen hier.

Sterker, ik heb me eigenlijk prima vermaakt met deze typische jaren 80 actiefilm. Schwarzenegger zette een prima rol neer en was goed op dreef met de vuisten en wapens. Sure, de film is bepaald niet realistisch en het plot zal geen prijzen winnen maar dat hoeft ook niet altijd. De sfeer was goed, de muziek was passend en de actie was rijkelijk aanwezig. Geen bijzondere actiescene's, maar ze waren wel amusant.

Gewoon een vermakelijke actiefilm die dankzij een geweldige laatste 20 minuten (met de grote shoot-out!) een extra halve ster erbij krijgt. Wel had de film iets meer van de typische Arnold humor mogen hebben maar ach...

avatar van Ninto
Loll... de one-liners in deze film zijn echt te komisch!

You shouldn't bake and drink.

What does the P. stand for?
- Pussy.

What do you think I look like, Dirty Harry?

Max, if you're the best there is, the wheel would never have been invented.

domkey
Triestige vertoning als je het mij vraagt.
Raw Deal..,neen,niet echt!

avatar van blisteringdude
Beetje laag gemiddelde, terwijl dit toch nog redelijk in de vorm van Commando ligt. Vreselijk gave one-liners(You should not drink and bake) het slechte acteerwerk en de over de top actie! Alles is iets minder dan commando alleen dus geef ik een 3.5* voor deze jaren '80 actieklassieker.

avatar van jumpstylemovie
Opzich een waardeloze film, dat heb ik ook nog wel door
Maar zodra Arnol Schwarzenegger in beeld is fleurt de film automatisch op. Ik vind hem zo'n geweldige acteur. Ik zie echt wel dat hij belabberd acteert in deze film. Gewoon slecht eigenlijk. Maar ik vind het zo leuk en grappig om hem bezig te zien. Ik word er altijd gelijk vrolijk van. De andere acteerprestaties waren ook niet echt wat en het verhaal is ook niet erg goed. Maar ik heb me de gehele film vermaakt en daar gaat het om.

L0sT_R3B3L
Klassieker dit man

avatar van Chuck Taylor
Chill vanavond op de télé.

avatar van DVD-T
Nogal standaard allemaal. Geld voor het verhaal, de actie en de manier waarop dat in beeld is gebracht.

Ik heb ze wel eens beter gezien, de wat rauwere films uit de jaren tachtig. Verhaal heeft weinig om het lijf en hebben we ook al vaker beter gezien. De actie is erg saai en zit niet echt goed in elkaar. Ook is het allemaal erg slecht in beeld gebracht. Schwarzenegger weet de boel nog een beetje te redden met zijn oneliners en zijn personae. Dat is niet te zeggen die het buiten Robert Davi erg slecht doet. Vermakelijk is het overall nog wel. Genoeg om een avondje plezier van te hebben. Helaas presteert Raw Deal verder onder de maat.

avatar van stephan73
Leuke Schwarzenegger film die aardig wat actie bevat, maar niet het niveau kan halen van zijn betere films. Daarvoor is het plot niet bijzonder genoeg en zit er niet genoeg "humor" in.
Ook het acteerwerk in deze film van Arnold is niet echt goed.
Uiteindeliijk toch een leuke film, maar hij had leuker kunnen zijn!

avatar van yeyo
Een eerder fletse, ongeïnspireerde actiefilm die nog enigszins wordt rechtgehouden door de enthousiaste, energierijke acteerprestatie van Schwarzenegger. Maar de actiescènes zijn meestal niet zo sterk in beeld gebracht en dat hele undercover-plotje is zo afgezaagd en niet al te best uitgewerkt. Vooral de bad guys zijn teleurstellend en kunnen niet tippen aan legendarische figuren zoals Bennett uit Commando

avatar van DiDa
Deze is onlangs op blu-ray verschenen. Iemand bekend met deze uitgave? Hoe is deze?

avatar van moviemafketel
Jammer dat deze zo laag staat. Kwam gisteren op Duitsland weer eens voorbij en heb er weer heel erg van genoten. Hij is hier dan niet The Terminator, maar het einde leek wel net zo. Echt ik heb moeten lachen, maar dan op een goede manier. Arnie komt er gewoon mee weg om 30 gasten of zo in zijn 1tje in 1 ruimte af te knallen. De kogels vliegen hem om de oren, maar niemand raakt hem. Die droge kop van hem erbij, geen genade en gewoon lekker om zich heen knallend. Ik geniet van dit soort actie-films en zal er ook altijd wel een zwak voor houden. 3 verdiende sterren.

avatar van Lexcoaster
Wat een enorm lage waardering voor dit supervermakelijk nonsensfilmpje.. Deze film is niet kwalitatief bijzonder, maar wel enorm vermakelijk. Actie zoals het hoort!

Ik denk dat deze film bij Reinbo wel in de smaak zal vallen.

avatar van mnrk
Who do you think I'am....Dirty Harry?

Dit was weer gewoon een lekkere actie film van Schwarzenegger...verhaal niets bijzonder, maar de actie was in orde.

avatar van Lennert
Tot mijn grote spijt had ik deze (schaam, schaam) nog NOOIT gezien. Ergens geen probleem, want het is nog niet duidelijk of Schwarzenegger uberhaupt terug zal keren naar het witte doek; op deze manier leek het in ieder geval nog alsof er een nieuwe film uit was.

Goed, in vergelijking met ander jaren 80 geweld als Terminator en Commando heeft de film misschien wat minder actie, maar de actie die wel aanwezig is ziet er lekker rauw en bloederig uit. Schwarzenegger zet een leuk personage neer en kan zich lekker uitleven in de casinoscenes of met enkele leuke oneliners. De rest van de cast stelt eigenlijk ook niet teleur en het gemis aan veel actie wordt wat mij betreft goed opgevangen met de dialogen. Zeker niet het beste wat Schwarzenegger gedaan heeft, maar nog steeds erg leuk.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Compenserende Schwarzenegger.

Nogal standaard jaren '80 actiefilm die enigszins vermaakt, mits het verstand uitgeschakeld. De uitwerking van het undercover-verhaaltje had een stuk spannender gekund en is allesbehalve sterk, maar Schwarzenegger is charismatisch genoeg om een en ander te compenseren. Het houdt echter amper over en de film ontbeert vooral humor.

Doorsnee.

avatar van freddy80016
een no-brainer actie film,maar voor de entertainment en komedie een 5,omdat de score zo laag staat

avatar van movie acteurs
Het werd maar eens tijd dat ik een Arnie film ging kijken. Ik wilde deze nog graag zien aangezien ik deze niet zo goed meer kon herinneren. Bij bijna elke film met Arnie zit je er al in, bij het begin. Hoe hij bijvoorbeeld een niet gedragende agent op motor oppakt is weer geweldig. In het middenstuk zat ook wat actie maar soms was het toch saai. Op het einde zien we weer knallende actie. Arnold is en blijft een held, jammer van dat nieuws wat ik laatst hoorde . Dus daarom wilde ik hem nog aandacht geven. De film is zeker leuk, maar had wat beter uitgewerkt gemogen, en misschien toch iets minder TE knullig. Over Arnold heb ik zoals gewoonlijk eigenlijk niks te klagen. alleen blijf ik bij de 3,0 maar dat is natuurlijk ook een mooi cijfer.

avatar van RuudC
Een tegenvallertje, omdat Raw Deal in geen mogelijkheid kan opboksen tegen uitstekende actiefilms als Conan the Barbarian, The Terminator en andere losse films met Arnie. Dat wil niet zeggen dat Raw Deal een slechte film is, want het verhaal steekt duidelijk wat beter in elkaar dan wat we gewend zijn. Raw Deal is en blijft een actiefilm. Mede daarom vind ik het flauw dat er voornamelijk wordt gezeurt over de slechte acteerprestaties. Het hoort er nou eenmaal bij en van een kat hoef je ook niet te verwachten dat hij een stok apporteert. De actie doet veel goed, maar dan mis ik toch de gave oneliners die bijvoorbeeld Commando of Last Action Hero wel heeft. Al met al degelijk, maar ook enkele saaie momenten.

avatar van pieterTk
Gewoon een lekkere no-brainer. Vooral het stuk waarin Arnie al lachend een bar inrijdt met een truck is geweldig. Heerlijk.

Raw Deal komt traag op gang en lijkt na een half uur nog leuk te worden. De typische dialogen tussen Arnold en de bad guys - met de bijhorende grapjes - werken, maar het einde van de film vervalt spijtig genoeg in een gerommel van onnodig schiet- en klopwerk.

avatar van Spetie
Een redelijke actiefilm met Arnold Schwarzenegger in de hoofdrol. Erg bijzonder is het allemaal niet. Op actiegebied zijn er duidelijk veel betere en leukere films, en ook Schwarzenegger zelf is wel eens beter op dreef geweest, al is het allemaal nog wel enigszins onderhoudend.

De badguys zijn vooral erg matig. Alleen Robert Davi, die ooit ook nog eens de slechterik speelde in een James Bond film, is nog redelijk goed. Het verhaaltje is vrij standaard en Raw Deal neemt zichzelf vaak veels te serieus. De leuke oneliners zijn op de vingers van een hand te tellen en doordat er nog redelijk wat actie in zit, is het allemaal goed uit te kijken, zonder dat de verveling toeslaat. Maar heel leuk of echt goed wordt Raw Deal eigenlijk nooit.

Gemiddeld dus al met al, en echt puur een filmpje voor de echte liefhebbers van het genre en de fans van Schwarzenegger.

avatar van Roger Thornhill
Stompzinnige plot, slecht spel, schietpartijen die niet boeien, ongeveer de slechtste Arnie-film die ik ken.

Ik blijf bovendien nog met een ernstig moreel dilemma zitten. Arnie moet een FBI-agent vermoorden om zijn geloofwaardigheid te bewijzen, en op het moment dat hij in die agent zijn vriend herkent schrikt hij en schiet hij de boeven dood. Maar als dat nou niet zijn vriend maar een onbekende FBI-agent (of zelfs zomaar een innocent bystander) was geweest, had hij dan zo zonder wroeging de trekker overgehaald?