The Slender Thread (1965)

geregisseerd door Sydney Pollack
met Sidney Poitier, Anne Bancroft en Telly Savalas

Een medewerker van een crisis-telefooninstelling (Sidney Poitier) krijgt een telefoontje van een vrouw (Anne Bancroft) die er aan denkt zelfmoord te plegen. De medewerker probeert haar adres te achterhalen voordat het te laat is.

Aardige film over een vrouw die een overdosis pillen neemt en vervolgens een hulplijn belt. Prima opgezet waarbij dmv flashbacks het verhaal van deze vrouw wordt verteld. Wel wat eentonig. Als tijdsbeeld wel boeiend (vooral om te zien hoeveel mankracht en middelen worden ingezet voor deze ene vrouw en hoe de telefoons destijds werkten). De twee hoofdrolspelers zijn niet samen in beeld te zien. Ruim 3.0 sterren voor dit regiedebuut van Sydney Pollack.