7 Faces of Dr. Lao (1964)

Alternatieve titel: Seven Faces of Dr. Lao

Fantasy

geregisseerd door George Pal
met Tony Randall, Barbara Eden en John Ericson

Een Chinese circusartiest Dr. Lao neemt tijdens zijn voorstellingen maar liefst zeven gedaantes aan. Hij wordt vanwege zijn tovenarij en zijn sociale bewogenheid erg geliefd in het provinciestadje Abalone.

neo (crew)
Het zal niemand verwonderen dat George Pal al meer fantasy films maakte, waaronder een Brother Grimm film en Tom Thumb. Maar ook The Time Machine. Deze is de mindere, maar toch nog erg leuke momenten. Het verhaal is een excuus om zoveel mogelijk magische taferelen tevoorschijn te toveren en dat lukt best aardig. Het monster van Lochness (met doedelzakmuziek van Leigh Harline), Merlijn de tovenaar en consorten zitten er zo in. Bij tijden vrij komisch. 3 sterren

Geweldig om die special effects van toen te zien. Het heeft toch echt zijn charme. Leuke film echt wel een aanrader!

avatar van Moviestar1979
Een redelijke film waarbij Tony Randall 7 rollen voor z'n rekening nam.
Tijdens de 2e show van Dr. Lao zat hij zelf in het publiek.

Het verhaal begint met de gladde Clint Stark die het stadje Abalone wil kopen.
Vele inwoners zijn bang om tegen te stemmen, maar alleen Ed Cunningham laat zich horen.
Hij bezit een drukkerij, woont pas 1 jaar in Abalone, maar voelt zich hier ontzettend thuis.
Op een dag komt Dr. Lao met zijn circus naar de stad, en gebeuren er merkwaardige dingen.

In tegenstelling tot andere oude films vond ik deze iets minder.
Er zitten genoeg vermakelijke scènes bij, en ook de technologie voor 1964 is prima gedaan.
Toch had ik persoonlijk net iets meer verwacht.

2,5 *