• 10.980 nieuwsartikelen

Met onder meer: Leslie Neale, Isaac Hayes en Bo Hopkins

Gesproken taal: Engels

Plot Uncle Sam

"I want you... dead!"

Sam Harper, een veteraan van Operation Desert Storm, herrijst nadat een aantal tieners op zijn graf een Amerikaanse vlag hebben verbrand. Harper gaat op pad en besluit om alle onpatriotische bewoners van zijn geboortestadje te vermoorden.

avatar van sateck

sateck

Lang geleden wanneer ik deze heb gezien,,,maaar vond hem wel grappig

avatar van Dikkie Post

Dikkie Post

Fantastische filmposter zeg!!

Lijkt me ook eigenlijk een hele grappige film om te zien!!

avatar van DThuis

DThuis

Weet iemand waar deze te koop is voor een goede prijs? Ik hou persoonlijk niet zo van Ebay en Amazon, dus liever een gewone winkel.

• 1953 stemmen

Nog nergens zien liggen DThuis. Wil hem ook graag zien, dus verder zoeken zou ik zeggen.

avatar van horrorjp

horrorjp

Hij komt regelmatig op ebay Friday the 13 th wel R1 maar hij is zeker de moeite waard!

horrorjp schreef:

Thanks voor de reactie Horrorjp, maar ik denk niet dat mijn dvdspeler R1 dvd's kan afspelen . Erg jammer, maar ik zal hem wel ooit eens vinden denk ik.

avatar van Geraldinho

Geraldinho

Vind deze film best wel ondergewaardeerd door het "grote publiek".Zou me verbazen als meer dan 1 op de 100 mensen deze film kent.Vond m echt zeer vermakelijk,afgezien van het amerikaanse vaderlandsgevoel waar deze film om draait.

• 1953 stemmen

Mijn verwachtingen waren nihil voor deze film, zeker als ik moet afgaan op de (goedkope) poster. Maar gelukkig heb ik naar het moviemeter-publiek geluisterd, want de film was behoorlijk verfrissend.

Alhoewel de moorden pas na zo een 40 minuten starten, heb ik mij zeker niet verveeld. Uncle Sam is een horror met komische elementen, maar bevat zeker een creepy sfeertje en een erg beklemmende soundtrack. Het masker van uncle sam ziet er erg creepy uit en krijgt direct van mij de publieksprijs als origineelste moordenaar.

Ook enkele originele kills aanwezig zoals die met de steltloper en het vuurwerk.

Zéér aangenaam verrast !!

avatar van PEN15

PEN15

Hemeltje lief, wat een slechte film. Het moet nog steeds een horrorfilm voorstellen en daarin faalt hij hopeloos.

Ik kan me niet voorstellen dat sommigen de woorden "ondergewaardeerd" en "komisch" in de mond durven te nemen, wat is er aan dit soort overdreven neppe buiten-beeld moorden, zag je dat overdreven slechte namaak hoofd?

Die Sam met vuur uit huis lokken en dan met een historische houwitzer weer naar binnen schieten zodat de hele zooi echt ontploft, nou LoL en gruweldegruwel.

Ik had 8 jaar geleden al op horrordvds gelezen dat ik hier mijn tengels niet aan moet branden en gelijk hadden ze. F minus, 0,5.

avatar van jordandejong

jordandejong

Vrij matige maar af en toe leuke/grappige horrorfilm. Het acteerwerk was niet heel goed en zeker dat verwijfde jochie kon ik niet uitstaan. Dan de killer. Die was wel erg goed. Zijn uncle sam masker zag er best creepy uit maar ook zijn lijken gezicht zag er niet verkeerd uit. De film heeft verder schaarse gore momenten, die ondanks dat soms nog wel leuk zijn maar zeker niet hoogstaand.

2,5* Leuk voor één keertje maar meer ook niet.

avatar van superhenkie

superhenkie

Een hele tijd geleden gezien. Ik kan me de details niet precies meer herinneren, maar de film is prima te doen. Geen topper maar zeker niet slecht.

3 sterren

avatar van Reinbo

Reinbo

Best geinig filmpje. Soort herhaling van Maniac Cop. Maar wel een lekker sfeertje, maar komt wat laat op gang. 3*

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Ludwigs laatste.

Uncle Sam is niet de film geworden die naadloos aansluit op het obscure ouvre van Jake La Motta’s neef: regisseur William Lustig. Het ontbeert namelijk dat gruizige sfeertje dat het pornoverleden van de filmmaker verraadt. Dat foute onderbuiksausje dat in combinatie met zelfspot en humor de Maniac Cop, waar deze film een beetje naar riekt, van een heuse serie voorzag.

Amerika’s beroemdste icoon is echter niet zo griezelig als een dolgedraaide agent die de donkere steegjes van New York afschuimt, in de hoop slachtvee te doen leegbloeden. Uncle Sam voelt vooral als een slap aftreksel van de maniakale diender. Gelukkig biedt het laatste half uurtje, rijkelijk te laat, nog een beetje vermaak middels wat gemoord. Veel houdt het echter niet over.

Lustigs laatste is dus een weinig interessante afsluiter van een carrière die zo sterk begon met Maniac. Van die titel verschijnt overigens een remake, waar de regisseur zich gelukkig ook een beetje tegenaan bemoeit. In 2013 moet deze film verschijnen. Wie weet zet het hem aan om zelf toch nog eens iets te regisseren. Het kan niet veel minder worden dan Uncle Sam.

Doorsnee.

avatar van Boeikens

Boeikens

Vrij langzaam en veel te braaf.

Horror met een vooral komisch karakter.

avatar van ipman-99

ipman-99

"I Want You ... Dead." ... " !!!

Heerlijk geschift !!! Heerlijke Horrorfilm van William Lustig ("Maniac" - 1980) met komische

insteekjes/invloeden ! De sfeer en soundtrack zijn alweer geweldig !

De kills die vooral in het 2-de helft van de film uitpakken zijn heel fraai in elkaar gestoken !

Een killer met een masker heeft altijd iets speciaals ..., en ik vindt het masker

bijzonder fraai en dreigend !

Kortom : Heerlijke creepy 'komische' horrorfilm ... en tevens de laatste van de hand van William Lustig !

avatar van Shadowed

Shadowed

Tja.

Een slasher die naast zijn entertainmentgehalte een soort tik wil uitdelen richting Amerika. Het onderwerp is dan ook relatief heftig, al is deze film daar verre van. Toch is er wel degelijk sprake van een dramatische inslag tijdens de eerste helft, maar die wordt vervolgens overboord gegooid tijdens de tweede.

Eerste helft is overigens erg suf. Er gebeurt vooral erg weinig, waardoor de verveling direct inslaat. Uncle Sam doet een aantal pogingen om de personages uit te diepen, laat dat nou precies zijn wat deze film dus niet kan gebruiken. Een ridicuul concept en killer vermengen met serieuze onderwerpen. Ik vat hem niet helemaal.

Verder ook erg lelijk, vooral op visueel gebied. De killer wordt erg goedkoop aangekleed, en de kills laten veel te wensen over. Sowieso wacht je erg lang op de moorden, en als je er dan eindelijk eentje krijgt na een stuk of 40 minuten wordt het scherm weer op zwart gezet. Wat een zonde.

Qua slashergehalte verder erg tam, wat ook te verwachten valt als een kind de hoofdrol speelt. Kinderlijke toon neemt direct de bovenhand en laat niet meer los. Een paar aardige kills nog wel en een hoger tempo in de tweede helft, maar dat kan deze film niet meer redden van een laag cijfer.

Saaie slasher die niets nieuws onder de horizon biedt behalve een redelijk aardige tweede helft. Spectaculair is het soms wel, maar interessant niet bepaald. Eerste helft is te pretentieus, niet iets waar je als slasherfan van kan genieten. Wanneer het er dan wel op aan komt is er genoeg om te aanschouwen, maar gewoon niet van het soort dat leuk is. Het resultaat is dan ook een erg makke slasher.