Spiders (2000)

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Gary Jones
met Lana Parrilla, Josh Green en Oliver Macready

Om een verhaal te schrijven over de landing van een spaceshuttle gaan reporter Marci en haar collega's naar een verlaten woestijn waar tevens onderzoek gedaan wordt naar het bestaan van buitenaardse wezens, waarvan men gelooft dat ze hier geland zouden zijn. Als de spaceshuttle neerstort, dringen ze het hoofdkwartier van de onderzoekers binnen en ontdekken daar iets vreemds. Een experiment is fout gegaan: een spin aan boord is geïnjecteerd met DNA van aliens en deze loopt nu vrij rond... en elke keer als hij moordt, wordt hij groter en hongeriger.

avatar van gizmo_o
Ongeinspireerde bagger.
Slecht acteerwerk, slechte special effects, die spin was niet om aan te zien.
Geen greintje spanning.

1.0* voor de moeite en de soms hilarisch slechte scenes.

K@i
ik dacht dat Sabeltooth en Raptor al bij de BEESTEN af was
maar dit slaat werkelijk ALLES

avatar van BoordAppel
djelle schreef:
Je kan niet zomaar je oordeel + stem al klaar hebben op basis van een plaatje en synopsis

Stemmen mag dan inderdaad niet, maar als ik deze poster zie en het plot lees is het al wel duidelijk wat voor soort film het gaat worden. Als je dan ook nog kijkt wat de regisseur allemaal gedaan heeft en hoe de film gewaardeerd wordt op IMDb...

avatar van Artemis
Schandelijk dat dit na een half jaar alweer op tv komt.
Ik had gehoopt dat iemand bij RTL hem in de prullenbak had gesmeten.

avatar van umbro01
Nou zo slecht was tie niet.

avatar van AGE-411
giant spider invasion: topfilm

(echt)

avatar van mckiller
jezuuuss wat ziet die poster er bagger uit, ik ga misschien wel een stukje kijken want misschien is die gewoon grappig zo slecht

avatar van Celine Dion
Die spinnen zien er een beetje uit als knuffelbeesten...

avatar van Colombo
Zulke films zijn echt niet om naar te kijken
Grote krokodillen, slangen, hagedissen, vissen, etc, en nu weer spinnen.

avatar van nightbreed
Nou, nou, nou zeg...RTL is wel op dreef de laatste tijd met die waardeloze pulpfims.
Ik zal vanavond eens gaan kijken en dit keer hoop ik dat hij zo belachelijk slecht is dat het eigenlijk weer lachwekkend wordt

avatar van umbro01
Zo belachelijk slecht is tie niet. goed ook niet maar slecht ook niet hoor.

Vanavond maar weer herzien.

avatar van selfhealing
"It's like a bad SCi Fi movie, lets keep moving."

avatar van Celine Dion
Vieze film!!!! Niet eng, maar gewoon smerig!!! Vies vies vies.

Wat een dom einde trouwens! Er hangen nog allemaal van die eieren in dat ene pand, daar loopt ook nog ergens een spin rond en daar hoor je niks meer over! Spin in de stad is dood en hup afgelopen! 1,0 ster voor de moeite!

avatar van Resh
HAHAHAHAHAHAHHAHAHA
oke ik stop maar weer
Ik wil deze film een 0.5 geven maar ik geef het toch een 1 omdat ik flink gelachen heb om deze film. Het kon beter een comedy worden. Dat deze film tot de catogerie Horror nog word gezet laat me echt lachen .
Maarja ik heb er wel rekening mee gehouden dat het een low-budget film is en de regisseur is ook niet 1 van de beste > Crocodile 2
De acteer prestatie was ook heel slecht maar op het eind werd het wel beter.
Maar kheb flink om deze film gelachen bijna heel de gedurende film
Okal is het een low-budget film maar de verhaal konden ze tenminste tog nog wat aan doen .
Maar het einde werd wel steeds boeiender. Ze konden beter de ''spin'' in de avond tevoorschijn laten komen zodat je de ''nepheid'' niet kunt zien
Toch geef ik het een 1 voor de in de deuk gelachen

avatar van selfhealing
Slecht. De dialogen waren echt om te huilen!!
Die spinnen leken echt zo nep en op plastic dat ik ook vaak heb gelachen.
Volgens mij was dat niet helemaal de bedoeling....lol!

Daarom toch een krappe 1.5 ster.

avatar van nightbreed
Oeffff, deze is zo slecht dat hij van 0 naar 1 stijgt omdat er zulke ongelovelijk belachelijke scenes in zitten dat je echt gaat denken wat de makers op dat moment dachten.
Ik ben bang dat de makers tijdens de natuurkundeles niet al te veel hebben opgelet want er gebeuren dingen die de logica en de wetten van de natuur tarten.
Ik vond het ook zeer dubieus dat die spin, die uit die man kwam op het einde, binnen een paar seconde van een mansgrote spin naar een King Kong grote spin transformeerde.
Er zitten een paar redelijke effectjes in maar het overgrote deel is echt te slecht voor woorden.
Ik heb een paar keer moeten lachen vanwege oerslechte scenes maar ik moest me echt door de laatste 20 minuten heenbijten.
Het einde kende ik vreemd genoeg, volgens mij is deze film zo'n 2 jaar geleden ook al eens op TV geweest.
Ach ja, dat scheelt RTL weer een hoop centjes moet je maar denken.

Horrorizer
Deze heb ik vandaag herbekeken! Wat een film, zo slecht, saai en ongeloofwaardig. natuurlijk houd ik wel van een B-film op zijn tijd maar dan moet ie wel leuk zijn; zo slecht dat ie leuk wordt! je kent het wel. maar dit is niet het geval hier. 1* voor die ene scene met die astronaut's hoofd dat ineens verandert in the elephant man whaha.

Mijn god, wie verzint zulke shit. Hier was echt totaal alles waardeloos aan. Waardeloos verhaal, waardeloze acteurs en waardeloze special effects. De spinnen waren zo belachelijk slecht gemaakt dat de tranen me spontaan in de ogen sprongen.

avatar van jumpstylemovie
Die Poster Hilarisch gewoon

avatar van AmazingPP
Slecht acteerwerk, slechte special effects, slecht "script". Maar vooral slecht acteerwerk. Slecht dus. Zei ik al dat het slecht was?
0,5 *

avatar van playah26
AmazingPP schreef:
0,5 *

Inderdaad dit is heel slecht

avatar van daxclusive
Prima film, helaas staat ie nogal slecht aangeschreven, terwijl bijna niemand heeft gestemd.
Deel 2 is overigens minder, het is geen op en top film... maar wat wil je met zoiets.

avatar van Perry Meer
ja een grote spinnen film en een niet al te beste
soms met tenenkrommend scene's en Marci is gewoon irritant en volkomen ongeloofwaardig
de scene met de spin uit de mond vond ik wel aardig en er waren nog wat van die dingen
vandaar mijn 1,5 puntje

avatar van Vascago
Ik kan er niets aan doen, maar ik vond dit een zeer vermakelijke film. Had eerst de remake gezien en daarna deze, maar deze is echt beter/leuker. Zeer genietbaar en dan storen acteerwerk en SX mij echt niet. Ook al omdat je dat van tevoren al zou kunnen weten.

avatar van xxERWINxx
Gisteren Spiders deel 2 gekeken, vandaag Spiders 1 , ik moet zeggen dat deel 2 veel beter is dan dit deel.
Deze film is op zich best spannend en vermakelijk, maar eigenlijk had het na 70 minuten moeten ophouden, want na de 70 minuten word ie pas echt nep en trekt de spin de stad in, en dat is echt jammer dat dit stukje erbij zit. raar eind dus.

avatar van Phantasm
Wat een hoop negatieve reacties, ik vond hem gewoon geweldig en dat vonden er wel meer.

avatar van jeroentjuhhhhh
Blij met gebruikers zoals Phantasm en Vascago, een uitstervend ras . Spiders is namelijk een zéér toffe killer insects flick met geniale effecten van Robert Kurtzman (dé reden dat ik deze een kans wilde geven), wiens werk stevig wordt ondergewaardeerd... blijkbaar. Ondanks het lage budget is dat stukje namelijk weer dik in orde. Sure, er zitten een stel über lelijke CGI spinnen in en dan met name richting het einde. Ze hadden gerust het stuk in de stad af kunnen kappen, daar had niemand wat aan gemist. De sterke sciencefiction-achtige vibe uit het eerste uur met enkele creepy/weirde props en geweldige practical creature effecten... ik mis ze tegenwoordig wel een beetje. We zitten 18 jaar later nog steeds opgescheept met wanstaltige CGI.

Overigens is Mosquito (1995) van Gary Jones ook zéér de moeite waard.