Spiders (2013)

Verenigde Staten / Israël
Thriller / Sciencefiction

geregisseerd door Tibor Takács
met Christa Campbell, Johnny Yong Bosch en Patrick Muldoon

Een oud ruimtestation van de Sovjet-Unie stort neer in de metrotunnel van New York. Daarna wordt er een nieuw soort giftige spinnen ontdekt die naar een zeer groot formaat muteren. De spinnen zaaien dood en verderf in de stad, maar hoe kunnen ze gestopt worden?

avatar van Beertje45
Middelmatig, traag, spanningloos... de spinnen vond ik nog te doen en de hoofdrolspeler zijn dochtertje deed nog van de gehele cast het beste waar ze voor werd betaald. Met een biertje bij de hand valt het nog net te verteren.

Betere films in het genre: Arachnophobia en Kingom Of The Spiders.

avatar van Noodless
Al slechter gezien !

In ieder geval niet echt verveeld. De spiders vallen wel mee ( buiten hun gegrom) en sommige actiescènes zijn wel best leuk. Niet teveel nadenken zou ik zeggen bij dit soort filmpje.
Er zitten natuurlijk heel wat onlogische fragmenten in de film, maar ik heb niet naar de klok moeten kijken. Ook al positief. Het acteerwerk viel ook wel mee, niet dat het een degelijk niveau was...maar het werkte alleszins niet irritant. 5/10

avatar van stekman
Het lijkt me gewoon een "dier" bedreigt mensheid film, of het nou een dino is, een haai, een slang, wesp, pad, Krokodil of spin, dat is het principe. Ik hou er wel van en ga hem rustig kijken vandaag.

Slecht. Het origineel uit 2000 is nog beter.

avatar van jeroentjuhhhhh
Ik zou het eigenlijk eens uit moeten zoeken, maar Takács is sowieso lang niet de enige 80's horror regisseur die zich nu bezighoudt met dit soort Asylum-ish pulp. Yuzna, een beetje? Maar goed. Niet al te best natuurlijk, maar giant-fucking-spiders werken áááltijd! Blijft gewoon ontzettend vet. Jammer dat de rest dan, zelfs met de beste wil van de wereld, tenenkrommend blijft. Acteren is sowieso al lastig, maar acteren met iets dat je niet ziet... een paar bruggen te ver. Idioot gedoe ook weer met gescheiden ouders en hun gekibbel Het woord cliché heeft niet de benodigde negatieve lading die ik hiervoor zoek..

ipman-99
"The City Is Crawling!" ... " !!!

Sequel op 'Ice Spiders' !!! Emoji!!! 'Spiders 3D' is het vervolg op 'Ice Spiders' met opnieuw
Tibor Takacs als regisseur. Acteur Patrick Muldoon is ook opnieuw van de partij.
We krijgen hier opnieuw te maken met giganten van Spiders die in Amerika terechtkomen
om dood en vernieling te zaaien. Opnieuw een hele hoop fun met niet eens zo slechte
getrukeerde computer effecten als het over de Spiders gaat.
Aardige vaart en genoeg spinnen plezier om te spreken van een geslaagde spinnenweb !

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van Fisico
Ik had nog eens zin in een monster bug film, maar ik had beter moeten weten, want dit was echt niet zo super. De spinnen zagen er niet uit, vooral niet de grote. Meer monster dan spin en dat pakt niet in een spinnenfilm. De kleintjes waren iets beter, maar ook hun bewegingen oogden nogal fake. Echt griezelig was hij ook niet, laat staan spannend, waardoor de ergernissen steeds vaker de kop opstaken.
Van de acteerprestaties en het plot liep ik ook niet direct warm. Allemaal vrij ontgoochelend dus.

Pfff dit is toch echt niks.. word nergens spannend en is ook zeer slecht geacteerd. spinnen zijn ook erg nep in beeld gebracht. wie kijkt hier nu naar. de tv ging bij mij dus al voor halverwege de film was uit.

avatar van Dennisj
Ik wil deze film feliciteren want dit is voor het eerst dat ik 0,5* geef op deze site. Voor een film uit 2013 is het allemaal heel erg slecht qua vormgeving van de spinnen. Dat ze dit durven uit te zenden op tv in deze tijd is al vrij lachwekkend.
Ook op het eind een spin die een metro ziet aankomen maar niet in staat is om eroverheen te kruipen, iets waar spinnen toch wel goed in zijn normaal gesproken.
Nee ik ga zo lekker slapen en hoop morgen deze film weer vergeten te zijn.

avatar van Freespirit2
Ok misschien 'een beetje dom' maar toen ik zag dat er een spinnen film kwam,
had ik een beetje de hoop dat het een soort Arachnophobia was.......maar helaas in de verste verte niet!
Beetje onzinnige film, Ik was meer bezig met 2 vliegen die mij heel irritant aan het vervelen waren
maar wilde toch wel weten hoe het af zou lopen..... dat dan wel weer

avatar van johan_sb2
Tja, heb niet de hele film gezien. Te slecht. Dus geen cijfer. Maar op basis van wat ik gezien heb....0,5. Niks goeds gezien.

avatar van Shadowed
Best geestig.

Binnen zijn genre is het zeker 1 van de betere. Spiders 3D was blijkbaar een deel 3 uit de reeks, of in ieder geval onderdeel van een of andere trilogie, maar ik had nergens maar een beetje het gevoel dat dit een deel uit een reeks betrof. Misschien zijn het allemaal zelfstandige films?

De film komt totaal niet traag op gang. De vaart zit er direct in, wat films zoals deze erg goed kunnen gebruiken. Al in de opening gaat er iets mis. Er wordt wel even een korte introductie gedaan van de typische zielige en ongelukkige familie maar daarna gaat het al snel over in thriller en sciencefiction.

Het zit de film voornamelijk tegen dat het allemaal erg serieus gebracht is. De rollen zijn opvallend dramatisch voor een film die enkel over grote spinnen gaat. Acteerwerk is overigens ook best dramatisch. Ik heb eigenlijk geen enkele rol gezien waarvan ik dacht dat ze wel potentie hadden.

De effecten zijn ook best matig, maar in vergelijking met een gemiddelde SyFy-film is het nog wel te doen. De bewegingen zijn uiteraard erg nep, maar de versiering van de spinnen vond ik nog wel geinig. Overigens was het budget 7 miljoen, wat tot een aantal leuk gedecoreerde omgevingen leidt en een behoorlijk spectaculaire finale.

Die finale is vooral de doorslag, want door de film heen wil het allemaal niet erg entertainend worden. Het tempo ligt best hoog, maar het is de braafheid van de film en de ontbrekende dreiging van de spinnen die het tegenwerken. Eenmaal de koningin tevoorschijn komt begint het weer echt leuk te worden. Natuurlijk afgeremd door de effecten, maar oh zo groots en bombastisch.

Lekker spectaculaire slotfase dus met boordevol actie en opvallend grootse scenes voor een film zoals deze. De poster van de film is daarom niet eens zo misleidend. Het budget heeft echt wel voordelen gehad. Maar uiteindelijk vraag ik me af of de effecten zo bedoeld zijn of juist een daadwerkelijke poging waren tot grootste effecten.

Kwalitatief wat beter dan de andere films uit zijn soort, maar toch erg serieus opgezet en niet al te interessant tijdens het eerste gedeelte. Ik was wel positief verrast dat de slotfase zo bombastisch in elkaar geschroefd zat. Dat redt de film van een lager cijfer, maar uiteindelijk blijft het niet bepaald een goede film.