Aileen: Life and Death of a Serial Killer (2003)

Documentaire

geregisseerd door Nick Broomfield en Joan Churchill
met Nick Broomfield en Aileen Wuornos

Het waargebeurde verhaal over Aileen Wuornos, een prostituee die werkte langs de snelweg in de VS. Ze vermoordde zes vrachtwagen-chauffeurs waarvan zij zei dat deze haar wilde verkrachten. Ze werd ter dood veroordeeld in 2002.

avatar van Dopke
Schijnt een re-release te zijn van Aileen Wuornos: The Selling of a Serial Killer uit 1992, met wat toegevoegde scenes. Hoogst waarschijnlijk vanwege de film Monster. De bijtitel 'Selling of a Serial Killer' krijgt zo wel een beetje een nare bijsmaak

Niet te vinden: in geen enkele videotheek (van de drie die ik heb bezocht).

avatar van nightbreed
Deze heb ik gezien op Discovery.
Hoewel ze normaal probeert over te komen valt ze toch een paar keer uit haar rol wanneer er met alle reden aan haar versie getwijfeld wordt, vooral aan het einde.
Mooie ducu maar je moet er wel van houden, mensen die al depri worden van het journaal kunnen beter een romantische comedy gaan kijken.

avatar van Lui
Lui (crew)
oja ik heb die vrouw volgens mij wel eens op tv gezien op sbs6, bij de 25 meest... ik denk dat ik hem wel ga kijken, lijkt me erg interessant

avatar van Lui
Lui (crew)
best wel aardig, ik vind die aileen wel grappig. vooral die opmerking die ze maakte toen ze veroordeeld werd

Lui schreef:

Tja, als jij een seriemoordenaar grappig vind

avatar van Leo1954
Interessante documentaire, eigenlijk behoorlijk schokkend en onmenselijk als je het leven van de vrouw ziet en in wat voor staat ze uiteindelijk haar straf moet ondergaan. Het gegeven is niet nieuw, maar blijft toch een triest beeld geven van een zwarte kant van een samenleving.

avatar van missl
Bizar verhaal. Waarbij je zeker richting het einde als kijker ook niet meer weet hoe of wat.

Gafe docu en het geeft een mooi beeld van deze dame. Eigenlijk wel zielig hoe deze dame zo gevormd is.

avatar van mrklm
Op 9 oktober 2002, 10 jaar na haar veroordeling wegens moord op 7 mannen, werd voormalige prositutee Aileen Wuornos geëxecuteerd. Nick Broomfield volgde in 1992 het verloop van haar rechtszaak en sprak daarin uitgebreid met Wuornos. In een laatste poging om het vonnis nietig te laten verklaren, volgt er nog één zitting en daarvoor is Nick Broomfield opgeroepen als getuige. Deze documentaire begint met een terugblik op "Aileen Wuornos: The Selling Of A Serial Killer" en zet op een rijtje welke ontwikkelingen er zijn geweest in de 10 tussenliggende jaren. Het meest opvallende daarin is de veranderde verklaring van Wuornos zelf, die duidelijk verbitterd is en die haar verbitterdheid niet onder stoelen of banken steekt in haar gesprek met Broomfield. Ook nu blijft Wuornos een enigma en blijft het gissen naar de waarheid rondom de zeven moorden waardoor ze in 1992 was veroordeeld. Dit is een ongemakkelijke, maar fascinerende documentaire en net als Broomfield zul je je blijven afvragen hoe de vork nou werkelijk in de steel zit. Wanneer Wuornos glashard beweert dat ze gelogen heeft in de rechtszaak, laat Broomfield haar hartverscheurende, oprecht ogende [gelogen?] verklaring zien. Het maakt het onmogelijk om deze documentaire op de inhoud te beoordelen, maar fascinerend en beklemmend is het zeker.