Avenging Angelo (2002)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Martyn Burke
met Sylvester Stallone, Madeleine Stowe en Raoul Bova

Frankie Delano is de rechterhand van maffiabaas Angelo Allighieri. Wanneer zijn baas vermoord wordt door een oude vijand, vlucht Frankie naar het huis van Angelo's dochter, Jennifer, in de overtuiging dat zij het volgende doelwit zal zijn. Er is echter één probleem: het meisje in kwestie weet niet dat de overleden maffiosi haar vader was, omdat zij al op vroege leeftijd ter adoptie was afgestaan. Frankie heeft Angelo voor zijn dood beloofd om zijn enige dochter te beschermen, en met tegenzin laat Jennifer hem in haar leven toe. Maar na een mislukte aanslag in een warenhuis begint de ernst van de situatie tot Jennifer door te dringen. Vanaf dat moment weet ze dat ze alleen in leven kan blijven door haar vijanden een koekje van eigen deeg te geven...

Leuk Film. Beter dan "Get Carter". Meer een komediefilm dan een actiefilm.

ik vond het een aardige film maar welk genre dit nu was? de humor was wat flauw, de actie bleef uit. en het script rammelt wat. Ik zou me bekocht voelen als ik hier voor naar de bioscoop was geweest. nu zeg ik erbij dat ik niet over de film gelezen had voordat hij uitkwam en ik zonder verwachtingen heb gekeken wat mijn oordeel wat mild maakt.Ik vond wel dat Stallone aardig spel vertoonde evenals Madeleine Stowe.

avatar van SSeagal
saai, saai, saai , zucht, heb hem na 3 kwartier uit gezet. *

avatar van Captain Pervert
Een hele leuke, sympathieke film, die alleen beter uit de verf gekomen was als rauwe thriller met wat comic relief hier en daar.

Het hangt nu heel erg tussen een romantische komedie met een maffia-thema en een echte maffiafilm met wat komische momenten. De film is wel voorzien van een goede soundtrack.

Helaas is dit de laatste film waarin Anthony Quinn zijn opwachting maakt.

avatar van PascaL
redelijke film en tevens 1 van stallone's laatste

De regisseur maakt er in potje van in deze film die voor geen meter loopt. De karakters slaan nergens op, met als dieptepunt Jennifer. De dialogen zijn waardeloos, de toon en de grappen zijn misplaatst en de zelfs de muziek is slecht. Stallone maakt zich nog het minst belachelijk, maar laat zulke scripts voortaan links liggen, vooral met zo'n regisseur.

avatar van boerenpummel
Weinig actie gezien, was meer een komedie.
Film was niet fantastisch, 2,5 * net aan.

ja moet zeggen dat het inderdaad even wennen was ja meer een komedie!!2.0*

Komdie of actie dat is inderdaad het statement.
Omdat het beide niet is in werkelijkheid onpopt zich een film die zich zelf niet serieus neemt.
En dat kost nou net Avenging Angelo de kop.
Stuitend slecht houterig acteerwerk van Stallone.
Net als in die komedie met die moeder(titel effe kwijt)
moet je Stallone niet zin in een komische film.
Niet meer doen dus.

djelle
Stallone nadert zijn pensioenleeftijd en dat weerspiegelt zich in zijn films. Daar waar hij een klein decennium geleden nog vrolijk zat te zweten en te springen in grote actieproducties, speelt hij de laatste jaren eerder in bescheiden b-projecten die het meestal wat kalmer aandoen. Zoals deze dus. Een licht verteerbaar verhaaltje, een rustig tempo'tje, een romantische omkadering en heel geringe actiescenes die zo zacht mogelijk in beeld gebracht zijn. Stallone doet nog wat voor zijn leeftijdsgenoten, want Avenging Angelo is een soort actiekomedie voor bejaarden (hoewel ik hierbij moet waarschuwen voor 1 scene waarbij er per ongeluk een pistool afgaat, het kan eventueel een hartaanval veroorzaken).

Gek genoeg valt het allemaal nog wel mee. De prent heeft best zijn charmante kanten, het heeft een paar mooie effecten en soms werkt de humor wel. Helaas zijn er ook veel halfbakken grappen en speelt onze oudstrijder niet altijd zo overtuigend. Zoals al eerder gezegd hier neemt de film ook weinig vorm aan waardoor de kijker er zich niet altijd lekker bij voelt...

Al met al is Avenging Angelo een leuke middenmoot vol goeie bedoelingen en enkele fijne momenten, maar niet echt iets om naar huis te schrijven en een mager punt uit Stallone's carriere.

Gelukkig wordt de pensioenleeftijd opgetrokken en heeft Sly zodoende beslist toch nog eens in de huid van wildeman Rambo te kruipen. Wie weet wordt dat nog eens wat.

avatar van DragQueen
Leuke film, die ergens zweeft tussen romantische komedie en actiefilm. de film kijkt best goed weg, en bevat een rustig tempo. sly zit overigens wel aardig in z'n rol, net als stowe trouwens. ook quinn doet het goed in zijn korte, en helaas laatste film-optreden. het verhaal is verder ook best te pruimen, en alles is aardig in beeld gebracht, en ondersteund door een passende soundtrack. 3 sterren.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Zeker geen actie/misdaad film.. meer een romantische comedy met misdaad invloeden.. zaten leuke stukken in maar over het algemeen en zeker het einde is erg zoetsappig.. zeker geslaagd als een luchtige comedy maar niet geslaagd als actie film waar we het eerste aan denken als we de hoes zien.. Stallone acteerde naar behoren maar Madeleine Stowe was jammer genoeg een stuk minder overtuigend.. toch nog 3 sterren omdat de film zijn goede momenten kent en het acteer niveau op Madeleine Stowe na een redelijk niveau heeft!..

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Stallone's mislukkingen.

Dit is er in elk geval één van.

Het verhaal is standaard meuk en komt niet van de grond, evenals de flauwe grapjes en de poging tot romantiek. De acteerprestaties zuigen eveneens en de kijker is de dupe. Een en ander voltrekt zich ook nog eens in een tergend langzaam tempo.

Matig.

GuyB
Ik hou wel van Stallone, maar de laatste manier waarop een acteur mag overkomen is "Ok, i'm here with my suitcase to pick up my money and leave", jammer genoeg had ik hier (vooral bij de rest van de cast, en eigenlijk ook gewoon bij Sly) dat gevoel.

avatar van m1chel
Ik vond hem eel ok eigenlijk. Niet veel op aan te merken.

Als eerste, dit is geen actie-misdaadfilm, maar een misdaadkomedie of beter, een romantische komedie.
Madeleine Stowe doet het aardig, maar Stallone in een komedie is om troubles vragen, elke komedie waarin hij al heeft gespeeld is een flop geworden en dat is met deze niet anders.
De film is ook de laatste waarin Anthony Quinn een rol speelt, en is dan ook aan hem opgedragen.
Maar dat maakt het nog geen goede film, integendeel, een om snel te vergeten.

avatar van Alexander1900
Deze film is inderdaad een komedie met misdaad en romantische trekjes. Tja, het is geen slechte film maar het is ook zeker geen goede film. Nergens wordt het echt leuk of interessant en dat kun je m.i. ook niet van Stallone verwachten. Neem zijn films: Oscar en Stop! Or My Mom Will Shoot die allebei in het genre komedie vallen en die zijn ook geen hoogvliegers maar ze zijn m.i. nog wel te bekijken mits je een fan bent van Stallone.

avatar van Grindhouse62
Inderdaad, gewoon een misdaadkomedie met een rustig tempo. Geen hoogvlieger, maar kijkt wel lekker weg.