They Won't Believe Me (1947)

Film noir / Drama

geregisseerd door Irving Pichel
met Susan Hayward, Robert Young en Jane Greer

Larry Ballantyne staat terecht voor moord. Tijdens de rechtszaak vertelt hij de jury over het feit dat hij vreemd gaat terwijl zijn vrouw hem onder de duim wil houden. Volgens Larry is het volgende gebeurd: Zijn vriendin stierf bij een auto-ongeluk en zijn vrouw was verward en gooide zichzelf van een rots. De jury zal met een oordeel moeten komen...

neo (crew)
Begint als een rechtbank drama maar verandert uiteindelijk in een film noir. Robert Young oogt in het begin wat sullig, maar weet uiteindelijk toch te overtuigen als arrogant karakter. Susan Hayward is weer enorm goed. Een erg bijzondere film noir is het niet, al is het einde er eentje om nooit te vergeten, in positieve of negatieve zin.
Ironie alom bij dat einde... Er van uitgaan dat ze je al schuldig zullen vinden. Dan een poging tot zelfmoord uit het raam terwijl de uitspraak wordt opgelezen en tenslotte worden doodgeschoten omdat zelfmoord verboden is. 3 sterren