• 10.927 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Matt Reeves

Met onder meer: David Schwimmer, Gwyneth Paltrow en Michael Rapaport

Gesproken taal: Engels

Plot The Pallbearer

"Something magical is about to unfold in the most unexpected place."

Tom is vijfentwintig jaar, net afgestudeerd en op zoek naar een baan als architect. Hoewel de wereld in feite aan zijn voeten ligt, wil het met die baan maar niet vlotten. Bovendien hebben zijn vrienden al lang en breed verkering en kan hij thuis - in zijn oude stapelbed - vooralsnog alleen maar mijmeren over Julie, die ene grote jeugdliefde die hij toevallig weer tegen het lijf is gelopen maar die hem - pijnlijk genoeg - in eerste instantie helemaal niet herkende. De zaken verergeren wanneer Tom door de verleidelijke moeder van een zekere Bill, blijkbaar een schoolvriend die hij zich niet kan herinneren, gevraagd wordt om op de begrafenis van haar zoon als kistdrager te komen opdraven.

logo tmdbimage

avatar van narva77

narva77 (crew films)

David Schwimmer, Gwyneth Paltrow, Michael Rapaport en Toni Collette...Hmm eigenlijk best benieuwd.

avatar van Armin

Armin

Ondanks de bekende namen, absoluut on-leuk.**

avatar van aburefan

aburefan

ik dacht dat het wel iets van kissing a fool weg zou hebben(ook met schwimmer) die vond ik wel aardig. dit was echt doodsaai.

avatar van kArIzMa_TuRk

kArIzMa_TuRk

ik vond deze wel een 2,5* waard

avatar van movo2

movo2

hmm ik dacht me toch te herinneren dat ik dit wel een leueke film vond. minstens 10 jaar geleden dat ik hem gezien had dus ik zal maar geen cijfer geven.

GuyOverboard

Ik vind dit echt een van de beste films die ik ooit heb gezien. Heb hem ergens in april 2006 gezien de dag voordat ik op vakantie ging kan ik me nog herinneren..Hij sprak me heel erg aan en ik vind het jammer dat ik hem nergens kan kopen of kan zien, ik zou hem graag nog een keer zien.

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

Vond het meer een drama dan een komedie, maar kan hem vanavond weer eens zien of het nog wat is. Was indertijd positief verrast door David Schwimmer, net als friends-collega Jennifer Aniston in 'The good girl' later.

Meneer Bungel schreef:

Ah, nee, heb ik hem gemist?

Ik dacht ik ga weer eens kijken of deze op TV komt. Was ie 3 dagen geleden op TV... .

Ik wil hem zo graag nog een keer zien, de eerste (en enige) keer was alweer meer dan 2 jaar geleden.

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

Geduld hebben, deze komt minstens één keer in de 2 jaar op tv voorbij.

Het blijft een aardige film, maar 3,5* was toch wat aan de hoge kant.

avatar van GinolaEHV

GinolaEHV

Matige romantische comedy.

De film bevat een klein aantal leuke grappen.

Het verhaal an sich is erg vreemd, maar wel onderhoudend.

Voor een comedy echter niet grappig genoeg.

2,5*.

GuyOverboard

Ik heb hem op DVD besteld en ontvangen (m'n eerste DVD!!). Ik vind 'm nog steeds geweldig. Dit is echt zo'n film die je rustig om 3 uur 's nachts moet kijken.

avatar van Veruca

Veruca

Ondanks dat ik dol ben op David Schwimmer kon deze film me niet boeien.

Doe mij maar lekker de 10 seizoenen van Friends achter elkaar..

Onderhond

• 11994 stemmen

Oef.

Toch apart wat er in die 12 jaar met Reeves gebeurd is. Z'n laatste drie films zijn duidelijk uitgesproken werkjes met aardige budgetten, dit is eerder een film om de rekken in een videotheek op te vullen. Ergens heeft hij dan het licht gezien, benieuwd waar dat geweest is.

Al is deze film op papier nog niet eens zo slecht. Beetje flauwe comedy die halverwege keert in een romantisch drama, maar het donkere randje dat eraan zit is best te pruimen. Scene op de begrafenis is in dat opzicht ook gewoon leuk, Reeves had meer op diezelfde toon moeten verdergaan.

Maar het is Schwimmer die deze film bijna onuitstaanbaar maakt. Eén van de slechtere acteerprestaties die ik ooit gezien heb. Z'n personage is ook wel een beetje een idioot, maar de randdebiel die hij er van maakt is amper te harden. De rest van de cast is bij voorbaat al kansloos.

Je moet al een énorme Schwimmer fan zijn om dit leuk te vinden. Het weinige potentieel om op z'n minst nog aardige genrefiller te worden, wordt door hem vakkundig de nek omgewrongen. Gelukkig is Reeves zich hierna gaan bezinnen en is hij als betere regisseur weer boven water gekomen.