Beloved Infidel (1959)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Henry King
met Gregory Peck, Deborah Kerr en Eddie Albert

Verhaal over de beroemde schrijver F. Scott Fitzgerald die is gaan schrijven voor de Hollywood studio's om de opname in een inrichting van zijn vrouw te kunnen betalen. Hij ontmoet een beroemde columniste die zijn muze wordt en hem van zijn alcoholisme probeert af te krijgen.

avatar van Brix
Historisch incorrect verhaal over de laatste periode van het leven van Fitzgerald, met flink wat Hollywoodsaus overgoten.
Dat de film mij desondanks niet echt tegenstond ligt vooral aan Kerr en Peck.
Kerr acteert het sterkst van de twee, en ziet er prachtig uit.
Beter dan ooit zou ik er zelfs aan willen toevoegen.
De combinatie van beide sterren werkte voor mij wel.

Eddie Albert heeft ook een mooie, hoewel kleine rol.

Jammer dat aan 't eind van de film dan toch nog een domper opduikt, in de vorm van een fout mierzoet lied.

Op wat mooie fantasievolle strandscènes na had deze film weinig te bieden. Een melodrama met een simpel standaard romantisch verhaaltje waarin de een teveel dronk. Wanneer je echter de historici moet geloven ging het in werkelijkheid om twee botsende, gecompliceerde en verre van perfecte mensen die een stormachtige relatie hadden. Dat had een meer interessante film opgeleverd. Helaas overtuigde Gregory Peck, als alcoholist, bovendien voor geen meter. Hetzelfde gold overigens voor Deborah Kerr die vooral op emotioneel vlak ongeloofwaardig was.

avatar van missl
Ik heb geen idee of deze film historisch wel of niet accuraat is en ik heb ook geen zin om dat op te zoeken. Waar ik wel naar heb gekeken is het liefdesverhaal tussen 2 mensen waarvan er 1 te veel drinkt en graag iedereen wil vertellen wie hij is. Acteurs zijn niet overtuigend en los van een paar mooie scene's is het een draak om door te komen deze film. De stemmen leken ook overgesproken? Het klonk allemaal best raar.