Orgy of the Dead (1965)

Horror / Erotiek

geregisseerd door Stephen C. Apostolof
met Criswell, Fawn Silver en Pat Barrington

John gaat samen met zijn vriendinnetje Sherry naar het kerkhof om ideeën op te doen voor zijn volgende horrorverhaal. Ze krijgen onderweg echter een auto-ongeluk en belanden alsnog op het kerkhof, waar de doden net een feest houden, onder streng toezicht van de Ruler of the Dark. Het tweetal wordt al gauw gevangen genomen en moet worden gedwongen het perverse spektakel bij te wonen.

what the???

avatar van moviefreak#1
Screenplay by Ed Wood wahaha

je zou de film eens moeten zien, nou ja, film, dat is hij niet eens waard

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

avatar van alexspyforever
Zal ik dan maar als eerste een echte recensie maken. Dat valt niet mee, want eigenlijk zit er nauwelijks verhaal in deze film. Het perverse spektakel waarvan sprake in de premise zijn eigenlijk een 10-tal stijlvolle en brave strip-tease acts van dames die zogezegd dood zijn. Voor overleden te zijn zien ze er nog fris en energiek uit. Het hele opzet is dus een excuus om wat topless dansjes te tonen. Het leuke is dat elke stripper zo haar eigen thema heeft met bijhorende "kledij". Anderhalf uur lang van dit met af en toe wat commentaar van de monotone stem van de prince of darkness en zijn gade is toch erg lang. Een cutie nudie eigenlijk in een nep horror jasje.

avatar van Woland
Jezus, wat doe ik mezelf aan met deze challenge. Dit is wederom bagger van de bovenste plank. En zelfs een poging tot plot is hier teveel gevraagd - misschien had ik het kunnen weten aangezien het een screenplay van Ed Wood is. Al heeft een andere, al even talentloze prutser dit op film gezet, ene Stephen C. Apostolof. Een orgy is er niet te ontdekken, en the dead ook al nauwelijks. Eigenlijk zien we een stel dat, na een auto-ongeluk, gevangen genomen wordt op een kerkhof, en vervolgens een stuk of tien dansjes moet ondergaan. Dat is het. Het punt van die dansjes, geen idee, al hebben ze allemaal een thema. Maar het is echt tien keer dezelfde scene, maar dan met een ander danseresje dat uit de kleren gaat en als je mazzel hebt één of twee andere attributen. Het blijft dezelfde neppe kerkhoflocatie met overactieve misteffecten, en het plot gaat er geen moment op vooruit. Echt, er is niet doorheen te komen. Ik zou zeggen dat dit een geduchte concurrent is voor Monster a Go-Go als slechtste film ooit, alleen ben ik een beetje te bang om die terug te kijken.