Not of This Earth (1988)

Sciencefiction

geregisseerd door Jim Wynorski
met Traci Lords, Arthur Roberts en Lenny Juliano

Een buitenaardse vampier wordt door middel van een vreemde laserstraal naar de aarde gestuurd. Hij belandt in Californië en gaat er naarstig op zoek naar vers bloed om het voortbestaan van zijn eigen ras te verzekeren.

Lang geleden ooit eens op tv gezien. Zaten wat smerige effects in, had een slecht verhaal, maar wel aardige acteurs. Ik houd het op een **1/2

Slechte film met porno ster Traci Lords.

De omschrijving hierboven klopt niet helemaal, want de buitenaardse vampier (verdienstelijk gespeeld door Arthur Roberts in een soort van "Man in Black" uiterlijk) wordt niet door een vreemde laserstraal naar de aarde gestuurd maar hij landt hier met zijn ruimteschip. Voor de rest klopt het wel, want hij is inderdaad naarstig op zoek naar vers bloed. Zijn eerste twee slachtoffers maakt hij al snel en één daarvan is Belinda Grant, die in de betreffende scene topless is te bewonderen (ze heeft namelijk seks met haar vriendje in een auto).

Het verhaal is lachwekkend slecht en oogt in alles zeer goedkoop, waardoor het veel wegheeft van een jaren 80 pornofilm met verhaal maar zonder porno. Dat je denkt dat het gaat om een pornofilm komt mede ook omdat Traci Lords (ex-pornoster, destijds weliswaar minderjarig en deze film overigens niet want toen was ze 19/20 jaar en dat is natuurlijk nog steeds jong. Dit is meen ik ook haar eerste normale film na haar roemruchte pornocarrière) de hoofdrol speelt als een soort van verpleegster. Ze loopt ook rond met een sexy verpleegstersuniform en ze is ook gewoon bloot (borsten en kont) te bewonderen in o.a. de scene waarin ze zich zit af te drogen na het douchen (die scene mocht er wel wezen en was misschien tevens het hoogtepunt van deze film). Ze zit zelfs op iemand, waarbij ze haar haren naar achteren gooit en haar torpedo borsten prominent in beeld zichtbaar zijn. Buiten haar spelen er nog een aantal fraaie vrouwen in mee zoals Rebecca Perle (vrouwelijke vampier die op het einde wordt gestuurd, niet bloot te bewonderen maar ze liep er wel zeer sexy bij. Haar scene met de punkers was wel geinig), Becky LeBeau (topless te bewonderen als de "Happy Birthday Girl", behoorlijk lang ook, en ze was ook rondborstig) en Ava Cadell (topless te bewonderen als hoertje en ook rondborstig).

Ondanks dat de film eigenlijk belachelijk slecht is, heb ik me er toch redelijk mee vermaakt en dat kwam natuurlijk in eerste instantie door Traci Lords en de andere fraaie vrouwen, maar ook door de flauwe humor (o.a. door de chauffeur gespeeld door Lenny Juliano en de stofzuigerverkoper gespeeld door Michael DeLano) in het verhaal. Omdat de film ook maar iets van 75 minuut duurt, kijkt hij verder lekker weg en is hij eigenlijk ook nergens echt langdradig. Het einde waarbij de vampier crasht met zijn auto omdat hij niet tegen het geluid kan van de sirene van de motorpolitie, die hem achtervolgt, was best flauw. Dat hij niet goed tegen harde geluiden kan, kwam overigens al een aantal keren eerder voor in het verhaal.

avatar van perceived
Best oké.

Curieus filmpje waarvan zowat de halve cast uit porno-acteurs bestaat. Gemoedelijk en lollig '80's sfeertje, een idem dito soundtrack die voornamelijk uit synts bestaat, über simpele effecten en een plot dat nergens op slaat maar ook nergens verveelt.

Prima Kijkvoer, van dezelfde regisseur als Chopping Mall (1986) 6/10*

avatar van D-ark
Wynorski die met zijn grote voorbeeld en oude baas Corman's klassieke b-film aan de gang gaat is niet meteen de meest aanstekelijke gedachten. Gelukkig houdt hij genoeg van de orginele film over en zet heel het sfeertje om in heerlijke lo-fi 80's neon tinten met een aanstekelijke cast. Ohja en natuurlijk onnodig bloot omdat het anders geen Wynorski film is, de man kan zelfs geen kinder film maken zonder nogal niet kind vriendelijke kostuums(Munchie (1992)). Er kan veel gezegd worden over Lords's acteerwerk maar hier is ze prima in een film die vol met eentonige personages zit die er perfect in passen.

Perfect vermakelijke jaren 80 pulp.