Pippi Longstocking (1997)

Zweden / Duitsland / Canada
Animatie / Familie

geregisseerd door Michael Schaack en Clive A. Smith
met de stemmen van Melissa Altro, Carole Pope en Catherine O'Hara

Pippi Langkous zeilt met haar vader de wereld rond. Ze worden gescheiden door een storm op zee. Pippi gaat met haar paard en aapje wonen in een oude villa in een kleine stad. Ze raakt bevriend met de buurkinderen Annika en Tom en samen beleven zij de vreemdste avonturen. De belangrijkste vrouw van de stad, Prysselius, wil Pippi in een weeshuis plaatsen. Maar dan duikt de vader van Pippi weer op. Hij wil haar weer meenemen naar zee.

avatar van feanaro surion
Wat een K*T film, en weg waren al mijn geweldige pippi langkous speelfilmervaringen.!!!

avatar van feanaro surion
Speelfilmervaringen was bedoeld als jeugdsentiment, wooh ik lijk boos daar :S

film_kaza
ik vind de echte pippi langkaus nou veel leuker, deze getekende was maar eeen slechte versie ervan.

1 ster

hinie
Dit is echt vreselijk!!
Die stem van pippi is niet om aan te horen.
Geef mij de film maar!

Ik keek dit vroeger altijd. Als het goed is waren er ook tv afleveringen van.
2.5 Ster

avatar van tommykonijn
Best een aardige Film met soms ook Leuke momenten maar ze zijn niet allemaal even geweldig als ik even heel eerlijk mag zijn waren er saaie stukjes in wat eigenlijk niet moet kunnen maar ondanks dat toch nog wel (meestal) een Vermakelijke Kinderfilm.

avatar van jumpstylemovie
Kinderfilm die pippi tog wel mooi heeft geanimeerd.
2**

Coco111
dat Astrid Lindgren dit goed vindt ben ik helemaal verbaasd. het moet verboden worden om pippi langkous steeds herfilmen

eerst een russiche pippi langkous (waarin die liedjes wel leuk te horen zijn)

daarna een orginal american pippi langkous

en nu een animatie

de orginele tv-serie mag gewoon blijven bestaan voor mij

avatar van movie acteurs
Was ook een animatie serie van deze Pippi. Vond dat ook al niks. Getekende Pippi, mooi in het boek, hier is het ook niet slecht getekend maar toch komt het niet leuk over in een film. Of zou het dat vreselijke Nederlandse stemmetje zijn dat irriteert ? 1,0.