Deathstalker II (1987)

Verenigde Staten / Argentinië
Actie / Fantasy

geregisseerd door Jim Wynorski
met John Terlesky, Monique Gabrielle en John Lazar

Deathstalker bevrijdt de helderziende Reena uit een benarde situatie en ze vraagt zijn hulp om een grote klus te klaren. Reena blijkt namelijk Princess Evie te zijn, die door een boze tovenaar van de troon werd verstoten en werd vervangen door een kloon. Op die manier kan de tovenaar zijn macht over haar rijk laten gelden.

Zo slecht dat het leuk is...
Briljant slecht geacteerd!!
Decors om te gillen...

avatar van Nephilim
Deze film is briljant. De regisseur was zo slim om een ramp in wording te herschrijven tot comedy. Dit resulteerde in nog steeds een no-budget film maar wel 1 die zichzelf totaal niet serieus neemt en best wel heel erg grappig is

Inderdaad een so bad it's good film met om eerlijk te zijn best wel een gaaf script en acteurs die er echt lol in hebben.

Kwaliteit 1*
Vermaak 4*

De Director's Commentary op de DVD is overigens briljant! Regisseur die zijn eigen film aan het uitlachen is, actrices die opmerkingen maken over dat ze niet begrijpen waarom er een borsten stand-in is gebruikt omdat ze zelf geheel gewillig uit de kleren wilden gaan etc.

avatar van newG
Nephilim schreef:

Kwaliteit 1*
Vermaak 4*

Waar heb je de dvd gevonden?Want het is echt een so bad its good but nowhere to find film in mijn geval...
Hetzelfde geld voor de andere delen uit de reeks...

avatar van Nephilim
newG schreef:

Hetzelfde geld voor de andere delen uit de reeks...

Ik heb hem destijds op Amazon.com gekocht. Zo'n flipper DVD met Deathstalker 1 op de ene kant en Deathstalker 2 op de andere kant. De lollig heid is dat Deathstalker 2 als open matte variant op de dvd staat. En ook nog eens de extended international version dus je hoort de regisseur vloeken op bepaalde scenes die hij niet eens in de film wilde hebben.

avatar van Noodless
Ik heb een paar dagen geleden de eerste film gezien die mij op alle vlakken wist te ontgoochelen, maar deze tweede film is wel heel wat beter.
Nochtans begint de film eveneens chaotisch en komt de tergende muziek ook weer naar voren. Maar na een kwartiertje krijg je de indruk dat de film toch wel iets te bieden heeft. Zo is er toch wat meer lijn in het simpele verhaal en zien de actiescènes er toch wat beter uit. Maar het grote pluspunt is dat de film zich niet al te serieus neemt en dat de cast er echt zin in heeft.
De film is best vermakelijk door het aanwezige entertainment dat uitgedrukt wordt in lollige dialogen, plezante knipoogjes van de cast, een wat minder ogende spierbundel dan de vorige die wel het speelser aanpakt en het vrouwelijk schoon. Daarom toch een 5/10

avatar van Quentin
Een van de geinigste films van Wynorski, audiocommentaar van de beste man is - zoals meestal - behoorlijk geniaal maar de soundtrack overtreft alles:
YouTube - Deathstalker II soundtrack She'll have her revenge

avatar van keimpeS
Deed niet onder aan zijn voorganger, de eerste deathstalker film. Ook wederom behoorlijk fout, met slechte deco’s, acteerwerk en vechtscene’s, zo slecht idd dat het ook best wel weer vermakelijk is. De vervolgen laat ik maar achterwege deze hoef ik niet perse meer te zien. Het vrouwelijk schoon in deze film maakt trouwens ook veel goed haha!