• 8.604.058 stemmen

Met onder meer: John Terlesky, Monique Gabrielle en John Lazar

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Deathstalker II

"Twice The Action. Twice The Passion. Twice The Adventure."

Deathstalker bevrijdt de helderziende Reena uit een benarde situatie en ze vraagt zijn hulp om een grote klus te klaren. Reena blijkt namelijk Princess Evie te zijn, die door een boze tovenaar van de troon werd verstoten en werd vervangen door een kloon. Op die manier kan de tovenaar zijn macht over haar rijk laten gelden.

image

High Priest

Dying Soldier

avatar van Waku

Waku

Zo slecht dat het leuk is...

Briljant slecht geacteerd!!

Decors om te gillen...

avatar van Nephilim

Nephilim

Deze film is briljant. De regisseur was zo slim om een ramp in wording te herschrijven tot comedy. Dit resulteerde in nog steeds een no-budget film maar wel 1 die zichzelf totaal niet serieus neemt en best wel heel erg grappig is

Inderdaad een so bad it's good film met om eerlijk te zijn best wel een gaaf script en acteurs die er echt lol in hebben.

Kwaliteit 1*

Vermaak 4*

De Director's Commentary op de DVD is overigens briljant! Regisseur die zijn eigen film aan het uitlachen is, actrices die opmerkingen maken over dat ze niet begrijpen waarom er een borsten stand-in is gebruikt omdat ze zelf geheel gewillig uit de kleren wilden gaan etc.

avatar van newG

newG

• 2084 stemmen

Nephilim schreef:

Kwaliteit 1*

Vermaak 4*

Waar heb je de dvd gevonden?Want het is echt een so bad its good but nowhere to find film in mijn geval...

Hetzelfde geld voor de andere delen uit de reeks...

avatar van Nephilim

Nephilim

newG schreef:

Hetzelfde geld voor de andere delen uit de reeks...

Ik heb hem destijds op Amazon.com gekocht. Zo'n flipper DVD met Deathstalker 1 op de ene kant en Deathstalker 2 op de andere kant. De lollig heid is dat Deathstalker 2 als open matte variant op de dvd staat. En ook nog eens de extended international version dus je hoort de regisseur vloeken op bepaalde scenes die hij niet eens in de film wilde hebben.

avatar van Noodless

Noodless

Ik heb een paar dagen geleden de eerste film gezien die mij op alle vlakken wist te ontgoochelen, maar deze tweede film is wel heel wat beter.

Nochtans begint de film eveneens chaotisch en komt de tergende muziek ook weer naar voren. Maar na een kwartiertje krijg je de indruk dat de film toch wel iets te bieden heeft. Zo is er toch wat meer lijn in het simpele verhaal en zien de actiescènes er toch wat beter uit. Maar het grote pluspunt is dat de film zich niet al te serieus neemt en dat de cast er echt zin in heeft.

De film is best vermakelijk door het aanwezige entertainment dat uitgedrukt wordt in lollige dialogen, plezante knipoogjes van de cast, een wat minder ogende spierbundel dan de vorige die wel het speelser aanpakt en het vrouwelijk schoon. Daarom toch een 5/10

avatar van Quentin

Quentin

Een van de geinigste films van Wynorski, audiocommentaar van de beste man is - zoals meestal - behoorlijk geniaal maar de soundtrack overtreft alles:

YouTube - Deathstalker II soundtrack She'll have her revenge

avatar van keimpeS

keimpeS

Deed niet onder aan zijn voorganger, de eerste deathstalker film. Ook wederom behoorlijk fout, met slechte deco’s, acteerwerk en vechtscene’s, zo slecht idd dat het ook best wel weer vermakelijk is. De vervolgen laat ik maar achterwege deze hoef ik niet perse meer te zien. Het vrouwelijk schoon in deze film maakt trouwens ook veel goed haha!

avatar van VanRippestein

VanRippestein

Beter dan deel 1, mede doordat de film meer comedy aspecten heeft. Hier lach je meer met de personages mee dan om de personages (hoewel dat ook nog steeds voorkomt). Deathstalker wordt deze keer gespeeld door John Terlesky, die charismatischer en meer likeable is dan de vorige boomstam-met-pruik. Hij heeft bijna een Bruce Campbell achtige uitstraling, zij het natuurlijk wel beduidend minder cool.

Wat de film leuk maakt is dat er plezier vanaf straalt van de acteurs: ze lijken zich goed te beseffen wat voor film ze maken.

En dan de soundtrack. Heel erg cool. Minder tetten, dat dan weer wel...

Beste grap:

Dwarf Doesn't Know Another Tune - YouTube

avatar van joolstein

joolstein

Na het eerste "meesterwerk" (die gek genoeg de Conan-verhalen van Robert E. Howard beter benaderde dan de Conan-films) volgde er vier jaar later een tweede Deathstalker. Ondanks dat het de naam draagt en een zwaard- en tovenarij-uitgangspunt had is het geen vervolg op de eerste film. De film heeft zelfs met John Terlesky een geheel andere acteur. En tja...op het budget lijkt ook flink gekort te zijn. Regisseur Jim Wynorski die net zijn eerst twee films (The Lost Empire (1985) ​& Chopping Mall (1986) had afgeleverd was geïnspireerd en ging dus aan de slag.

Het is een slechte film, maar het is ook een leuke film geworden. Het acteerwerk is...hm laat ik het anders zeggen de acteurs zijn charmant. Monique Gabrielle (toenmalige vriendinnetje van regisseur) in een dubbelrol had zelfs iets schattigs. En ze hadden duidelijk plezier! Tja en als je speelt in piepschuimsets (omg, die muur met spijkers) is het beter dat je het luchtig en niet serieus brengt. Het zijn vaak voor de hand liggende grappen maar sommige zijn zeker geslaagd, Op een gegeven moment vraagt ​​Reena of Deathstalker zijn voor- of achternaam is. Ze krijgt geen antwoord, dus blijft ze hem de hele film "Stalker" noemen. Er zijn ook scenes uit de eerste film, domweg in deze gepast en de muziek, klinkt alsof het uit een videogame was gehaald. Verder ook veel goedkope oplossing (die niets met het fantasie-genre te maken hadden) om wat actie te tonen; aan begin een leger ninja's (ja, echt), ontploffingen, zombies op een groen verlicht kerkhof en plots was daar een potje worstelen in een heuse worstelring. Toch weet dit vervolg op de een of andere manier plezierig te zijn.

avatar van finalman

finalman

Ik vond hem beter dan deel 1.

3 sterren