Safe Men (1998)

geregisseerd door John Hamburg
met Sam Rockwell, Steve Zahn en Paul Giamatti

De twee zangers Sam en Eddie worden aangezien voor krakers. Ze worden vervolgens op het matje geroepen bij Big Fat Bernie Gayle, die heeft gehoord dat ze erg goed zijn en een paar klusjes voor ze heeft. Sam en Eddie worden gedwongen om deze klusjes te accepteren, maar komen al snel hun professionele collega's tegen. Ze moeten nu hun best doen om niet door de mand te vallen.

Diesel
Elke film die op TV komt heeft TVGids al gezien en zijn stemmen komen altijd overeen met de veronica gids.

Best wel vreemd.

avatar van De Knip
Oh! Dit was een komedie...heb nauwelijks gelachen. Het verhaal is al even pover.
Dat deze komedie in 1998 nog gemaakt is...tijdje uit deze humor, meer jaren 80.

Bijzonder slecht! De acteurs zijn echt ergerlijk! Na deze film had ik het gevoel dat ik 90min van mijn leven verloren had. A waste of time!

The Scorcher
Vrij belachelijke en saaie film!

Meneer Bungel
Supermelige, maar prima komedie met een stel geweldige (comedy-)acteurs. Lang geleden gezien, maar heb net even de trailer opgezocht en het blijft leuk. Deze moet nodig eens op tv verschijnen!

Matig.

Acteurs waren leuker dan de humor, wat best jammer is. Vond de cast wel goed op dreef. Zahn, Rockwell en Giamatti hebben er allemaal best zin in, maar de dialogen zijn nogal mak en qua situatiehumor werkt het ook maar half. De film moet het dan vooral hebben van inzet, maar daar kan je moeilijk een hele film op laten steunen.

Een beetje lachen met foute kleren, wat Joods gedoe ertussen (vaak wat vermoeiend en uitgemolken in Amerikaanse comedies) en een plotje dat nooit echt wil overtuigen. Audiovisueel heeft de film ook waar weinig te boeien, al is dat iets wat een echte goede comedy nog wel kan overleven als het echt moet.

Vervelend is het niet en de film is gelukkig ook niet overdreven lang, maar het had allemaal heel wat leuker gekund. Rockwell als comedy acteur verrast me wel positief, verder is Giamatti toch altijd wel te pruimen, maar ze kunnen dit vehikel niet redden.

Hamburg is een consistente regisseur, maar dan wel consistent onder de maat.

avatar van Chainsaw
Safe Men, het bewijs dat zonder script de beste acteurs je komedie nog niet leuk kunnen maken. Safe Men heeft qua talent de juiste namen in huis; Giamatti, Zahn en Rockwell zijn uitstekende acteurs en kunnen ook ontzettend geestig zijn, evenals een Mark Ruffalo of Michael Lerner. Maar geen van hen lijkt met het totaal niet leuke script van Safe Men uit de voeten te kunnen. Het cliché verhaaltje en de bijbehorende suffe karakters (echt alle karakters zijn zeikerds, in deze film) worden vrij snel geïntroduceerd, met een reeks voorspelbare scènes als gevolg. Het boeit niet wat de karakters doormaken, het wordt allemaal bijzonder oninteressant gepresenteerd en het ergste van allemaal; het is gewoon geen seconde grappig!

2 sterren.

avatar van Left4Dead
Er staat komedie bij deze film, ik ga voor een regelrechte drama waar je om kunt janken zo flauw.
Jammer, had met het lezen van de cast toch wat meer verwacht.