• 8.347.784 stemmen

Met onder meer: Helen Mirren, Julie Walters en Annette Crosbie

Releasedatum: 8 januari 2004

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Calendar Girls

"Some ladies will do anything for a good cause."

Een groepje vrouwen van middelbare leeftijd wil iets nuttigs doen voor het Britse kankerfonds. Bij wijze van ludieke actie besluiten ze te poseren voor een pin-up kalender... in hun blootje! Helaas is dat makkelijker gezegd dan gedaan.

imageimageimageimage

avatar van mauricepakvis

mauricepakvis

ziet er niet verkeer verkeerd uit toch

avatar van Strudllkanudll

Strudllkanudll

Origineel verhaal, onderhoudende film.

avatar van SanniePannie

SanniePannie

deze film vond ik werkelijk waar geen ruk aan! totaal niet grappig en wist me op geen enkele manier te boeie. 0,5*

markie1978

Flauwe film, beetje kinderachtig, viel tegen.

avatar van fieko

fieko

opzich wel een leuke film

wat zo'n klein groepje te weeg kan brengen

maar had van mij inderdaad ook wel wat eerder mogen eindigen

avatar van Legan

Legan

Het had leuk kunnen zijn, maar de film is te sympathiek oftewel braaf. Er zitten leuke momenten in en het acteren is best goed, maar wat peper zou de film niet hebben misstaan. Verder is het natuurlijk voorspelbaar en vol clichés. Ach, het kan erger. Een krappe:

3,0 sterren

avatar van Chromeo

Chromeo

Zwakke makeover van "The Full Monty".

avatar van jackie chan

jackie chan

Ik vraag me vaak af waarom ze altijd onwaarschijnlijke jonge vrouwen in grote rollen doene bijv als geleerde.

Maar hier heb je allemaal vrouwen op leeftijd en tja dat vind ik dan ook niks:P

was ook niet echt grappig niet mijn humor altans.

\

1.5

Couch Potato

Ik heb een zwak voor Britse humor. Hier is het nogal ingetogen humor, maar die Britse flair, het is geheel mijn ding. Voor gisteravond op teevee nooit gezien, maar blij dat ik toch gekeken heb!

avatar van Hanna01

Hanna01

Superfilm! Inderdaad die Britse humor vind ik ook geweldig! Heb me erg vermaakt! Helen Mirren altijd goed en leuk onderwerp! en mooie boodschap: laatste fase het mooist!

avatar van jellybean

jellybean

Leuk tussendoortje, niet meer en niet minder..

avatar van timburton

timburton

Opvallend veel slechte reacties over deze film. Het stuk in de film over Hollywood interesseerde me niet zo, maar alles daarvoor vond ik ontzettend vermakelijk. De dames acteerde goed, en nergens werd het te cliché. Afentoe wat onduidelijk, maar de film is precies waargebeurd, dus onrealistisch kan het niemand het vinden.

markie1978

Flauwe film, misschien leuke vor Libelle lezers of EO leden. Het is allemaal erg braaf. Vind Britse humor over het algemeen wel leuk, maar deze film heeft niet veel humor.

Film heeft veel aandacht gekregen van de pers, waaardoor mijn verwachtingen misshien te hoog waren.

Jammer maar helaas film was wat mij betreft een grote flop

markie1978 schreef:

Flauwe film, beetje kinderachtig, viel tegen.

Ach zag dat ik al een reactie had gegeven

Tarkus

Ik vind dit een ongelooflijk mooie film, met super goede acteerprestaties. Vooral Helen Mirren en Julie Walters zijn prachtig.

Maar de ganse cast is zeer goed hoor, vooral de vrouwen verdienen een dikke proficiat, je moet het maar aandurven om op hoge leeftijd naakt voor de camera's te staan.

Dat het verhaal ook wat tragiek bevat komt het geheel (dat trouwens op ware feiten is gebaseerd) zeker ten goede.

Ik heb veel pret beleefd aan deze film ondanks de tragische ondertoon.

avatar van Leo1954

Leo1954

• 2071 berichten

Prachtige vrouwen, prachtige acteurs in een prachtige film. Ze kunnen wat dat betreft wel een blik open trekken in Engeland. Tragiek is hier zeker niet overdreven sentimenteel, het is allemaal wat sprookjesachtig gebracht, de Engelse landschappen zijn wat dat betreft schitterend. Zo'n verhaal kunnen alleen Engelsen maken zonder over de scheef te gaan en er een draak van te maken. Ik heb ook genoten van deze film, die ik hier zwaar ondergewaardeerd vind. O ja, ik ben een echte vent, lees de Libelle niet en ben ook geen lid van de EO.

scorsese

Leuke film over een aantal dames van middelbare leeftijd die uit de kleren gaan voor een naakt-kalender. Gebasseerd op een waargebeurd verhaal en misschien daarom nogal braaf. Maar dat maakt deze film niet minder leuk. Een goeie cast, waarbij Hellen Mirren het voortouw neemt. Een soort vrouwelijke versie van 'The Full Monty',

avatar van Katharina

Katharina

Leuke film, lekker origineel ook! En die eindspeech van Chris' man was echt zo schattig !

avatar van hdehoon

hdehoon

Inderdaad wel erg braaf, maar heb hem toch uitgekeken. Vooral de toespraak van Mirren in Londen was teenkrommend flauw. Maar de opzet van het verhaal, met de man die overleed, was wel ontroerend en de acteerprestaties maakten veel goed.

avatar van Musicer

Musicer

Een beetje verrast door de lage score hier. Een hartverwarmende film, inderdaad geen hoogvlieger, maar toch correct op alle vlakken.

De setting op zich (een klein Brits dorpje) is een iets anders, en de vrouwen zijn geweldig in hun rollen. Helen Mirren natuurlijk, maar Julie Walters is toch perfect voor deze rol en pijnlijk als je bedenkt hoe weinig materiaal deze goede actrice kreeg in de Potter-saga.

avatar van erik1677

erik1677

film weer op zn best, het eerste half uur is ronduit fantastisch en houdt de aandacht goed vast.

Alleen zit er helaas ook een groot saai gedeelte in, en dat doet een beetje afbreuk vind ik, maar gelukkig herpakt de film zich weer halverwege zodat ik op en goeie score uitkom.

avatar van erik1677

erik1677

Trouwens een heel klein beetje wel vergelijkbaar met the full monty! Maar die wint het wel op alle vlakken van deze calendar girls.

BBarbie

Musicer schreef:

Een beetje verrast door de lage score hier. 4*

Ja, daar snap ik ook niks van.

"You're nude in The Daily Telegraph, dear. Can you pass the bacon?"

Heerlijke komedie met humor, waarop de Britten het patent lijken te hebben. De film gaat hilarisch van start, maar naar het einde toe raakt de fut er een beetje uit. Hoewel op feiten gebaseerd past met name de trip naar Amerika niet echt in het verhaal. Zonde.

Helen Mirren en vooral Julie Walters zijn steengoed.

De film is in ieder geval een stuk vermakelijker dan de platvloerse Hollywood-komedies, die met hun onderbroekenlol tot mijn verbazing in MM vaak hoog scoren.

avatar van Fran

Fran

• 1953 berichten

Ik vond het een heerlijke, lieve, aandoenelijke en gewoon leuke film. Men vergelijkt deze film met "The Full Monty" maar eigenlijk vind ik dit verhaal veel leuker. Misschien zit er niet al te veel spanning in of is het hoogstaand drama maar ik heb er wel heel erg van genoten.

Ten eerste is het gewoon een heel leuk verhaal waarin heel veel leuke personage's zitten. Het was zo leuk om te zien hoe de meeste dames schoorvoetend en soms zelfs vol schaamte aan het project beginnen maar zodra blijkt dat de kalender een succes is komen ze helemaal uit hun schulp.

Ik vond de beelden tussendoor van Yorkshire ook prachtig en hebben zeker bijgedragen aan de mooie vormgeving. Eigenlijk had ik het niet verwacht maar ik ben zeker positief verrast door deze film.

avatar van breedbeeld

breedbeeld

Als korte notatie bij de film heb ik Liked it, feel good, I love women.

Dat laatste is wel nodig om als vent deze film te kunnen waarderen.

Verder sluit ik me grotendeels aan bij het commentaar van Leo.

avatar van missl

missl

Wat vrouwtjes besluiten om een kalender te maken om zo geld in te zamelen. Omdat de vrouwen geen 18 zijn met maatje 34 brengt dit nogal wat teweeg in het land. De vrouwen worden een beetje beroemd en sommigen gaan hier anders mee om dan anderen.

avatar van biosganger

biosganger

Flauw, kromme tenen kreeg ik hiervan, en saai.

avatar van K. V.

K. V.

Deze eens meegepikt via tv en 'k heb me er wel goed mee vermaakt. Niet super grappig, maar 'k heb toch een aantal keren moeten lachen, maar er is ook ruimte voor wat drama.

De cast deed het ook prima en verder zag het er goed uit.

'k vond het een vermakelijke film die de moeite waard is om te bekijken.

avatar van Movsin

Movsin

En door het prachtig acteerwerk én door de scherpe, grappige dialogen en gezegden, groeit deze "Calendar Girls" uit tot een zeer gesmaakte drama-komedie. Naar het einde toe wordt het wel wat minder spitsvondig maar dat doet zeker het spetterend eerste uur niet vergeten.

Helen Mirren, die ondertussen nog meer in de picture is gekomen, toont welke veelzijdige actrice ze is.

avatar van Boenga

Boenga

• 2083 berichten

Leuk om eens gezien te hebben, maar...

BBarbie schreef:

Dat is nog zacht uitgedrukt. Hollywood en L.A. worden hier zo ongeveer als Het Aards Paradijs uitgebeeld. Die passage geeft de waarde van de film een flinke deuk.

En

Klopt, maar Calendar Girls neemt wel een ander Hollywood-probleem over: een overdosis meligheid die zich boven de humor weet te duwen.

Het is belangrijk dat de schroom en de gene van de dames op de voorgrond worden geplaatst; het zal zeker in de realiteit ongetwijfeld voor ieder van hen een zware dobber geweest zijn, met lange gesprekken en eindeloze twijfels.

Maar anderzijds ben ik er zeker van dat die dames ook wel heel wat zullen afgelachen hebben, en dat hun conversaties en die van de mensen rondom hen vaak een stuk pittiger en grappiger waren.

Jammer, het had een heel stuk Britser mogen (moeten) zijn.

avatar van blurp194

blurp194

Aan cliches geen gebrek en het is allemaal net een tikje te braaf en te flauw. Dat het toch nog verteerbaar blijft - op het randje - is eigenlijk volledig aan Helen Mirren te danken, die weer eens een mooie rol neerzet. Verder zit er wat te weinig van de stereotype Engelse kwaliteit in de film, en wat teveel van de Amerikaanse. Ook leuk, maar het past hier niet.

avatar van Flip12345

Flip12345

Eerlijk is eerlijk, beetje braaf maar wel ontzettend leuk! Kijkt lekker weg en leuk geacteerd, je wordt er in ieder geval vrolijk van. Leuk voor op de zondagmiddag!